Transportul in Thailanda

Extras din referat Cum descarc?

Transportul in Thailanda este variat si haotic, cu nici un mijloc de transport dominant. Transportul cu autobuzul domina pe distante lungi si in Bangkok, cel cu motociclete dominind zonele rurale pentru calatorii scurte, inlocuind bicicletele. In Bangkok, taxiurile-motocicleta publice duc oamenii pana in fata usii acestora. Transportul feroviar ,,light" a fost mult timp un mecanism de transport pe distante lungi in mediul rural. Un numar coplesitor de taxiurile pot fi gasite in Bangkok. Recent, a avut loc o crestere a calatoriilor aeriene, feroviare urbane, si automobile private, in special in randul turistilor, clasa superioara si in crestere, clasa de mijloc. Zonele cu cai navigabile de multe ori au barci sau dispun de servicii cu barca; exista si multe mijloace inovatoare de transport, cum ar fi tuk-tuk, vanpool, songthaew, sau chiar elefanti in zonele rurale.
Transportul feroviar in Thailanda
Caile ferate de stat din Thailanda opereaza 4,070 km de 1.000 m-linie de cale ferata cu ecartament (294.63 km cale dubla si de 106.01 km cale triplu).
Sisteme de Metro 
Bangkok este singurul oras din Thailanda, cu un sistem de metrou:
Bangkok Metro sau MRT
Bangkok Skytrain sau BTS
BRT (Bangkok)
Legatura cu Aeroportul Suvarnabhumi 
Legaturile de cale ferata in tarile invecinate 
- Malaezia - aceeasi 1000 mm (3 ft 33 / 8 in) ecartament
- Laos - proces in proba ; utilizarea 1.000 mm (3 ft 33 / 8 in) ecartament cruce Mekong pe Thai-Lao Podul Prieteniei
- Cambodgia - dezafectate (fiind refacuta)
- Myanmar - defunct - (a se vedea Calea ferata a mortii)
Orase deservite de calea ferata 
Bangkok - capitala; Nakhon Ratchasima - punct central al Nord-Est-ului ; Ratchaburi - (S); Phetchaburi - (S) ; Prachuap Khiri Khan - (S) ; Chumphon - (S) ; Surat Thani - (S) - jonctiune; Ban Takhun - (S) - statie finala de bransament ; Thung Song - (S)
Nakhon Si Thammarat - (S) - statie finala de bransament si port; Hat Yai - (S) - jonctiune
Songkhla - statie finala de bransament si port (linie defuncta); Yala - (S)
Sungai Kolok - (S) - in apropierea frontierei cu Malaezia; Uttaradit - (N); Lampang -(N)
Chiang Mai - (N)
Linia timpului 
16 decembrie 2006 - legatura feroviara cu Cambodgia are sa fii restaurata cu un imprumut de la Banca Asiatica de Dezvoltare si o donatie de sine din Malaezia
Calea ferata a mortii
Calea ferata a mortii (oficial: Taimen - Rensetsu Tetsudo) este denumirea sub care este cunoscuta o cale ferata care leaga Birmania de Thailanda, trecand prin Trecatoarea celor 
Trei Pagode.
Descriere
Calea ferata a mortii este cunoscuta si sub denumirea de Calea ferata Birmania - Thailanda. Ea leaga, prin Trecatoarea celor Trei Pagode, Bangkok, capitala Thailandei de Rangoon, capitala Birmaniei, acum Myanmar. Are o lungime de 415 kilometri (258 de mile).
Istorie
Calea ferata a mortii isi are numele de la infamanta munca silnica la care au fost supusiprizonierii de razboi aliati si populatia civila, din lagarul de munca, de catre puterea militarista japoneza, in timpul celui de-al doilea razboi mondial, pentru construirea acestei cai ferate, in scopul sustinerii fortelor sale in campania din Birmania. La construirea acestei cai ferate au fost fortati sa munceasca, in conditii inumane, 180.000 de muncitori asiatici si 60.000 de prizonieri de razboi aliati. Dintre acestia, circa 90.000 de muncitori asiatici si 16.000 de prizonieri aliati au murit, ca rezultat direct al realizarii proiectului (6.318 britanici, 2.815 australieni, 2.490 de olandezi, 356 de americani si un numar mai mic de canadieni).
Partea cea mai cunoscuta a acestei cai ferate o constituie probabil podul 277 peste fluviul Khwae Yai (in thai: ??????? thai, ,,Marele tributar"). La origine, fluviul a fost cunoscut sub numele de Mae Klong, dar din 1960 este cunoscut sub numele actual: Khwae Yai.
Transportul rutier in Thailanda
Total: 64,600 km
Pavate: 62,985 km
Nepavate : 1,615 km (1996 est.)
Reteaua de autostrazi 
Reteaua de autostrada thailandeza urmeaza regula de trafic pe stanga drumului. Reteau este responsabilitatea Departamentului autostrazilor si cel al drumurilor rurale sub supravegherea Ministerului Transporturilor din Thailanda. Autostrazile publice sunt, de asemenea, numite drumurile publice, in special atunci cand fac parte din strazile urbane. Reteaua se intinde la peste 70000 km in toate regiunile din Thailanda. Cele mai multe sunt cu un singur sens. Sosele cu dublu sens au in mod frecvent curbe in forma de U si intersectii incetinind traficul. Cuplata cu cresterea numarului de vehicule, precum si cererea pentru o ,, motorway" (autostrada pentru trafic de mare viteza) cu acces limitat, guvernul thailandez a emis o rezolutie de cabinet in 1997 de detaliere a planului general de constructie de motorways.Unele sectiuni modernizate de autostrada sunt in curs de transformare intr-o motorway ,in timp ce alte motorways nu sunt construite din sectiuni de autostrada.
Reteaua thailandeza expressway


Fisiere in arhiva (1):

  • Transportul in Thailanda.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă gratuit acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.


Hopa sus!