Deschiderea pietei europene pentru transportatorii romani nu pare sa creeze emotii competitorilor europeni. Starea tehnica dificila in care se gaseste flota fluviala autohtona, capitalizarea insuficienta a operatorilor fluviali, parcul feroviar invechit, situatia inca precara a companiei nationale aeriene Tarom sunt tot atatea motive pentru care liberalizarea pietei va fi doar un avantaj teoretic pentru transportatorii romani. Problemele enumerate mai sus cer alte rezolvari decat asimilarea integrala a acquis-ului comunitar in domeniu, capitol la care stam bine. Transporturile rutiere, singurul sector in care companiile autohtone ar fi competitive datorita unui parc de transport modern, compatibil cu cel din vestul Europei, dac obiectul unor clauze limitative solicitate pe parcursul negocierilor de aderare si care prevad ca firmele romanesti vor putea presta toata gama de servicii in celelalte tari ale Uniunii, cel mai devreme din 2010.
Pentru a-si proteja piata in fata unui posibil aflux al ofertelor de transporturi rutiere ieftine din partea firmelor romanesti, UE a pledat in Capitolul 9 de negociere, ,,Politica in Transporturi", pentru un termen de tranzitie de trei ani duse la momentul aderarii, cu posibilitate de prelungire cu inca doi ani, pentru serviciile de cabotaj prestate de firmele romanesti din tarile UE.
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.