Transportul Rutier in Tarile Europene

Extras din referat Cum descarc?

Transportul rutier
Reteaua drumurilor publice face parte din patrimoniul national si constituie infrastructura rutiera pe care se desfasoara majoritatea transporturilor de pasageri si marfa. 
Avand o distributie uniforma pe teritoriul Romaniei, reteaua de drumuri publice insumeaza 158.488 km., din care 14.824 km. sunt drumuri nationale, 35.896 km. drumuri judetene, 27.759 km. drumuri comunale si aproximativ 80.000 km strazi din intravilanul localitatilor. Reteaua rutiera de drumuri nationale se compune din 113 km. de autostrazi si 14.711 km. drumuri nationale, avand o pondere de 9,3 % din totalul retelei de drumuri publice.
Cea mai importanta din punct de vedere economic si al traficului de tranzit este reteaua de drumuri europene (internationale), care traverseaza Romania, in lungime totala de 5.572 km., constituita din 11 trasee, cele mai importante fiind incluse in coridoarele de transport paneuropean.
Incepand cu anul 1992, Ministerul Transporturilor a demarat o serie de programe de reabilitare a retelei rutiere din Romania, cu asistenta acordata de principalele institutii financiare europene, la care s-a adaugat contributia Guvernului Romaniei, si care, pana in prezent, s-a concretizat in refacerea infrastructurii si a suprastructurii rutiere pe o lungime totala de 1.031 km .
Primul Program de Reabilitare a Drumurilor demarat in 1993 a fost finalizat in 1997/1998, rezultatele lui fiind reabilitarea a 957 km de drumuri nationale ale retelei de baza. Acest Program a fost co-finantat de trei Institutii Financiare Internationale (BIRD, BERD si BEI - 245 MEURO), Guvernul Romaniei si Programul PHARE al Comisiei Europene. Cel de-al doilea Program de Reabilitare, de asemenea co-finantat de trei IFI (BIRD, BERD si BEI), Guvernul Romaniei si Programul PHARE a inceput in anul 1997 si se afla inca in curs de derulare. Programul de Reabilitarea Drumurilor etapa a 3-a co-finantat de BEI si Guvernul Romaniei a inceput in anul 1999 si este in curs de derulare. Un alt Program de Reabilitare a Drumurilor este co-finantat de catre Banca Japoniei de Cooperare Internationala (JBIC) si Guvernul Romaniei si a inceput in 1999. 
Programul de dezvoltare a autostrazilor Pitesti-Bucuresti-Constanta a inceput in 1997 cu proiectul de Dezvoltare si Reabilitare a Autostrazii Bucuresti-Pitesti, co-finantat de BERD si Guvernul Romaniei si se va continua cu constructia autostrazii Bucuresti-Constanta, co-finantat de BEI, Guvernul Romaniei si, potential, Comisia Europeana prin Facilitatea ISPA.
Agentii economici - operatori de transport -, ca urmare a legislatiei moderne si libere existente in domeniul transporturilor, au fost stimulati pentru dezvoltarea unor activitati private, achizitii de autovehicule, permanetizarea relatiilor comerciale si contractarea activitatii de transport. In transportul public de marfa isi desfasoara activitatea cca. 25.000 operatori de transport, iar in traficul de persoane cca. 1.500 operatori. Din acestia, cca. 6.000 activeaza si in transportul international de marfa, iar cca. 500 in transportul international de persoane. Cea mai mare parte a operatorilor de transport marfa si persoane sunt operatori privati, ponderea prestatiilor realizate de sectorul privat fiind de cca. 60%
In anul 2000, au fost transportate 262.943 mii tone marfa, din care 2.844 mii tone in trafic international si 267 mii tone in tranzit, transportul rutier de persoane totalizand un numar de 205.979 mii pasageri - transport interurban si international, din care 1.488 mii pasageri in trafic international.
Pentru transportul international, ca urmare a efortului investitorilor privati, au fost achizitionate autovehicule noi si moderne care corespund nu numai unui trafic sigur si de calitate, dar si cerintelor unui transport ecologic. Pentru transportul international de marfa sunt utilizate peste 8.000 autovehicule moderne, iar in transportul de persoane peste 3.000 autobuze si microbuze.
In ultimii ani, parcul de autovehicule a inregistrat o crestere permanenta. In prezent, in Romania, sunt inregistrate 3.128,8 mii autoturisme, 48,1 mii autobuze/microbuze, 448,6 mii autovehicule pentru transportul marfurilor si 129,5 mii autovehicule mixte/speciale. 
In transportul rutier se aplica cu succes tehnicile de evidenta informatizata si, in special in transportul international, se utilizeaza telefonia mobila GSM sau monitorizarea circulatiei prin sistemul GPS.
O preocupare majora in ceea ce priveste transportul rutier o constituie dezvoltarea durabila si diminuarea efectelor negative asupra mediului generate de poluarea chimica sau fonica.
Ca urmare, normele de omologare pentru autovehicule si de inspectie tehnica periodica au fost aliniate la prevederile in domeniu din Uniunea Europeana.
Organizarea transporturilor rutiere respecta in cea mai mare parte acquis-ului comunitar, conditiile de acces la profesie si la piata fiind asemanatoare cu cele din Uniunea europeana.
Pentru realizarea nivelului actual de integrare, Romania a primit un sprijin substantial din partea Uniunii Europene pentru realizarea unor studii si lucrari de importanta majora in domeniul legislativ, siguranta rutiera, dezvoltarea infrastructurii etc. 
Informatii generale
Anglia
Istoria te intampina pe drumurile Angliei. Poti vizita Stratford-on-Avon, locul de nastere al lui William Shakespeare sau White Cliffs din Dover in sud. Londra este plina de unele dintre cele mai pline de istorie locuri din lume si toate accesibile cu masina.
Din transportul de persoane 90% se desfasoara pe drumurile publice, din transportul de marfuri 82%. 
Lungimea totala a drumurilor cu invelis rigid este de 362357km (din care 3147km autostrazi).
Austria
Privelisti ce-ti taie rasuflarea se intalnesc la tot pasul calatorind pe autostrazile Austriei. Poti sa conduci prin Alpi, sa faci o croaziera de-a lungul Dunarii si sa vizitezi castele stravechi ale acestei tari centrale.
Cu toate ca este o tara muntoasa, Austria este totusi o rascruce de drumuri importante, o veriga importanta intre tarile europene vecine. Unele din principalele drumuri se afla pe malul Dunarii iar peste Alpi se circula pe trecatori importante. 
Lungimea totala a drumurilor rutiere este de 107503km .
Belgia
Belgia este o tara compacta unde orice este la o distanta relativ scurta de parcurs cu masina. Viziteaza orasul medieval Bruge sau zgomotoasa capitala Bruxelles. Paris, Amsterdam, Luxembourg si Cologne se afla toate la o distanta usor de parcurs cu masina de oriunde te-ai afla in Belgia.
Bulgaria
Sunt peste 8000 mile de sosea ce leaga marile orase ale Bulgaria si calitatea acestor sosele este in general buna. De indata ce te abati de la marile sosele, se intra intr-o serie de drumuri mai mici intre orase. Trecerea dintr-o parte in alta a Bulgariei dureaza cam 6h.


Fisiere in arhiva (1):

  • Transportul Rutier in Tarile Europene.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!