Depozitarea Marfurilor

Extras din referat Cum descarc?

Magazinul este un -vanzator- de prim ordin, fie ca este organizat in forma de vanzare cu autoservire, fie in forma clasica unde progresele inregistrate in prezentarea marfurilor, la vederea clientului, ca si aspectul agreabil si modern al acestuia preiau unele atribute din munca vanzatorului.
Frecventand un magazin, consumatorul -economiseste- timp, efort, nefiind nevoie sa se adreseze fiecarui producator pentru a-si acoperi cerintele de consum care pot fi destul de largi ( hrana, imbracaminte, igiena personala, dotare si intretinere a locuintei etc.).
. Locul si rolul proceselor secundare in sistemul tehnologic vitrina. al depozitului
Depozitul este un spatiu in care se stocheaza marfurile. El poate apartine producatorului (magaziile de produse finite, depozitele de materii prime), unui angrosist (depozite intermediare din care se fac repartitii), unui detailist (un depozit central din care este alimentat depozitul magazinului) sau unui agent comercial.
Depozitele pot fi in proprietatea comerciantilor sau pot fi inchiriate.
Principalele tipuri de depozite sunt:
a) depozite de colectare - in ele se depun loturi mici pentru a se forma loturi mari pentru expeditie ;
b) depozite de repartizare - acumuleaza loturi mari pentru a se livra loturi mici ;
c) depozite de pastrare - sunt necesare cand productia nu are acelasi ritm cu cererea (ex. legumele) ;
d) depozite de tranzit - permit schimbarea mijlocului de transport (exista in gari sau porturi) .
In functie de specializarea pe care o au, depozitele pot fi:
a) depozite strict specializate - se amenajeaza pentru pastrarea produselor ce necesita conditii speciale (ex. sare, cartofi, etc.) ;
b) depozite specializate - sunt organizate pentru grupe de marfuri care au nevoie de aceleasi conditii de pastrare (confectii, cosmetice, etc.) ;
c) depozite combinate - sunt destinate pentru mai multe tipuri de marfuri (textile, incaltaminte, etc.) ;
d) depozite generale - pentru categorii de produse (alimentele);
e) depozite mixte - pentru a putea stoca mai multe categorii de 
In functie de orientarea lor, depozitele sunt :
a) depozite orientate spre productie - amplasate astfel incat sa colecteze marfurile de la mai multi producatori;
b) depozite orientate spre clienti - amplasate astfel incat sa alimenteze mai multe puncte de servire.
. Locul de amplasare al depozitului se alege in functie de:
- gradul de dezvoltare al retelei de transport.
- operatiile suplimentare ce trebuie efectuate asupra produselor (conservare, ambalare)
- durata timpului de depozitare (de la cateva zile la cateva luni)
- de caracterul cererii (uniforma sau neuniforma)
- de momentele aprovizionarii (ritmic sezonier)
- de particularitatile geografice
- de costurile transportului si depozitarii.
. Amenajarea depozitului este in functie de:
- constructia sa: suprafata, inaltime,
- specificul produselor:conditii de temperatura, umiditate modalitati de intretinere a produselor;
- modul de ambalare: fiecare ambalaj asigura o anumita protectie, are forme diferite, necesita alte mijloace de manipulare si alte modalitati de stocare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Depozitarea Marfurilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!