Implicatiile Globalizarii

Extras din referat Cum descarc?

Cultura de afaceri reprezinta fundamental gandirii, sentimentelor si actiunilor intreprinzatorilor. Culturile de afaceri sunt diferentiate in functie de manifestarile concrete ale organizatiilor respective, precum: simbolurile, sloganurile, miturile, povestirile, ritualurile si ceremoniile.
De obicei termenul de ,,cultura a afacerilor" este folosit de manageri pentru a se referi la un sistem de consens sau intelegere impartasita de membrii organizatiilor de afaceri. In mod obisnuit, cultura reflecta mediul intern, conditiile interne ,,organizatiilor de afaceri". Astfel ca, in aceasta acceptie, intre cultura de afaceri si cultura firmei comerciale sau cultura intreprinderii exista identitate.
In acest sens definim cultura de afaceri ca fiind un ansamblu coerent de norme, valori, convingeri, atitudini, obiceiuri, simboluri, comportamente, perceptii, prezumtii fundamentale, produse si constructii culturale care diferentiaza o firma comerciala de altele, conferindu-i identitate si un caracter de unicitate si reflectand relatia acesteia atat cu mediul ei intern, cat si cu mediul ei extern..
Definita in sens restrans cultura de afaceri sau cultura industriala este o componenta neglijata in mod frecvent a culturii organizationale .Ea poate fi localizata in cadrul culturii organizationale la nivelul departamentelor sau compartimentelor industriale, de afaceri si la nivelul birourilor de afaceri.
Definita astfel, cultura de afaceri este diferentiata in functie de tipul de munca prestata de organizatie si de tipul de piata in care aceasta opereaza. In acest sens, cultura de afaceri ia forma subculturilor dezvoltate in cadrul culturii organizationale. Este vorba despre cultura comerciala, cultura sistemelor de evaluare contabila, cultura financiara, cultura industriala sau de productie, cultura de marketing.
Afacerea - organizatie profitabila - reprezinta institutia majora a sferei economice si rolul ei cheie este de a produce bunuri si servicii necesare pentru a mentine un anumit standard in societate. In societatile orientate spre economia de piata, organizatiile de afaceri concureaza unele cu altele pentru a satisface nevoile si cerintele consumatorilor. Ratiunea existentei organizatiilor de afaceri consta, in obtinerea de castiguri cat mai mari, intr-un timp cat mai scurt. Omenirea are insa si alte nevoi decat cele satisfacute prin marfuri si servicii. Organizatiile de afaceri vin sa satisfaca aceste nevoi, fie direct, fie indirect. Astfel ca, de curand, eficacitatea
organizatiilor de afaceri nu se mai masura in termeni de performanta economica, ci in termeni de performanta economico-sociala.
Referitor la factorii de influenta ai aparitiei si evolutiei culturii de afaceri, pe langa factorii generali care influenteaza cultura oricarei organizatii de afaceri,cultura afacerilor este supusa influentei si anumitor factori specifici. Intre acestia,mai importanti apar, actionarii, membrii organizatiilor, comunitatea locala, grupuri de interese specifice in functie de obiectul de activitate al organizatiei, organizatii politice, asociatii patronale si profesionale, organizatii sindicale. In conditiile procesului de globalizare afacerile suporta multiple influente determinate, in special, de disparitia distantei fizice dintre actorii economici.
In contextul globalizarii afacerilor exista tendinta de copiere a unor modele culturale performante in speranta ca astfel orice afacere poate sa devina profitabila.
Trebuie remarcat faptul ca, este ineficace copierea si aplicarea unor componente apartinand unei culturi organizationale, altei culturi. In cazurile in care se intentioneaza sa se aplice unele norme, reguli, valori, paradigme specifice unei culturi sunt necesare analize ale naturii diferentelor culturale existente intre cele doua organizatii sau grupuri, precum si analize asupra originilor si consecintelor acestora. Aceasta deoarece elementele intangibile ale unei culturi sunt greu de cunoscut si de analizat, dar si mai greu de importat.
O teorie asupra culturii sustinuta de Hall, Schein, Denison si Hofstede se refera la faptul ca, orice cultura creata de o anumita organizatie isi conserva si isi ascunde elementele fundamentale si mecanismele de functionare intr-o mai mare masura decat si le arata. Mai mult chiar, cultura este ascunsa si de proprii ei membrii. Astfel, cultura oricarei organizatii este atat o cultura de suprafata (limbaj, reglementari legale, elemente materiale etc.), cat si o cultura ascunsa (norme si reguli unanim acceptate, credinte si prezumtii, modele de comportament etc.).


Fisiere in arhiva (2):

  • Implicatiile Globalizarii.doc
  • Implicatiile Globalizarii.ppt

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!