Made in China - The Growth of Chinese Trade

Extras din referat Cum descarc?

Cand China s-a angajat intr-un proces de reforma economica, era destul de greu de gasit bunuri vandute in Vest. Deoarece China nu era o tara in care comertul sa fie dezvoltat, a incercat in primul rand sa coopereze pe acest plan cu tarile aflate in dezvoltare, toate acestea se intampla in anul 1978. Douazeci de ani mai tarziu, comertul chinez a crescut cu peste 500 la suta, moment in care tarile dezvoltate erau dominate efectiv de comertul chinez, iar 90 la suta din bunurile exportate aveau ca destinatie tarile partenere OECD, cunoscute ca fiind cele mai bogate.
Marea ascensiunea a comertului chinez s-a datorat pe de-o parte si extinderii marilor companii care si-au localizat operatiunile in China cu intentia de a exporta bunurile in Vest. Cum aceste produse contin piese fabricate in diferite tari, nu se poate stabili nationalitatea produselor finite exportate.
In era Maoista, China era un jucator insignifiant in economia globala, perioada in care economia tarii era ,,inchisa". Prin participarea la razboiul coreean nu a facut decat sa evidentieze politica socialista din care facea parte, in aceste fel reusind doar sa isi restranga piata de desfacere la lumea socialista.
Initial, China a fost obligata sa apeleze la Uniunea Sovietica si sa ceara ajutor grupului socialist pentru reasamblarea economiei si industriei distruse in urma razboiului. Acest fapt include construirea a mii de fabrici in China, ridicate de specialisti sovietici cu echipamente si tehnologie ale aceleiasi grupari.
Declinul in relatiile economice cu adunarea sovietica a fost insotita de o crestere dramatica a comertului cu Occidentul. China a incercat sa sustina viata a peste 40 de milioane de cetateni chinezi in anii 1959-1961, cand s-a prabusit The Great Leap Forward, tara si-a intensificat legaturile cu vestul si s-a transformat astfel in principala legatura dintre Japonia si Occident. Urmand ca toate acestea sa se termine brusc la inceperea revolutiei culturale.
Ruperea legaturilor cu Uniunea Sovietica a insemnat asezarea Chinei in opozitia a doua mari puteri, dar folosind celebra replica ,,dusmanii dusmanilor mei sunt prietenii mei", China a parasit blocul socialist in favoarea lumii capitaliste. In anii '70 s-a inceput reorganizarea relatiilor pe care China le avea cu Occidentul si normalizarea relatiilor diplomatice cu Japonia. Toate acestea avand drept consecinte cresterea comertului cu Japonia, Statele Unite si Europa de Vest.
Si totusi in timp ce comertul crestea, volumul de marfuri comerciate ramanea mic. Comertul total al Chinei era in valoare de 4,8 miliarde de Dollari in 1971, ajungand pana in 1978 la 20,6 miliarde de Dollari.
Din 1978, an in care au avut loc o serie de schimbari in lumea chineza, de la adoptarea unei deschideri mai mari catre economia mondiala, comertul chinez a cunoscut o crestere impresionanta. In calitate de Director General al WTO, Renato Ruggiero descrie aceste fapte intr-un discurs al sau sustinut la Universitatea din Beijing in 1997. 
A existat de asemenea si neintelegeri in aceste cresteri impresionante, se pare ca statisticile facute de chinezi trebuiau urmarite cu mare atentie deoarece modul de calcul era diferit de cel al Occidentalilor. Din pricina modului de calcul diferit, au aparut mari discrepante intre statisticile chineze si cele ale vesticilor.
Ascensiunea comertului chinezesc nu a fost realizata in mod egal cu toate regiunile. Hong Kong, Japonia si USA au fost regiunile care au cooperat cel mai mult cu China inca din 1978. Aceste fapte exprima importantul rol al Hong Kong-ului in comertul chinezilor. 
Proportia re-exportarii in Hong Kong a fost cea mai importanta consecinta a maririi investitiilor straine in economia chineza. In stabilirea relatiilor, investitorii de multe ori aduc echipamentul lor pentru noile fabrici construite de ei. Importarea noilor tehnologii a garantat Chinei cresterea exporturilor. 
Multi investitori au fost fortati sa exporte o proportie din orice produceau in China. Spre exemplu, Sony a semnat un acord sa exporte 70% din productia lor in China. Ca si rezultat, chinezii au castigat multa valuta, iar ,,brandul" ,,Made in China" a fost asociat cu brandurile respectabile si calitatea foarte buna a bunurilor.
China a intrat si s-a dezvoltat pe piata economica mondiala intr-o perioada in care profitabilitatea productiei in alte regiuni ale Asiei era in scadere. Dezvoltarea si ascensiunea Coreei de Sud si a Taiwan-ului a rezultat din marirea costurilor fortei de munca si din aprecierea monezilor nationale, care au crescut preturile exporturilor catre pietele Americii de Nord si ale Europei de Vest. O buna parte din investitori au hotarat mutarea fabricilor in locuri cu mana de lucru ieftina si facilitati mult mai ieftine, China a fost printre cele mai atractive optiuni.


Fisiere in arhiva (1):

  • Made in China - The Growth of Chinese Trade.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!