Consideratii Teoretice si Practice Privind Taxele Vamale in Conditiile Aderarii Romaniei la Uniunea Europeana

Cuprins referat Cum descarc?

1. CAPITOLUL I 3
1.1. Concepte de baza privind politica vamala europeana 3
1.2. Politica vamala specifica Romaniei 7
1.3. Instrumentele politicii vamale 10
1.3.1. Caracterizarea generala, clasificarea si trasaturile taxelor vamale 10
1.3.2. Taxele vamale de import practicate de Romania 15
2. CONTINUTUL ECONOMIC AL TAXELOR VAMALE 17
2.1. Politica comerciala. Instrumentele si obiectivele ei 17
2.2. Abordari practice privind calcularea taxei vamale de import 19
2.2.1. CAZUL I (aplicarea Regimului Tarifar de Baza) 21
2.2.2. CAZUL II (aplicarea Regimului Tarifar Preferential pe baza depunerii unui certificat de circulatie a marfurilor valid) 22
3. ARMONIZAREA TAXELOR VAMALE DIN ROMANIA CU CELE PRACTICATE IN UNIUNEA EUROPEANA 25
3.1. Istoricul politicii vamale in cadrul Uniunii Europene 25
3.2. Instrumentele politicii vamale 28
3.3. Locul Uniunii Europene in cadrul comertului mondial 30
3.4. Viitorul politicii vamale comune 35
3.5. Acceptarea acquis-ului comunitar 37
4. BIBLIOGRAFIE 43


Extras din referat Cum descarc?

1. CAPITOLUL I
1.1. CONCEPTE DE BAZA PRIVIND POLITICA VAMALA EUROPEANA
Politica vamala este unul dintre fundamentele Uniunii si este esentiala pentru existenta pietei unice, care nu poate functiona corect fara reguli comune aplicate uniform la toate granitele externe ale Comunitatii. Acest set de reguli formeaza politica vamala si reprezinta motivul pentru care cele cincisprezece autoritati vamale ale statelor membre lucreaza ca o singura entitate. Fara uniune vamala, politica comerciala si de dezvoltare a Uniunii Europene, piata agricola comuna si coordonarea eficienta a politicilor economice si monetare nu ar fi posibile.
A. Formele de integrare vamala si cooperare economica
Integrarea vamala si cooperarea economica pot imbraca mai multe forme. Cele mai intalnite sunt uniunile vamale si zonele de liber schimb.
O zona de liber schimb este creata atunci cand tarile doresc sa-si apro!prie economiile, dar nu doresc sa le integreze sau sa le transforme intr-o singura economie. Printre zonele de liber schimb putem mentiona:
- Spatiul Economic European (SEE);
- Asociatia Europeana a Liberului Schimb (AELS);
- Acordul Nord-American de Liber Schimb (ANALS) intre SUA, Canada
si Mexic;
- MERCOSUR in America Latina;
- CARICOM in Comunitatea din Caraibe.
Obiectivul acestor zone de liber schimb consta in eliminarea totala a drepturilor de vama si a restrictiilor asupra schimburilor dintre tarile partici!pante. AELS are drept obiect de activitate libera circulatie a produ!selor industriale, a produselor agricole transformate si a celor din domeniul pes!cuitului. Spatiul Economic European permite accesul a trei tari AELS (Islanda, Liechtenstein si Norvegia) la piata unica creata de Uniunea Europeana.
Totusi, datorita faptului ca fiecare stat membru al unei zone de liber schimb isi pastreaza propriul sistem de taxe vamale si propria politica comerciala vizavi de lumea exterioara, trebuie sa se defineasca anumite reguli pentru a stabili care dintre marfuri pot circula liber de la o tara la alta in interiorul zonei; este vorba, in principal, de asa-numitele reguli de origine.
O uniune vamala presupune mult mai mult:
- ea vizeaza o integrare economica fara restrictii in interiorul granitelor UE;
- toti membrii uniunii vamale aplica un tarif vamal comun si au o politica comerciala comuna in ceea ce priveste marfurile provenite din statele terte. in consecinta, nici o regula nu este necesara pentru a deter!mina care marfuri pot circula liber in interiorul Uniunii;
- nu exista frontiere vamale;
- un tarif vamal comun permite aplicarea politicilor comune cu privire
la tarile terte.
B. Obiectivele si efectele uniunii vamale
Uniunea vamala are ca obiective:
- sa incurajeze comertul mondial;
- sa promoveze un comert echitabil;
- sa prezinte o Uniune Europeana cat mai atractiva, in calitate de zona de implementare a activitatilor industriale si comerciale si sa contribuie la crearea de noi locuri de munca;
- sa incurajeze dezvoltarea tarilor mai putin prospere din afara UE;
- sa pregateasca candidatii la aderare pentru rolul pe care-1 vor indeplini in viitor;
- sa asigure protectia intreprinderilor din UE in toate sectoarele in care
sunt efectuate importuri sau exporturi, intr-o maniera clara, uniforma si simpla si cat mai eficient posibil;
- sa ,,inconjoare ca o bariera" piata interna, garantand astfel fiecarui membru
maximum de avantaje provenind din aceasta piata;
- sa faciliteze punerea in practica a unui sistem de percepere a incasarilor
(drepturi de vama, TVA si accize).
Efectele uniunii vamale europene sunt considerabile. Nu este posibil sa se creeze, sa se dezvolte si sa se administreze o piata co!muna unica, in cadrul careia marfurile sa circule liber, decat in cadrul unei uniuni vamale unde regulile comune sunt aplicate frontierelor externe. Uniunea vamala constituie o baza solida pentru o integrare extinsa. Rolul politicii vamale in punerea in practica a altor politici ale uniunii Europene se manifesta cu precadere in urmatoarele domenii:


Fisiere in arhiva (1):

  • Consideratii Teoretice si Practice Privind Taxele Vamale in Conditiile Aderarii Romaniei la Uniunea Europeana.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

Alexa C-tin, Babiuc Victor,Campeanu Adriana, s.a. Dictionar de relatii economice internationale, Bucuresti, Ed. Enciclopedica, 1993
Anghel M. Ion Drept diplomatic si consular, Bucuresti, Ed. Lumina Lex, 1996
Caraiani Gheorghe Reglementari interne si internationale privind vamuirea marfurilor, Ed. Lumina Lex, 1977, Bucuresti
Craig Paul, De Burca Grainne E. C. Law Text, Cases & Materials, Oxford, Claredon Press, 1997
Dragnea Eugen, lonita Niculina Reglementari vamale, Oradea, 1994
Gliga loan Dreptul finantelor publice, Bucuresti, Ed. Didactica si Pedagogica, 2002
Iorgovan Antonie Drept administrativ, Bucuresti, Ed. Atlas lex, 1994
Marinescu Daniela Dreptul mediului inconjurator, Bucuresti, Casa de Editura si Presa, Sansa S.R.L., 1993
Matei Gheorghe Finante Publice, Editura Universitaria, Craiova, 1998
Mladen Carmen, Epure Doru indrumator vamal, Craiova, Ed. Fundatia Scrisul Romanesc, 1998
Nedelcu Iulian Elemente de drept administrative, Craiova, Ed. Oltenia, 1994
Nicolae Suta, Dumitru Miron Sultana Suta Comert international si politici comerciale internationale,Ed. Eficient, Bucuresti, 2001
Patulea Vasile, Turianu Corneliu Curs rezumat de drept al afacerilor, Bucuresti, Ed. Scripta, 1994
Profiroiu Marius, Popescu Irina Politici europene, Editura Economica, Bucuresti, 2003
Programul de Restructurare al Sistemului Vamal al Romaniei Ministerul Finantelor, Ministerul Industriei si Comertului, Directia Generala a Vamilor, PHARE
Programul National de Aderare a Romaniei la Uniunea Europeana Parlamentul Romaniei, august 2002
Saguna Dan Drosu, Iliescu Simona, Coman Sova Dan Procedura fiscala, Bucuresti, Ed. Oscar Print, 1996
Silberstein lanfred Note de curs pentru cursantii Colegiului Bancar, Bucuresti, 2001
Tariful Vamal al Romaniei Editura Monitorul Oficial 2003
Ticlea Alexandru, Rujoiu C-tin Ioan Nita Stan, Taracila, loan Doru Corbu Marin Raspunderea contraventionala, Bucuresti, Ed. Lex, 1995


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!