Extras din referat
1. Introducere
Dezvoltarea economica a unei ţări, economiei mondiale în general, este de neconceput fără transporturi. Ele asigura buna desfăşurare a producţiei în industrie şi agricultura, circulaţia bunurilor materiale şi a oamenilor. Transporturile facilitează legăturile între regiunile cu materii prime în care acestea se prelucrează, desfacerea şi distribuirea mărfurilor în centrele corespunzătoare. Prin intermediul lor se fac schimburi permanente de materii prime, produse si bunuri în general între diversele zone ale unei ţări, între ţări aflate pe acelaşi continent, sau la mari distante pe alte continente. Participarea la dezvoltarea economiei mondiale, ieşirea din izolare a comunităţilor umane, integrarea în sistemele generale informaţionale si crestarea nivelului de civilizaţie au fost si sunt posibile prin intermediul transporturilor.
Transportul public include întreg sistemul de transport care transportă oameni din rândul publicului larg, de obicei, în schimbul costului unui bilet de călătorie.
La sfârşitul anului 2006, un departament de cercetare al Universităţii Britanice Leicester a făcut public un top al celor mai vesele naţiuni din lume. Bazându-se pe un set de date statistice si pe răspunsurile subiective ale aproximativ 80000 de oameni cuprinşi intr-un eşantion reprezentativ pentru un număr de 178 tari, studiul prezentat de cercetători şi-a propus schiţarea unei hărţi mondiale a bunăstării.
Austria ocupa locul 3 in clasament după Danemarca şi Elveţia, aceasta se datorează peisajului superb si scenei culturale surprinzătoare, aspecte se pare conştientizate de cetăţenii săi. Mai mult, are un sistem de sănătate puternic, care se reflectă şi în speranţa medie de viata a populaţiei. Buna dispoziţie a cetăţenilor săi se mai poate pune, conform studiului, pe atmosfera relaxata, pe sistemul de transport public eficient si pe curăţenia generală, cărora li se poate adaugă un grad de sărăcie de doar 6%.
Austria deţine un sistem modern de transport public caracterizat prin siguranţă,eficienţă si calitatea serviciilor. Acesta are o istorie veche încărcată de realizări. În 1883 sunt puse în funcţiune primele tramvaie electrice în Austria.
2. Prezentare generală a transportului austriac
Sistemul federal austriac are o lungime de aproximativ 5800 km si este conectat la reţele de căi ferate Est si Vest Europene.
Călătorii trebuie să plătească taxe în plus pe anumite trenuri intercity, copii pana la 7 ani beneficiind de calatorii gratuite. Aproape toate trenurile care circula ziua au vagon restaurant iar trenurile de noapte au cuşete. Exista si o cale ferata privată denumita „Voklamerkt-Atersee”.
Guvernele regionale sunt responsabile de furnizarea serviciilor către populaţie. Pentru aplicarea prevederilor legale in contextul coexistentei sectorului public cu cel privat, in land-ul Salzburg a fost înfiinţată Autoritatea de reglementare pentru transportul public care are reprezentanţe în cele 5 districte ale land-ului. Sistemele de transport ale land-ului au fost realizate in concordanţă atât cu necesităţile rezidenţilor cât şi cu solicitările economiei zonei si mai ales ale industriei comerţului.
Reţeaua rutiera este formata din 145 km de autostrăzi pe 4 benzi, 698 km şoşele federale si 696 km şoşele naţionale, la dispoziţia călătorilor sunt puse 98 de linii de autobuz regionale si multe linii urbane si locale. Transportul public cu autobuze din Austria cuprinde peste 2.800 linii regulate. Aproape toate localităţile turistice importante sunt accesibile cu autobuzul.
Sistemul feroviar este format din 9 linii de cale ferata cu un total de 2000 de staţii toate destinate transportului de calatori.
Exista trei categorii de probleme avute in vedere in furnizarea serviciilor de transport:
- Problema navetiştilor care datorită numărului mare determină aglomerarea zilnica a traficului
- Problema traficului in turism datorată aglomeraţiilor produse de sosirea si plecare grupurilor de turişti
Preview document
Conținut arhivă zip
- Transportul Public in Austria.doc