Factorii de Succes si Masurarea Performantelor Companiei Renault - Studiu de Caz

Extras din referat Cum descarc?

I. Renault - coordonate istorice
Avandu-si sediul la Boulogne-Billancourt Cedax, Franta, Renault este astazi unul dintre liderii mondiali in domeniul fabricarii autovehiculelor pentru pasageri, vehiculelor utilitare si masinilor agricole. Compania a fost infiintata in 1899, la Paris, de catre fratii Louis, Marcel si Ferdinand Renault, sub denumirea de Renault Freres. La sfarsitul celui de-al Doilea Razboi Mondial, dupa incarcerea lui Louis Renault pentru "comert cu inamicul", compania este rechizitionata, confiscata si apoi nationalizata in 1945 de catre guvernul provizoriu condus de generalul de Gaulle, devenind Regia Nationala a Uzinelor Renault (RNUR). Privatizarea incepe in 1990: Renault isi schimba statutul, devenind societate pe actiuni.
Astazi, Grupul Renault opereaza pe doua segmente de afacere: Divizia de Automobile si Divizia de Finantare a Vanzarilor, care opereaza prin Banca RCI (Renault Credit International). Multa vreme singur generalist european ce pilota o singura marca, Renault rupe izolarea semnand, in 1999, o alianta cu Nissan Motors, si achizitionand constructorul roman Dacia. In anul urmator, Renault cedeaza Renault Vehicule Industriale (RVI) catre Volvo si achizitioneaza Samsung Motors. In 2008, Renault isi afirma prezenta si pe piata ruseasca de masini, devenind actionar de referinta al AvtoVAZ, principalul constructor rus de masini.
Pentru a-si optimiza organizarea si a crea relatii cu diversele entitati de creatie si conceptie, in 1999 este finalizata constructia unui centru tehnologic la Saint-Quentin-en-Yvelines, care regrupeaza activitatile de cercetare, de inginerie si de design, numarand mai bine de 7000 de creatori care lucreaza la elaborarea noilor modele.
II. Factorii de succes ai companiei
In contextul crizei economice si al cresterii permanente a potentialului concurential pe piata mondiala de autovehicule, productia mondiale de automobile a scazut cu 8% in 2008 fata de anul precedent, si cu 13% in 2009. In aceste circumstante, nu toti fabricantii de masini supravietuiesc, iar cei care supravietuiesc sunt cei care reusesc sa-si minimalizeze pierderile. Pe tot parcursul secolului trecut, cat mai ales in prezent, fiecare producator s-a folosit de toti factorii aflati la indemana pentru a-si asigura succesul si subzistenta pe o piata atat de dinamica cum este piata masinilor. In cazul companiei Renault, se pot mentiona astfel de factori de succes, care tin atat de competitivitatea produselor (a autovehiculelor produse), de deciziile de marketing si de management, cat si de mediul extern al intreprinderii (conjuncturi favorabile specifice tarii de origine a companiei, relatiile cu furnizorii si clientii, etc.)
1. Vechimea companiei reprezinta un atu al companiei, Renault aflandu-se si ea, alaturi de Ford, Peugeot, Daimler-Benz, Mercedes, Volkswagen si altii, in topul celor mai vechi producatori de masini din lume, si avand o istorie indelungata si o contributie semnificativa la dezvoltarea acestui sector.
2. Calitatea relatiei cu clientela si a serviciilor pe care le ofera acesteia. Astfel, conform unui studiu efectuat in 2009, 80,7% din clientii Renault se declara ,,pe deplin satisfacuti".
3. Desi prezenta statului francez ca detinator majoritar al actiunilor Renault (15,01%) este uneori creatoare de presiune asupra initiativelor companiei (de exemplu, reducerea personalului), este totodata un factor important, deoarece se asigura astfel sprijinul statului in cazul unor dificultati financiare (exemplu: creditul de 6 mld. euro acordat Grupului in 2009).
4. Parteneriatele si aliantele Renault joaca de asemenea un rol foarte important in succesul companiei. Astfel, alianta cu Nissan in 1999 a fost primul parteneriat industrial si comercial de acest tip intre o societate franceza si o societate japoneza. Mai precis, cele doua organizatii mondiale s-au aliat prin participari incrucisate la capital (Renault detine 44% din actiunile Nissan, iar Nissan detine 15% din acti-unile Renault).
Achizitia companiei Dacia in 1999 a permis intarirea pozitiei pe piata Europei Centrale si de Est, iar achizitionarea producatorului sud-coreean Samsung Motors a permis patrunderea in Asia de Sud-Est; parteneriatul incheiat in 2008 cu AvtoVAZ, liderul rus de constructii de masini, a permis afirmarea pe piata ruseasca si obtinerea de noi beneficii prin vanzarea de licente. Recenta alianta (aprilie 2010) cu Daimler permite grupului Renault-Nissan accesul la noi tehnologii de motoare si la expertiza grupului german in domeniul electronicii si al calitatii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Factorii de Succes si Masurarea Performantelor Companiei Renault - Studiu de Caz.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!