Transportul Rutier

Referat
8.6/10 (8 voturi)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 3590
Mărime: 264.89KB (arhivat)
Publicat de: Saveta Tănasă
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ionut Popescu

Extras din referat

I. Caracteristici tehnico-economice

Transportul rutier este cea mai veche şi totodată şi cea mai folosită metodă de transport de mărfuri. Autovehiculele se caracterizează printr-o mobilitate deosebită, nefiind legate de instalaţii speciale fixe, cum este cazul transportului feroviar.

Datorită acestui fapt, ele pot pătrunde în locuri unde alte mijloace de transport nu au accesibilitate; din acest motiv ele constituie o componentă indispensabilă a transporturilor multimodale.

Mijloacele de transport auto dezvoltă viteze tehnice şi comerciale ridicate, fapt ce are o mare importanţă în transportul de mărfuri perisabile, al celor care presupun un anumit grad de urgenţă, etc.

În transportul pe distanţe mari, cum sunt cele internaţionale, rulajul mijloacelor de transport auto este de două ori mai ridicat decât cel al vagoanelor de cale ferată, ceea ce contribuie la accelerarea proceselor de producţie şi desfacere, la creşterea eficienţei utilizării autovehiculelor.

II. Avantajele şi dezavantajele transportului rutier

Avantaje:

1. transportul rutier se efectuează din poartă în poartă şi elimină încărcările/descărcările repetate în cazul în care pentru a-l înlocui ar trebui utilizate mai multe moduri de transport;

2. marfa este sub supraveghere aproape permanentă iar şoferul asistă la încărcarea/descărcarea mărfurilor la predare şi la destinaţie;

3. se poate reduce ambalarea în cazul unor transporturi de produse în vrac, caroseria autovehiculului putând prelua acest rol;

4. mijloacele de transport auto asigură temperaturi optime pentru conservarea mărfurilor pe parcursul transporturilor (între -20 grade C şi +20 grade C).

Dezavantaje:

1. capacitatea lor de transport este mai redusă în comparaţie cu cea a trenurilor de mărfuri sau a navelor comerciale, generează costuri specifice pe tonă/km de câteva ori mai ridicate decât în transportul naval şi feroviar;

2. eficienţa în transportul auto se realizează îndeosebi pe distanţe scurte;

3. riscul de accident este mai mare, întrucât transportul depinde într-o mare măsură de şofer care este un om imprevizibil, cu personalitate proprie;

4. gradul mai ridicat de poluare în cazul autovehiculelor faţă de tracţiunea feroviară electrică;

5. consumul energetic pe tona transportată este mai mare.

III. Documente necesare în transportul rutier

La bordul vehiculelor care efectuează transportul rutier internaţional de mărfuri trebuie, în general, să existe următoarele documente:

1. licenţa de transport însoţită de caietul de sarcini (copie xerox), vizată pe anul în curs de reprezentanţa Autorităţii Rutiere Române (ARR) care a emis-o;

2. licenţa de execuţie pentru transportul internaţional (în original);

3. certificatul de înmatriculare a vehiculului, însoţit de talonul de inspecţie tehnică;

4. permisul de conducere al conducătorului auto;

5. diagrama tahograf pentru autovehiculele de marfă cu sarcină utilă mai mare de 3,5 tone pentru microbuze (cu mai mult de 9 locuri) şi autobuze;

6. asigurarea civilă şi cartea verde, efectuată de o societate de asigurări din România;

7. documente specifice solicitate de Administraţia Naţională a Drumurilor din România în vederea îndeplinirii obiectivelor controlului efectuat de aceasta:

- autorizaţia specială de transport (în original) pentru eventualele depăşiri ale limitelor maxime admise (de greutate şi/sau gabarit), eliberată la ieşirea din România de către administratorul drumurilor pe care a circulat;

- documente specifice reglementate pentru transporturile umanitare cu destinaţia România (la intrarea în ţară);

- talonul din MTC (matcă, talon şi chitanţă) eliberat la intrarea sau la ieşirea din România în cazul tranzitării teritoriului românesc;

- alte documente impuse pe parcurs prin reglementări interne sau internaţionale;

8. documente de însoţire a mărfii (facturi, avize, etc.);

9. nota de expediţie;

10. scrisoarea de transport internaţional – CMR;

11. carnet TIR şi certificat de agreere vamală (dacă circulă sub convenţia TIR);

12. autorizaţii emise de Ministerul Transporturilor din ţările de tranzit sau de destinaţie.

Preview document

Transportul Rutier - Pagina 1
Transportul Rutier - Pagina 2
Transportul Rutier - Pagina 3
Transportul Rutier - Pagina 4
Transportul Rutier - Pagina 5
Transportul Rutier - Pagina 6
Transportul Rutier - Pagina 7
Transportul Rutier - Pagina 8
Transportul Rutier - Pagina 9
Transportul Rutier - Pagina 10
Transportul Rutier - Pagina 11
Transportul Rutier - Pagina 12
Transportul Rutier - Pagina 13
Transportul Rutier - Pagina 14
Transportul Rutier - Pagina 15
Transportul Rutier - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Transportul Rutier.doc

Alții au mai descărcat și

Procesul de transport - documente necesare realizării transportului de mărfuri internaționale

Procesul de transport.Documente necesare realizarii transportului de marfuri internationale I.Procesul de transport 1.TRANSPORTURI INTERNAŢIONALE...

Transporturi și Expediții Internaționale

TRANSPORTURILE INTERNAŢIONALE Coordonatele activităţii de transport În accepţiunea curentă, transporturile reprezintă deplasarea bunurilor şi...

Sistemul Transporturilor în România

Introducere In cadrul dezvoltarii relatiilor economice internationale, a largirii si dezvoltarii schimburilor comerciale din state, un rol de...

Particularități ale Transportului Rutier de Mărfuri

CAPITOLUL I INTRODUCERE ÎN MATERIA TRANSPORTULUI RUTIER Alegerea serviciului de transport poate fi o componentă a strategiei de export a unei...

Serviciile de Transport Internațional și Dezvoltarea lor în Economia României

Introducere În lucrarea de faţă am încercat să prezint anumite particularităţi ale transportului internaţional, particularităţi care prevăd...

Elaborarea graficului de circulație pe o secție de circulație A-B

CAPITOLUL 1 .PROIECT LA TRAFIC IN RETELE CU ACCES REGLEMENTAT Pe secţia de circulaţie A - B se cunoaşte numărul de perechi trenuri de călători,...

Transportul mărfurilor

1. Aspecte teoretice 1.1 Importanta economica a transportului de marfuri Ce este de fapt transportul marfurilor? Majoritatea specialistilor il...

Te-ar putea interesa și

Managementul în transporturile rutiere internaționale

INTRODUCERE Transportul reprezintă o latură a activității economice a societății omenești, organizată în scopul învingerii distanțelor. Prin...

Beneficiile Economice și Sociale ale Transportului Rutier

CAP. 1. TRANSPORTURILE RUTIERE 1.1. Evoluţia transporturilor rutiere Transportul reprezinta un domeniu al activitatii social-economice prin care...

Politica Transportului Rutier în Uniunea Europeană

1.Introducere Din ce în ce mai mult se pune accent pe importanţa sistemelor de transport şi asta datorită intensificării vieţii sociale şi...

Strategia organizării activității de transport la SC Crisstrans SA

Introducere Transportul rutier, sector strategic de interes naţional, asigurǎ desfǎşurarea fluentǎ şi în condiţii de siguranţǎ a transporturilor...

Transporturi

I. Dicționar explicativ pentru activitatea de transport marfă în România și Europa. • Cartela tahografica- Cartela tahografica este o cartela de...

Operatorii de Transport Auto

Argument Am ales această temă deoarece o consider parte integrantă a pregătirii mele în domeniul de tehnică în transporturi. Prin transport...

Transportul Rutier

Cap.1. Transportul rutier Transportul rutier se situează pe primul loc în derularea traficului turistic atât pe plan intern cât şi internaţional....

Ai nevoie de altceva?