Modalitati de Patrundere pe Piata - Franciza Internationala

Cuprins referat Cum descarc?

Capitolul I Modalitati de extindere pe pietele internationale 5
1.1. Patrunderea pe piata internationala 5
Capitolul II Definire si descriere franchising 7
2.1. Care sunt avantajele (francizat/ francizor) 10
2.2. Care sunt dezavantajele (francizat/ francizor) 11
2.3. Buget venituri-cheltuieli 11
2.2. Industrii care adopta acest tip de extindere 14
3. Studiu de caz KFC (Kentucky Fried Chicken) 15


Extras din referat Cum descarc?

Capitolul I
Modalitati de extindere pe pietele internationale
1.1. Patrunderea pe piata internationala
In zilele noastre, internationalizarea a devenit un punct spre care se orienteaza orice tip de firma. Termenul se refera la patrunderea, dar si mentinerea pe piata internationala si presupune abordarea unei strategii in vederea careia se au in vedere mai multe optiuni strategice, punandu-se in balanta avantajele si dezavantajele fiecareia.
In aceasta privinta exista puncte de vedere diferite apartinand autorilor din literatura de specialitate. In timp ce unii au in vedere penetrarea directa si indirecta prin productia in strainatate, aliantele strategice si firmele proprii, altii au in vedere modalitatile clasice : exportul direct, aranjamente contractuale, contractele de management. Luand in considerare gradul de risc si profitul obtinut se modifica si modalitatea de patrundere de la exportul indirect, licentiere, franchising, exportul direct, firme mixte, productie in strainatate, investitii directe. 
Asadar in functie de gradul de implicare, riscul presupus, profitul obtenabil, gradul de control avem urmatoarele :
o Exportul : direct si indirect
o Strategii de penetrare asociate : aliante strategice, aranjamente contractuale (franchising, licentiere, contracte de management) aparute in momentul in care datorita resurselor necesare, firma nu poate fructifica de una singura avantajul competitiv de care dispune
o Investitiile directe in strainatate
Strategiile asociate de penetrare pe piata internationala presupun cresterea progresiva a gradului de implicare. Astfel, licentierea implica transfer de tehnologie, insa fara implicare in relatii de lunga durata, franchisingul, contractele de management, subcontractarea presupune o colaborare mai stransa si riscuri mai mari, iar aliantele strategice si firmele mixte presupun folosirea resurselor in comun, posibilitati mai bune de prezenta pe piata, dar si un potential conflictual mai mare.
Fig 1.1. Tipologia strategiilor de patrundere pe piata internationala
Capitolul II
Definire si descriere franchising
Cea mai completa definitie a francizei internationale este cea data de Asociatia Britanica de Franchising (The British Franchise Association). Conform acesteia franciza este ,,o licenta contractuala, cedata de catre o organizatie (francisor, cedent), acordata unei alte organizatii (francizat,beneficiar), care permite sau cere francizatului sa desfasoare in perioada de valabilitate a contractului o anumita afacere, folosind un nume specificat, apartinand sau in legatura cu francizorul; da dreptul francizorului de a exercita controlul continuu pe perioada contractuala asupra francizatului, privind modul cum acesta isi desfasoara activitatea, obliga francizorul sa acorde francizatului asistenta in desfasurarea activitatii privind organizarea acesteia, pregatirea cadrelor, merchandising, management etc.; cere ca francizatul sa plateasca in mod periodic, sume de bani, in conformitate cu privilegiul sau serviciile furnizate de francizor." 
Francizarea este o forma particulara de acordare a licentei asupra unor drepturi de proprietate intelectuala. Aceasta impreuna cu marcile de comert, drepturile de autor, denumirile comerciale, brevetele, proiectele, know-how-urile si secretele comerciale sunt diferite combinatii ale pachetului de licenta. De asemenea, francizarea este si o modalitate a marketingului si distributiei prin care francizorul ii acorda unei organizatii mai mici sau chiar si unei persoane fizice numit francizat dreptul de a face afaceri si de a-si desfasura activitatea intr-un mod prestabilit, pe o anumita durata si intr-un anumit spatiu specificat.


Fisiere in arhiva (1):

  • Modalitati de Patrundere pe Piata - Franciza Internationala.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!