Tren de mare viteză - TGV

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 1887
Mărime: 375.32KB (arhivat)
Publicat de: Gherghina Ardeleanu
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Între pantograf şi motoarelor de tracţiune ale unui TGV există un întreg set de electronică de putere, cu scopul de a "prelucra" o tensiune de la fix (monofazic C.A sau C.C) catenarelor pentru a produce o forţă variabilă la roţi. Aceste componente de electronică de putere ocupă cea mai mare parte a spaţiului din interiorul unui locomotive TGV.

Urmărind lanţul de putere de la pantograf la roţi, în cazul specific al unui TGV Atlantique 24000 serie, maşină de putere. TGV 24000 nu conţine nici un fel de componente special exotice, şi în principiu, împarte multe din caracteristicile sale cu cele mai moderne locomotive electrice (chiar şi diesel-electrice). Desenul de mai jos arată o vedere tăiată al TGV-ului 24000, şi este urmată de o descriere mai detaliată. Există două maşini de putere pe trainset; fiecare dezvoltă 4400 kW (5900 CP) şi cântăreşte doar 68 de tone (150,000 lb).

1. Bloc absorpţie impact 10. Bloc comun

2. Echipament de siguranţă şi computer de bord 11. Transformatorul principal

3. Reostat de frânare 12. Bloc electric

4. Power Pack 13. Tanc de freon

5. Sursă auxiliară de putere 14. Boghiu motor

6. Pantograf GPU 15. Cadru

7. Compartiment de pasageri / bagaje 16. Panou pt. controlul frânelor

8. Bloc pneumatic 17. Antenă de semnalizare

9. Boghiu remorcă 18. Cuplaj automatic

Componente de Tracţiune:

Pantograf GPU: GPU înseamnă "Grand Plongeur Unic" (mare, pistonul singur). Un pantograf este un dispozitiv folosit pentru a extrage energie electrică de la un punct fix din firul conductor de deasupra. Pantograful GPU a fost special conceput, cu o legătură membru sus (care susţine wiper-ul), care funcţionează ca un amortizor hidraulic cu un pas scurt pentru a păstra contactul intim cu conductorul de deasupra, dar care poate menţine salturile la un număr minim. Presiune pe contactul sârmă este de aproximativ 70 N (17 lbs).

Transformatorul principal: i-a o tensiune de 25kV la 50Hz monofazată şi o transformă în 1500V la 50Hz. Transformatorul este unul din cele mai grele componentele din unitate, cu greutatea de aproximativ 8 tone. Acesta este situat în partea de jos a cadrului de unitate, şi este aşezat într-o baie de ulei (recirculat prin pompe) şi răcit cu ajutorul unor ventilatoare.

Punte redresoare controlat prin tiristioare: ca şi numele, redresează ieşirea transformatorului principal pentru a se obţine 1500V C.C. Tiristoarele permit un reglaj mai fin decât cel obţinut cu o simplă punte de diode: ele nu numai rectifică curentul, dar pot acţiona ca o un disjunctor (întrerupător) şi pot "opri" (activa sau dezactiva) puterea de ieşire. De aceea despre un "redresor controlat ". Există două punţi tiristor-dioda, unul pentru fiecare pereche de motoare de tracţiune. Începând de acum, în lanţul de tracţiune, de fapt, există două căi separate şi independente pentru fiecare dintre cele două blocuri de putere (boghiuri). Aceasta este pentru a maximiza fiabilitatea.

Tiristoarele sunt utilizarea pe scară largă în TGV, la fel ca şi în cazul celor mai moderne locomotive electrice. Dezvoltare tiristorului a făcut posibilă utilizarea de motoare de tracţiune controlate în frecvenţă de curent alternativ şi a revolutionat designul circuitelor. Tiristorul este în principiu, un comutator, deşi unul foarte mare, care seamănă cu un tranzistor în modul în care funcţionează. Un tiristor lasă curentul să treacă numai într-o singură direcţie, daca o valoare potrivitra de tensiune se aplică pe electrodul său de control, numit si "poarta". Atât timp cât acestă tensiune pe poartă nu este prezentă, curentul nu poate parcurge dispozitivul.

Bloc comun: se compune dintr-un întrerupător de current continuu (de fapt, doi care lucrează în tandem), precum şi principalul condensator filtru, care netezeşte formele de undă ale tensiunii de 1500V într-o tensiune mai mică de C.C, în funcţie de nevoile ciclului.

Preview document

Tren de mare viteză - TGV - Pagina 1
Tren de mare viteză - TGV - Pagina 2
Tren de mare viteză - TGV - Pagina 3
Tren de mare viteză - TGV - Pagina 4
Tren de mare viteză - TGV - Pagina 5
Tren de mare viteză - TGV - Pagina 6
Tren de mare viteză - TGV - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Tren de Mare Viteza - TGV.doc

Alții au mai descărcat și

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Pompa de Injecție în Linie

Aparitia primelor automobile este strâns legata de descoperirea si perfectionarea masinii cu abur si a motorului cu ardere interna primele...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Analiza comparativă a patrimoniului cultural al orașelor Iași (România) și Lyon (Franța)

INTRODUCERE Activităţile turistice sunt diverse acțiuni care sunt condiționate de realizarea în condiţii bune a unei anumite forme de turism....

Automatizări în industria vagoanelor de călători

Capitolul 1. Circulaţia feroviară modernă - scurtă caracterizare Transporturile feroviare, deşi afectate uneori de diferite crize circumstanţiale,...

Tranporturile Aeriene - Aviația Comercială Internațională

CAPITOLUL I 1.1 Aviaţia comercială internaţională „Securitatea operaţiunilor şi securitatea aviaţei constituie baza unui sistem mondial de...

Transporturile turistice în Republica Moldova

Introducere Analizînd definiţia turismului observăm că a face sau a practica turismul, înseamnă a te deplasa şi deci se cere necesitatea de a...

Transporturile feroviare de la începuturi până în prezent

Istoria transportului feroviar Primele mărturii ale unor căi de rulare pot fi considerate cele din Diolkos, prin care se transportau bărci de-a...

Sisteme de Transport - TGV

TGV sau tren de mare viteză (franceza train à grande vitesse; a nu se confunda cu AGV) este un tren electric care poate circula cu viteză mare (270...

Politica transporturilor în UE

Guvernul României va aplica o strategie care are în vedere dezvoltarea echilibrată a economiei locale şi regionale precum şi integrarea reţelei...

Trenuri de mare viteză - echipamente specifice

Trenurile de mare viteza sunt trenuri care pot dezvolta viteze mai mari de 200 km/h. In mod normal, viteza lor este Intre 200 km/h si 300 km/h,...

Ai nevoie de altceva?