Factorii de Succes și Măsurarea Performanțelor Companiei Renault - Studiu de Caz

Referat
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1625
Mărime: 17.18KB (arhivat)
Publicat de: Lorin Tomescu
Puncte necesare: 6
Documentul reprezinta un studiu de caz redactat in 2010 privind compania Renault.

Extras din referat

I. Renault - coordonate istorice

Avându-şi sediul la Boulogne-Billancourt Cedax, Franţa, Renault este astăzi unul dintre liderii mondiali în domeniul fabricării autovehiculelor pentru pasageri, vehiculelor utilitare şi maşinilor agricole. Compania a fost înfiinţată în 1899, la Paris, de către fraţii Louis, Marcel şi Ferdinand Renault, sub denumirea de Renault Frères. La sfârşitul celui de-al Doilea Război Mondial, după încarcerea lui Louis Renault pentru “comerţ cu inamicul”, compania este rechiziţionată, confiscată şi apoi naţionalizată în 1945 de către guvernul provizoriu condus de generalul de Gaulle, devenind Regia Naţională a Uzinelor Renault (RNUR). Privatizarea începe în 1990: Renault îşi schimbă statutul, devenind societate pe acţiuni.

Astăzi, Grupul Renault operează pe două segmente de afacere: Divizia de Automobile şi Divizia de Finanţare a Vânzărilor, care operează prin Banca RCI (Renault Crédit International). Multă vreme singur generalist european ce pilota o singură marcă, Renault rupe izolarea semnând, în 1999, o alianţă cu Nissan Motors, şi achiziţionând constructorul român Dacia. În anul următor, Renault cedează Renault Vehicule Industriale (RVI) către Volvo şi achiziţionează Samsung Motors. În 2008, Renault îşi afirmă prezenţa şi pe piaţa rusească de maşini, devenind acţionar de referinţă al AvtoVAZ, principalul constructor rus de maşini.

Pentru a-şi optimiza organizarea şi a crea relaţii cu diversele entităţi de creaţie şi concepţie, în 1999 este finalizată construcţia unui centru tehnologic la Saint-Quentin-en-Yvelines, care regrupează activităţile de cercetare, de inginerie şi de design, numărând mai bine de 7000 de creatori care lucrează la elaborarea noilor modele.

II. Factorii de succes ai companiei

În contextul crizei economice şi al creşterii permanente a potenţialului concurenţial pe piaţa mondială de autovehicule, producţia mondiale de automobile a scăzut cu 8% în 2008 faţă de anul precedent, şi cu 13% în 2009. În aceste circumstanţe, nu toţi fabricanţii de maşini supravieţuiesc, iar cei care supravieţuiesc sunt cei care reuşesc să-şi minimalizeze pierderile. Pe tot parcursul secolului trecut, cât mai ales în prezent, fiecare producător s-a folosit de toţi factorii aflaţi la îndemână pentru a-şi asigura succesul şi subzistenţa pe o piaţă atât de dinamică cum este piaţa maşinilor. În cazul companiei Renault, se pot menţiona astfel de factori de succes, care ţin atât de competitivitatea produselor (a autovehiculelor produse), de deciziile de marketing şi de management, cât şi de mediul extern al întreprinderii (conjuncturi favorabile specifice ţării de origine a companiei, relaţiile cu furnizorii şi clienţii, etc.)

1. Vechimea companiei reprezintă un atu al companiei, Renault aflându-se şi ea, alături de Ford, Peugeot, Daimler-Benz, Mercedes, Volkswagen şi alţii, în topul celor mai vechi producători de maşini din lume, şi având o istorie îndelungată şi o contribuţie semnificativă la dezvoltarea acestui sector.

2. Calitatea relaţiei cu clientela şi a serviciilor pe care le oferă acesteia. Astfel, conform unui studiu efectuat în 2009, 80,7% din clienţii Renault se declară „pe deplin satisfăcuţi”.

3. Deşi prezenţa statului francez ca deţinător majoritar al acţiunilor Renault (15,01%) este uneori creatoare de presiune asupra iniţiativelor companiei (de exemplu, reducerea personalului), este totodată un factor important, deoarece se asigură astfel sprijinul statului în cazul unor dificultăţi financiare (exemplu: creditul de 6 mld. euro acordat Grupului în 2009).

4. Parteneriatele şi alianţele Renault joacă de asemenea un rol foarte important în succesul companiei. Astfel, alianţa cu Nissan în 1999 a fost primul parteneriat industrial şi comercial de acest tip între o societate franceză şi o societate japoneză. Mai precis, cele două organizaţii mondiale s-au aliat prin participări încrucişate la capital (Renault deţine 44% din acţiunile Nissan, iar Nissan deţine 15% din acţi-unile Renault).

Achiziţia companiei Dacia în 1999 a permis întărirea poziţiei pe piaţa Europei Centrale şi de Est, iar achiziţionarea producătorului sud-coreean Samsung Motors a permis pătrunderea în Asia de Sud-Est; parteneriatul încheiat în 2008 cu AvtoVAZ, liderul rus de construcţii de maşini, a permis afirmarea pe piaţa rusească şi obţinerea de noi beneficii prin vânzarea de licenţe. Recenta alianţă (aprilie 2010) cu Daimler permite grupului Renault-Nissan accesul la noi tehnologii de motoare şi la expertiza grupului german în domeniul electronicii şi al calităţii.

Preview document

Factorii de Succes și Măsurarea Performanțelor Companiei Renault - Studiu de Caz - Pagina 1
Factorii de Succes și Măsurarea Performanțelor Companiei Renault - Studiu de Caz - Pagina 2
Factorii de Succes și Măsurarea Performanțelor Companiei Renault - Studiu de Caz - Pagina 3
Factorii de Succes și Măsurarea Performanțelor Companiei Renault - Studiu de Caz - Pagina 4
Factorii de Succes și Măsurarea Performanțelor Companiei Renault - Studiu de Caz - Pagina 5
Factorii de Succes și Măsurarea Performanțelor Companiei Renault - Studiu de Caz - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Factorii de Succes si Masurarea Performantelor Companiei Renault - Studiu de Caz.doc

Alții au mai descărcat și

Petrolul

PETROLUL sursa naturala de hidrocarburi În limba latina, echivalentul pentru petrol- ''Petrolum'' semnifica ulei de piatra; nafta (în greaca-...

Condițiile INCOTERMS

Incoterms se referă la obligaţiilor reciproce ale vânzătorului şi cumpărătorului într-un contract de vânzare internaţională, propunând o serie de...

Tehnologie hotelieră și de restaurant

1.1. Prezentarea unităţii de cazare Tipul de unitate: hotel Numele: SunShine Categoria: 3* Profilul unităţii: hotel Numărul de camere: 40...

Strategii de întrare pe piețele internaționale

Prezentare societatii Antibiotice S.A. I. Istoric 1953 - 1959 - Se pune prima piatra la temelia unei industrii noi, prin constructia Fabricii...

Boeing corporation - organizație globală

Industria aerospatiala civila globala, mai ales pe segmental de piata a aeronavelor cu mai mult de 110 locuri, este un duopol intre Boeing si...

Depozitarea mărfurilor

Magazinul este un -vânzator- de prim ordin, fie ca este organizat în forma de vânzare cu autoservire, fie în forma clasica unde progresele...

Etica în relațiile internaționale

Introducere În 1991 fortele irakiene masacrau populatia kurda din nordul si sudul Irakului pentru mentinerae la putere a lui Sadam Hussein. Zeci...

Teoria relațiilor internaționale

INTRODUCERE Modulul intitulat Teoria relațiilor internaționale se studiază în anul I, sem. II și vizează dobândirea de competențe în domeniul...

Ai nevoie de altceva?