Transportul rutier în țările europene

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 3271
Mărime: 13.41KB (arhivat)
Publicat de: Severin Felix Anton
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Transportul rutier

Reteaua drumurilor publice face parte din patrimoniul national si constituie infrastructura rutiera pe care se desfasoara majoritatea transporturilor de pasageri si marfa.

Avand o distributie uniforma pe teritoriul Romaniei, reteaua de drumuri publice insumeaza 158.488 km., din care 14.824 km. sunt drumuri nationale, 35.896 km. drumuri judetene, 27.759 km. drumuri comunale si aproximativ 80.000 km strazi din intravilanul localitatilor. Reteaua rutiera de drumuri nationale se compune din 113 km. de autostrazi si 14.711 km. drumuri nationale, avand o pondere de 9,3 % din totalul retelei de drumuri publice.

Cea mai importanta din punct de vedere economic si al traficului de tranzit este reteaua de drumuri europene (internationale), care traverseaza Romania, in lungime totala de 5.572 km., constituita din 11 trasee, cele mai importante fiind incluse in coridoarele de transport paneuropean.

Incepand cu anul 1992, Ministerul Transporturilor a demarat o serie de programe de reabilitare a retelei rutiere din Romania, cu asistenta acordata de principalele institutii financiare europene, la care s-a adaugat contributia Guvernului Romaniei, si care, pana in prezent, s-a concretizat in refacerea infrastructurii si a suprastructurii rutiere pe o lungime totala de 1.031 km .

Primul Program de Reabilitare a Drumurilor demarat in 1993 a fost finalizat in 1997/1998, rezultatele lui fiind reabilitarea a 957 km de drumuri nationale ale retelei de baza. Acest Program a fost co-finantat de trei Institutii Financiare Internationale (BIRD, BERD si BEI – 245 MEURO), Guvernul Romaniei si Programul PHARE al Comisiei Europene. Cel de-al doilea Program de Reabilitare, de asemenea co-finantat de trei IFI (BIRD, BERD si BEI), Guvernul Romaniei si Programul PHARE a inceput in anul 1997 si se afla inca in curs de derulare. Programul de Reabilitarea Drumurilor etapa a 3-a co-finantat de BEI si Guvernul Romaniei a inceput in anul 1999 si este in curs de derulare. Un alt Program de Reabilitare a Drumurilor este co-finantat de catre Banca Japoniei de Cooperare Internationala (JBIC) si Guvernul Romaniei si a inceput in 1999.

Programul de dezvoltare a autostrazilor Pitesti-Bucuresti-Constanta a inceput in 1997 cu proiectul de Dezvoltare si Reabilitare a Autostrazii Bucuresti-Pitesti, co-finantat de BERD si Guvernul Romaniei si se va continua cu constructia autostrazii Bucuresti-Constanta, co-finantat de BEI, Guvernul Romaniei si, potential, Comisia Europeana prin Facilitatea ISPA.

Agentii economici - operatori de transport -, ca urmare a legislatiei moderne si libere existente in domeniul transporturilor, au fost stimulati pentru dezvoltarea unor activitati private, achizitii de autovehicule, permanetizarea relatiilor comerciale si contractarea activitatii de transport. In transportul public de marfa isi desfasoara activitatea cca. 25.000 operatori de transport, iar in traficul de persoane cca. 1.500 operatori. Din acestia, cca. 6.000 activeaza si in transportul international de marfa, iar cca. 500 in transportul international de persoane. Cea mai mare parte a operatorilor de transport marfa si persoane sunt operatori privati, ponderea prestatiilor realizate de sectorul privat fiind de cca. 60%

In anul 2000, au fost transportate 262.943 mii tone marfa, din care 2.844 mii tone in trafic international si 267 mii tone in tranzit, transportul rutier de persoane totalizand un numar de 205.979 mii pasageri - transport interurban si international, din care 1.488 mii pasageri in trafic international.

Pentru transportul international, ca urmare a efortului investitorilor privati, au fost achizitionate autovehicule noi si moderne care corespund nu numai unui trafic sigur si de calitate, dar si cerintelor unui transport ecologic. Pentru transportul international de marfa sunt utilizate peste 8.000 autovehicule moderne, iar in transportul de persoane peste 3.000 autobuze si microbuze.

In ultimii ani, parcul de autovehicule a inregistrat o crestere permanenta. In prezent, in Romania, sunt inregistrate 3.128,8 mii autoturisme, 48,1 mii autobuze/microbuze, 448,6 mii autovehicule pentru transportul marfurilor si 129,5 mii autovehicule mixte/speciale.

In transportul rutier se aplica cu succes tehnicile de evidenta informatizata si, in special in transportul international, se utilizeaza telefonia mobila GSM sau monitorizarea circulatiei prin sistemul GPS.

O preocupare majora in ceea ce priveste transportul rutier o constituie dezvoltarea durabila si diminuarea efectelor negative asupra mediului generate de poluarea chimica sau fonica.

Ca urmare, normele de omologare pentru autovehicule si de inspectie tehnica periodica au fost aliniate la prevederile in domeniu din Uniunea Europeana.

Organizarea transporturilor rutiere respecta in cea mai mare parte acquis-ului comunitar, conditiile de acces la profesie si la piata fiind asemanatoare cu cele din Uniunea europeana.

Pentru realizarea nivelului actual de integrare, Romania a primit un sprijin substantial din partea Uniunii Europene pentru realizarea unor studii si lucrari de importanta majora in domeniul legislativ, siguranta rutiera, dezvoltarea infrastructurii etc.

Informatii generale

Anglia

Istoria te intampina pe drumurile Angliei. Poti vizita Stratford-on-Avon, locul de nastere al lui William Shakespeare sau White Cliffs din Dover in sud. Londra este plina de unele dintre cele mai pline de istorie locuri din lume si toate accesibile cu masina.

Din transportul de persoane 90% se desfasoara pe drumurile publice, din transportul de marfuri 82%.

Lungimea totala a drumurilor cu invelis rigid este de 362357km (din care 3147km autostrazi).

Austria

Privelisti ce-ti taie rasuflarea se intalnesc la tot pasul calatorind pe autostrazile Austriei. Poti sa conduci prin Alpi, sa faci o croaziera de-a lungul Dunarii si sa vizitezi castele stravechi ale acestei tari centrale.

Cu toate ca este o tara muntoasa, Austria este totusi o rascruce de drumuri importante, o veriga importanta intre tarile europene vecine. Unele din principalele drumuri se afla pe malul Dunarii iar peste Alpi se circula pe trecatori importante.

Lungimea totala a drumurilor rutiere este de 107503km .

Belgia

Belgia este o tara compacta unde orice este la o distanta relativ scurta de parcurs cu masina. Viziteaza orasul medieval Bruge sau zgomotoasa capitala Bruxelles. Paris, Amsterdam, Luxembourg si Cologne se afla toate la o distanta usor de parcurs cu masina de oriunde te-ai afla in Belgia.

Bulgaria

Sunt peste 8000 mile de sosea ce leaga marile orase ale Bulgaria si calitatea acestor sosele este in general buna. De indata ce te abati de la marile sosele, se intra intr-o serie de drumuri mai mici intre orase. Trecerea dintr-o parte in alta a Bulgariei dureaza cam 6h.

Preview document

Transportul rutier în țările europene - Pagina 1
Transportul rutier în țările europene - Pagina 2
Transportul rutier în țările europene - Pagina 3
Transportul rutier în țările europene - Pagina 4
Transportul rutier în țările europene - Pagina 5
Transportul rutier în țările europene - Pagina 6
Transportul rutier în țările europene - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Transportul Rutier in Tarile Europene.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza cadrului legislativ al activității de transport

1. Operatorul de transport rutier împreună cu persoana desemnată să conducă permanent şi efectiv activitatea de transport rutier răspund de...

Politica transporturilor în UE

Obiective generale Principalele obiective ale politicii sunt urmatoarele: satisfacerea pietei interne, asigurarea si sustinerea dezvoltarii,...

Transportul Feroviar în România și la Nivelul UE

1. Transportul feroviar in Romania Prin transport pe căile ferate române şi pe reţeaua de metrou, se înţelege orice deplasare de persoane sau...

Componentele procesului de transport rutier

ARGUMENT Obiectul activităţii de transport îl constituie deplasarea în spaţiu a călătorilor şi mărfurilor. Însă nu toate deplasările în spaţiu...

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Transportul Aerian

CURS NR.6/15NOV1999 TRANSPORTURI AERIENE 1. Cea mai dinamica modalitate de transport este cea aeriana. Traficul international de marfuri s-a...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Logistică

Logistica reprezintă un domeniu de activitate care a cunoscut o puternică evoluţie după cel de-al doilea Război mondial şi mai ales în ultimele...

Te-ar putea interesa și

Politici și strategii de marketing utilizate în transportul internațional de mărfuri. studiu de caz - Vectra Logistic SRL

Introducere Mobilitatea mărfurilor şi libera lor circulaţie au condus în prezent la o dezvoltare extraordinară a sectorului de transporturi de...

Managementul în transporturile rutiere internaționale

INTRODUCERE Transportul reprezintă o latură a activității economice a societății omenești, organizată în scopul învingerii distanțelor. Prin...

Analiza Impactului asupra Mediului a Sistemului de Transport Public

INTRODUCERE Oamenii s-au deplasat dintotdeauna, iniţial pe distanţe mai mici şi pentru procurarea hranei, mai apoi pe distanţe mai mari pentru a...

Analiza pieței virtuale a transporturilor în România

Introducere Aceast lucrare are la baz analiza pietei virtuale si a modului in care firmele romanesti d etransport se prezint pe aceast piat....

Politica Transportului Rutier în Uniunea Europeană

1.Introducere Din ce în ce mai mult se pune accent pe importanţa sistemelor de transport şi asta datorită intensificării vieţii sociale şi...

Transporturi

CAPITOLUL I NOŢIUNI GENERALE DESPRE TRANSPORTURI 1.1 INTRODUCERE ÎN TRANSPORTURI In cadrul dezvoltarii relatiilor economice internationale, al...

Protecția consumatorului - studiu de caz SC Autogara COM

INTRODUCERE Transporturile reprezintă un domeniu important al activităţii economico-sociale, prin intermediul căruia se realizează deplasările în...

Relația dintre logistică și funcțiunea de producție

I. ACTIVITATILE LEGATE DE PROCESUL DE PRODUCTIE 1. Aprovizionarea intreprinderii cu materii prime, materiale, utilaje, echipamente, instalatii...

Ai nevoie de altceva?