Transportul Rural de Călători

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1559
Mărime: 23.26KB (arhivat)
Puncte necesare: 7
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE DIN BUCUREȘTI FACULTATEA DE COMERȚ

Cuprins

  1. CAPITOLUL 1:PIAȚA RURALĂ
  2. -CAPITOLUL 2: Particularitați în transportul rural de călatori
  3. -CAPITOLUL 3:STUDIU DE CAZ:TRANSPORTUL RURAL DE CĂLĂTORI ÎN ELVEȚIA
  4. -CONCLUZII
  5. -BIBLIOGRAFIE

Extras din referat

CAPITOLUL 1

PIAȚA RURALĂ

În cadrul orcărei societați moderne,organizarea schimburilor de mărfuri constituie unul din actele fundamentale.Un asemenea act,care antrenează întreaga structură socială prin acțiuni mai mult sau mai puțin spontane,definește ,de fapt ,locul economiei în ansamblul vieții sociale,specializarea tot mai puternică și delimitarea din ce în ce mai riguroasă a domeniilor de acțiune în cadrul frontierelor naționale cât și pe scară mondială.Multitudinea de întreprinzători individuali sau colectivi ,ce produc sau comercializează produse,creșterea numărului de consumatori sau al firmelor utilizatoare ce au nevoie de produse,apariția cumpărătorilor reprezentanți ,precum și a diferitelor categorii de intermediari au generat,în timp ,apariția unui cadru propice desfașurarii și derulării schimburilor respective.Un asemenea cadru este reprezentat de piată,care apare ca un ansamblu de medii de comunicații prin care partenerii se informează reciproc asupra a ceea ce oferă,a cee ce au nevoie ,asupra prețurilor pe care le cer și pe care le propun,in scopul incheierii tranzacțiilor.

În lucrarea ce urmaza am ales drept cadru de referința piața rurală și obiectul comercializării transportul rural de călatori.

Practica mondială evidențiază faptul că integrarea activitaților rurale,în sistemul economiei de piața reprezintă un proces extrem de dificil,având ca de altfel în intreaga societate ,un impact pucternic ,șocant și dureros pentru majoritatea populaței din mediul rural.În cadrul unui asemenea proces ,un element esențial îl reprezintă îl reprezintă așezarea economiei rurale pe noi principii și mecanisme de funcționare , în cadrul cărora piața să se afirme ca element definitoriu în înfaptuirea echilibrului dintre nevoi și resurse.Principiile și mecanismele respective presupun, în fond ,asigurarea câmpului de manifestare a unor instrumente si pârghii economico-financiare precum prețul ,profitul, creditul, dobânda etc. în cadrul activitații de reglare a funcționarii ansamblului vieții economice și renunțarea la sistemul centralizat, administrativ, care reacționează greu la mobilitarea factorilor ce influențează procesele economice.

Pentru țarile dezvoltate economic ponderea calatoriilor cu mijloace de transport publice, in zonele rurale, este redusa, avand in vedere densitatea redusa a populatiei in acele zone ,in schimb numarul proprietarilor de automobile este detul de mare.Densitatile mici, dispersarea mare si necesitatea legaturilor dintre zonele rurale si cele urbane apropiate ii determina pe locuitorii din zona rurala sa faca calatorii mult mai lungi care depasesc lungimea medie insumata a calatoriilor urbane.

Cererea și oferta în acest segment de piața se completeza perfect,avem o cerere scazută și o oferta limitată.Predomină calătoriile la școala și la cumpărături urmate de călătoriile la muncă.

CAPITOLUL 2

Particularitați în transportul rural de călatori

Transportul rural reprezintă una din componentele vitale ale sistemului de servicii necesare existenței așezarilor umane mici, care sunt dispersate in zone cu populație mai puțin densă.Acest tip de așezări sunt întâlnite în toate țarile lumii.

Definirea caracterului rural al unei așezări este dificil de făcut, iar metodele cunoscute au la rândul lor mai multe caracteristici pe care se bazează.

În același timp există si deosebiri de metodă, între diverse țări,cu privire la determinarea caracterului rural al unor așezări.Printre deosebiri,caracteristice țărilor din CE ,putem specifica:

-densitatea medie a populației(Olanda, Finlanda, Marea Britanie și Suedia)

-numărul total al populației(Franța, Irlanda, Marea Britanie și Spania)

-funcțiile prediminante ale zonei rurale(Grecia,Olanda,Italia,Spania)

-utilizarea terenului(Belgia, Finlanda)

-pozitia geografică

-venitul(Grecia).

Preview document

Transportul Rural de Călători - Pagina 1
Transportul Rural de Călători - Pagina 2
Transportul Rural de Călători - Pagina 3
Transportul Rural de Călători - Pagina 4
Transportul Rural de Călători - Pagina 5
Transportul Rural de Călători - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Transportul Rural de Calatori.docx

Alții au mai descărcat și

Istoria Transportului Urban în România

EVOLUTIA MIJLOACELOR DE TRANSPORT Istoria transportului din Romania este legata de dezvoltarea economica , politica, sociala si culturala a tarii...

Transportul Urban în Paris

Introducere Paris este capitala şi totodată cel mai mare oraş al Franţei reprezentând principalul centru economic, politic şi cultural. Oraşul...

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Managmentul întreprinderilor de transport

Introducere Transportul auto are o influenţă deosebită în cadrul oricărui stat al lumii şi în ansamblu a întregii activităţi economice,...

Transportul public de suprafață din București

Bibliografie Introducere Transportul reprezintă un factor important în dezvoltarea socio-economică, însă dacă acesta nu este dezvoltat în mod...

Portul Liverpool

Portul Liverpool Liverpool este oras si un Burg Metropolitan in cadrul Comitatului Metropolitan Merseyside in regiunea North West England. Este...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Studiu Geografic Complex

INTRODUCERE Calitatea mediului este o notiune complexa, care cuprinde numeroase aspecte ale raportului om-natura. Utilizând acest termen se are...

Beneficiile Economice și Sociale ale Transportului Rutier

CAP. 1. TRANSPORTURILE RUTIERE 1.1. Evoluţia transporturilor rutiere Transportul reprezinta un domeniu al activitatii social-economice prin care...

Cercetări privind managementul resurselor agroturistice din Republica Moldova

INTRODUCERE Deşi nu are nici mare, nici deltă, nici munţi înalţi, Sora mai mică a României, Republica Moldova este un tărâm binecuvântat de...

Studiu Privind Oferta și Tarifele de Servicii Publice din Cadrul Primariei Sibiu

INTRODUCERE După anul 1990, în România s-a început, timid, informatizarea serviciilor publice. Administraţia publică românească a cunoscut în...

Îmbunătățirea transportului public local de călători

I.SEGMENTAREA STARTEGICA A SERVICIULUI Serviciul de transport local urban a suferit transformari profunde dupa anul 1990 urmare a schimbarilor...

Rețeaua de Metrou din Madrid

Reteaua de Metrou din Madrid Introducere Metroul este cel mai utilizat mijloc de transport din Madrid si de aceea responsabilii acestuia lucrează...

Riscurile Procesului de Reformă în Domeniul Administrației Publice

1. Reforma administraţiei publice locale 1.1. Definirea conceptului de descentralizare Descentralizarea reprezinta transferul de autoritate si...

Dezvoltarea Turismului Rural în Comuna Dâmbovicioara

Comuna Dambovicioara, formata din satele Podu Dambovitei, Dambovicioara si Ciocanu, este o poarta principala prin care se face intrarea in Muntii...

Ai nevoie de altceva?