Comertul Electronic

Extras din referat Cum descarc?

Internetul este un instrument de comunicare si informare practic, foarte folosit in ziua de azi. Astfel prin intermediul acestuia, datorita modului facil de a-l utiliza si avantajelor care le ofera, s-a ajuns sa fie si un mijloc de a face cumparaturi.
Internetul, ca mijloc de comunicare, ofera noi oportunitati, atat pentru consumatori cat si pentru firme.
Firmele care au profitat de dezvoltarea multimedia, si in special de dezvoltarea internetului sunt cele din sectorul vanzari prin corespondenta.
Comertul electronic reprezinta posibilitatea de a cumpara bunuri fizice care necesita stocare si expediere si nu doar prestatii imateriale, cum este cazul pentru serviciile platite. Acesta reprezinta pentru unele site-uri o sursa aditionala de venituri.
Comertul electronic permite clientilor accesul la o gama larga de produse din care poate sa aleaga. De asemenea se creeaza si relatii social, crescand astfel puterea consumatorilor. Astfel consumatorilor li se ofera noi forme de expresie, fie direct cu intreprinderea, fie direct pe "forum" unde ofertele acestora pot fi dezbatute,analizate si chiar criticate. Totusi lipsa increderii in internet, dar si posibilitatea de a vedea produsul sau de a discuta cu vanzatorulface ca incasarile sa fie destul de mici.
Principala cauza care blocheaza continuarea procesului de comert electronic o constituie securitatea platilor. Multi dintre consumatori cred ca li se poate fura cardul si de aceea au retineri cand vine vorba de plata on-line cu acesta. O alta piedica este pretul, care in general e mai ridicat, iar consumatorul nu are asigurari in ceea ce priveste marfa.
Astfel apar cativa factori care ar trebui imbunatatiti pentru a creste credibilitatea comertului on-line. Acestia ar fi: securitatea informatiilor personale, preturi mai bune, returul produselor cu mai multa usurinta, o mai mare incredere in marfa, comparative mai usoara intre vanzatori, o mai buna informare asupra produselor, livrare mai rapida, o mai mare familiarizare cu internetul si cumparaturile on-line, o mai buna prezentare a produselor, cadouri de fidelitate, process de cumparare mai rapid.
Tabelul de mai jos reprezinta profilul cyber-cumparatorilor
Varsta % Sex % Categorii socio-profesinale %
<15 ani 2 Barbati 64 Profesii intelectuale superioare 28
15-24 ani 24 Femei 36 Sefi de firme 2
25-34 ani 29 Total 100 Invatatori, profesori 5
35-49 ani 30 Militari 1
50 ani si peste 15 Liberi profesionisti 4
Total 100 Tehnicieni 0
Angajati 25
Elevi si studenti 19
Cei care cauta loc de munca 6
pensionari 4
Internetul permite atingerea unei tinte considerabile de clienti potentiali. In plus fiecare cyber-consumator poate fi usor atras de un concurrent, deoarece acesta poate schimba mult mai usor magazinul decat in viata reala, und ear necesita deplasare, timp si eventual un riscasociat schimbarii. Nu este important doar sa atraga clientii ci sis a-I pastreze si de asemenea fidelizarea acestora.
Castigurile datorate fidelizarii sunt: cresterea rentabilitatii si publicitatea bouche-a-oreille pozitiva.
Adevaratul sens al notiunii de comert electronic e acela de tranzactie 100% realizata on-line, in timp real. Din aceasta definitie rezulta ca adevaratul comert on-line presupune si plata prin internet a produselor, chiar daca, dupa validarea acesteia de catre banca cumparatorului, produsul ii va fi livrat prin posta, sau in cazul celor intangibile cum ar fi softuriletot on-line, prin download.
Magazinul electronic este o pagina de internet care intruneste urmatoarele conditii:
o prezinta informatii despre produse si servicii si pretul acestora
o include un sistem prin care vizitatorii paginii pot selecta produsele dorite si le pot adauga intr-un cos electronic de cumparaturi
o include un system de prelucrare si transmitere a datelor personale ale cumparatorului pentru a putea fi contactat de catre vanzator
o include un system de plata prin care vanzatorul sa isi poata incasa banii de la clientul "virtual"
Intreprinderea virtuala - oportunitati economice
O intreprindere virtuala este o intreprindere realizata in spatiul cybernetic, fiind create pe internet, caracterizata printr-o structura organizationala foarte flexibila, care ii permite o adaptatre rapida la schimbarile survenite in mediul in care aceasta isi desfasoara activitatea.
Intre intreprinderea virtuala si cea clasica exista o diferenta fundamentala si anume daca in cazul celei clasice exista o serie de oportunitati de afaceri, in cazul celei virtuale exista o singura oportunitate de afaceri.
astfel motivatia infiintarii unei intreprinderi virtuale e data de dorinta de a obtine maxim de profit dintr-o oportunitate de afaceri.


Fisiere in arhiva (1):

  • Comertul Electronic.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!