Comerțul electronic

Referat
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 2590
Mărime: 362.66KB (arhivat)
Publicat de: Adelin Zamfir
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Internetul este un instrument de comunicare si informare practic, foarte folosit in ziua de azi. Astfel prin intermediul acestuia, datorita modului facil de a-l utiliza si avantajelor care le ofera, s-a ajuns sa fie si un mijloc de a face cumparaturi.

Internetul, ca mijloc de comunicare, ofera noi oportunitati, atat pentru consumatori cat si pentru firme.

Firmele care au profitat de dezvoltarea multimedia, si in special de dezvoltarea internetului sunt cele din sectorul vanzari prin corespondenta.

Comertul electronic reprezinta posibilitatea de a cumpara bunuri fizice care necesita stocare si expediere si nu doar prestatii imateriale, cum este cazul pentru serviciile platite. Acesta reprezinta pentru unele site-uri o sursa aditionala de venituri.

Comertul electronic permite clientilor accesul la o gama larga de produse din care poate sa aleaga. De asemenea se creeaza si relatii social, crescand astfel puterea consumatorilor. Astfel consumatorilor li se ofera noi forme de expresie, fie direct cu intreprinderea, fie direct pe “forum” unde ofertele acestora pot fi dezbatute,analizate si chiar criticate. Totusi lipsa increderii in internet, dar si posibilitatea de a vedea produsul sau de a discuta cu vanzatorulface ca incasarile sa fie destul de mici.

Principala cauza care blocheaza continuarea procesului de comert electronic o constituie securitatea platilor. Multi dintre consumatori cred ca li se poate fura cardul si de aceea au retineri cand vine vorba de plata on-line cu acesta. O alta piedica este pretul, care in general e mai ridicat, iar consumatorul nu are asigurari in ceea ce priveste marfa.

Astfel apar cativa factori care ar trebui imbunatatiti pentru a creste credibilitatea comertului on-line. Acestia ar fi: securitatea informatiilor personale, preturi mai bune, returul produselor cu mai multa usurinta, o mai mare incredere in marfa, comparative mai usoara intre vanzatori, o mai buna informare asupra produselor, livrare mai rapida, o mai mare familiarizare cu internetul si cumparaturile on-line, o mai buna prezentare a produselor, cadouri de fidelitate, process de cumparare mai rapid.

Tabelul de mai jos reprezinta profilul cyber-cumparatorilor

Varsta % Sex % Categorii socio-profesinale %

<15 ani 2 Barbati 64 Profesii intelectuale superioare 28

15-24 ani 24 Femei 36 Sefi de firme 2

25-34 ani 29 Total 100 Invatatori, profesori 5

35-49 ani 30 Militari 1

50 ani si peste 15 Liberi profesionisti 4

Total 100 Tehnicieni 0

Angajati 25

Elevi si studenti 19

Cei care cauta loc de munca 6

pensionari 4

Internetul permite atingerea unei tinte considerabile de clienti potentiali. In plus fiecare cyber-consumator poate fi usor atras de un concurrent, deoarece acesta poate schimba mult mai usor magazinul decat in viata reala, und ear necesita deplasare, timp si eventual un riscasociat schimbarii. Nu este important doar sa atraga clientii ci sis a-I pastreze si de asemenea fidelizarea acestora.

Castigurile datorate fidelizarii sunt: cresterea rentabilitatii si publicitatea bouche-a-oreille pozitiva.

Adevaratul sens al notiunii de comert electronic e acela de tranzactie 100% realizata on-line, in timp real. Din aceasta definitie rezulta ca adevaratul comert on-line presupune si plata prin internet a produselor, chiar daca, dupa validarea acesteia de catre banca cumparatorului, produsul ii va fi livrat prin posta, sau in cazul celor intangibile cum ar fi softuriletot on-line, prin download.

Magazinul electronic este o pagina de internet care intruneste urmatoarele conditii:

• prezinta informatii despre produse si servicii si pretul acestora

• include un sistem prin care vizitatorii paginii pot selecta produsele dorite si le pot adauga intr-un cos electronic de cumparaturi

• include un system de prelucrare si transmitere a datelor personale ale cumparatorului pentru a putea fi contactat de catre vanzator

• include un system de plata prin care vanzatorul sa isi poata incasa banii de la clientul “virtual”

Intreprinderea virtuala – oportunitati economice

O intreprindere virtuala este o intreprindere realizata in spatiul cybernetic, fiind create pe internet, caracterizata printr-o structura organizationala foarte flexibila, care ii permite o adaptatre rapida la schimbarile survenite in mediul in care aceasta isi desfasoara activitatea.

Intre intreprinderea virtuala si cea clasica exista o diferenta fundamentala si anume daca in cazul celei clasice exista o serie de oportunitati de afaceri, in cazul celei virtuale exista o singura oportunitate de afaceri.

astfel motivatia infiintarii unei intreprinderi virtuale e data de dorinta de a obtine maxim de profit dintr-o oportunitate de afaceri.

Preview document

Comerțul electronic - Pagina 1
Comerțul electronic - Pagina 2
Comerțul electronic - Pagina 3
Comerțul electronic - Pagina 4
Comerțul electronic - Pagina 5
Comerțul electronic - Pagina 6
Comerțul electronic - Pagina 7
Comerțul electronic - Pagina 8
Comerțul electronic - Pagina 9
Comerțul electronic - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Comertul Electronic.doc

Te-ar putea interesa și

Proiectarea aplicațiilor de comerț electronic - aplicație de food-ordering

Progresele realizate recent în domeniile tehnologie-calculatoare, telecomunicatii si software, precum si în alte domenii ale informatiei, au...

Comerțul Electronic între Provocări și Responsabilități

Vorbind despre comertul electronic ca despre o noua economie, ne referim la o lume în care oamenii lucreaza cu creierul în defavoarea mâinilor. O...

E-Money și E-Banking

Capitolul 1 – E-money 1. 1. Banii şi moneda – concept, funcţii în accepţiunea clasică Banul provine din dinar – monedă bătuta a Sloveniei în...

Comerțul electronic în România din perspectiva integrării în UE

CAPITOLUL 1. COMERTUL ELECTRONIC. CONCEPTE SI DEFINITII 1.1. Definirea activitatii de comert „Comertul reprezinta schimbul de produse prin...

Comerț Electronic

COMERTUL ELECTRONIC : O NECESITATE Dezvoltarea fara precedent din ultimele doua decenii a tehnologiilor informationale determinate de...

Comerț Electronic

CAPITOLUL I: INTRODUCERE ÎN COMERTUL ELECTRONIC 1.1. Scurt istoric al comertului electronic Implicatiile dezvoltarii extrem de rapide a...

Comerțul Electronic

1.1. Dezvoltarea tehnologiei: Ultimii ani au stat marturie unei adevarate explozii a atentiei acordate în plan international rolului crescând al...

Comerțul Electronic Prezent și Perspectiv

INTRODUCERE Expansiunea din ultimii ani a sectorului construcţiilor a dus la dezvoltarea la fel de spectaculoasă a afacerilor cu materiale de...

Ai nevoie de altceva?