Corporatiile conduc lumea - recenzie

Cartea de fata reprezinta o analiza a economiei mondiale aflata sub incidenta corporatiilor, in special a corporatiilor americane. Autorul ataca dur politicile economiei globale care nu mai au nicio tangenta cu interesul uman si abordeaza subiectul cartii dintr-o perspectiva sumbra. Acesta idee negativista dateaza inca din 1961, dintr-o vara petrecuta in Indonezia care i-a deschis ochii asupra faptului ca" avantajele dezvoltarii de care beneficiam nu erau impartasite de toata lumea ,,. Facand un studiu pana in 1992 a gasit urmatoarea explicatie : ,,cauzele problemei nu se gasesc printre saracii lumii <<subdezvoltate>> ci in tarile care stabilesc standardele mondiale ale extravagantei risipitoare si domina politicile globale care indreapta lumea noastra spre autodistrugere sociala si ecologica". Aceasta explicatie este fragmentata in 6 capitole impartite la randul lor in subcapitole fiecare avand un titlu negativist, senzatie intarita prin motto-urile fiecarui capitol.
Viziunea autorului asupra situatiei economice mondiale este expusa prin intermediul unui serial SF ,,Locuitorii norilor" care ne arata "o planeta a carei locuitori isi dedicau viata artelor intr-un oras frumos si pasnic numit Stratos suspendat deasupra suprafetei paraginite a planetei. Dedesubt , locuitorii de pe suprafata planetei ,troglitii, trudeau in mizerie si violenta pentru a obtine creditele interplanetare folosite la importarea de pe alte planete a produselor de lux de care se bucurau conducatorii din Stratos. In acesta alegorie moderna ,o intreaga planeta fusese colonizata de conducatori care au reusit sa se detaseze si sa se izoleze de poporul si locurile de la suprafata planetei ,de suferinta carora depindea confortul lor ".

• Corporatiile conduc lumea - recenzie.doc