Transportul cu Metroul

Referat
9/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 22 în total
Cuvinte : 7667
Mărime: 42.76KB (arhivat)
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ion Gheorghe
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE – MANAGEMENT ADMINISTRATIE PUBLICA

Extras din referat

Lumea metrourilor

Majoritatea oamenilor-calatori sau nu cu metrourile-asociaza acest mijloc de transport public urban cu un tren care circula subteran , prin tuneluri . Pentru Bucuresti si alte cateva orase ale lumii , metroul inseamna , intr-adevar , un tren subteran , intrucat nu circula deloc la suprafata . Sunt insa mult mai multe metrouri care circula si la suprafata , prin viaducte sau chiar pe estacade , multe metrouri au doar cateva statii subterane , ceea ce nu le scoate insa din categoria metrourilor .

Cuvantul metrou provine de la numele companiei care a construit prima linie de metrou din lume , respectiv cel din Londra ( 1863 ) , compania se numea Metropolitan .

Este adevarat ca derivatul metrou se potriveste foarte bine cu ceea ce inseamna o metropola , deci un oras mare , caci numai astfel de asezari urbane – in general cu aproape sau peste un milion de locuitori – pot aspira la un asemenea mijloc de transport .

Delimitari in privinta diferitelor tipuri de mijloace de transport pe calea ferata asimilate metroului ( asimilare oferita de Uniunea Internationala a Transportului Public cu sediul la Bruxelles ) : spre exemplu exista ,, full metro” adica metroul propriu-zis , ale carui caracteristici sunt : folosirea sinelor din otel , circulatia in interiorul orasului , capacitate mare de transport , viteza mare de circulatie , independenta totala fata de alte mijloace de transport ( nu este inclusa ca o trasatura definitorie si obligatorie circulatia subterana ) ; celelalte tipuri sunt premetro , light metro ( light rail ) , adica un metrou usor , cu care bucurestenii s-au familiarizat in ultimii ani intrucat linia de tramvai nr.41 a fost transformata prin adaptare si modernizare ; unele sisteme se numesc ,, half metro” ( pe jumatate metrou ) , in care sunt incluse unele tramvaie , metrouri ( trenuri ) exclusiv de suprafata .

Din ultimile statistici ale UITP din anul 2004 rezulta ca in lume ar exista 229 sisteme de metrouri , dintre care cca. 50 in constructie sau in proiect . In 2004 in Europa existau 48 metrouri in functiune , 4 metrouri full metro , 19 metrouri gen light rail ( metrou usor ) si 18 in constructie , in total 89 sisteme de metrou .

In Asia existau 42 metrouri propriu-zise si 30 in proiect sau in constructie .

In America de Nord erau 40 , in America de Sud 18 , in Africa doar unul singur in functiune ( Cairo ) si alte cateva in constructie sau in proiect . In Australia functioneaza doar doua metrouri , cel din Melbourne , avand subteran doar cateva statii , iar in Perth si Brisbane se construiesc sisteme de metrou usor .

Printre tarile cu cele mai multe metrouri , in functiune sau in constructie se numara : SUA – 31 , Japonia -12 , Rusia – 13 , Germania – 16 , Brazilia – 9 , China – 15 , Italia – 11 , Spania – 7 .

In Romania Bucurestiul va ramane pentru multi ani singurul oras cu metrou .

Pe de alta parte , orase foarte mari – unele capitale – cu 2-5-10 milioane locuitori inca nu au metrouri si nici nu se intrevede posibilitatea construirii intr-un viitor apropiat : de ex . Surabaya ( Indonezia ) cu 7 milioane locuitori, Bagdad ( 5 milioane ) , Dhaka ( capitala Bangladesh) cu 10 milioane etc. nu vor avea prea curand metrouri .

In schimb in Europa foarte putine orase mari nu si-au construit metrouri , in timp ce nu mai putin de 10-15 orase cu sub un milion locuitori , isi construiesc diferite sisteme de metrou , cele mai multe aflandu-se in Germania , Italia , Spania , Marea Britanie .

In general , se poate observa ca marea majoritate a metrourilor s-au construit si se construiesc in lumea dezvoltata ; exceptiile sunt destul de putine si ele reflecta poate nu atat capacitatea economico-financiara si tehnica a unor tari mai putin dezvoltate de a-si construi metrouri , cat necesitatea stringenta rezultata din aglomeratia populatiei unor orase in care s-a dovedit ca singura solutie viabila si eficienta la grava problema a transportului urban ramane metroul .

Metroul din Mexico-City , aflat inca intr-o impetuoasa extindere , este cel mai modern si mai eficient din America Latina .

Indiferent de perioada incare au fost construite , un lucru este cert : toate metrourile au necesitat si necesita zeci de ani de munca de la inceperea lucrarilor .Este adevarat ca astazi ritmul de constructie este mult mai rapid , dar si proiectele sunt mai ambitioase ; se construiesc noi magistrale , se prelungesc liniile existente , se modernizeaza retelele si materialul rulant ca si statiile .

Un alt criteriu dupa care ar putea fi clasificate metrourile consta in intinderea de linii , numarul de statii si magistrale , ceea ce se reflecta in capacitatea de transport si implicit in numarul de pasageri-utilizatori .

Sunt metrouri cu 8-10-12 magistrale insumand cateva sute de km de linii si tot atatea statii , transportand anual cateva miliarde de calatori . Printre acestea se numara metrourile din Tokyo , New York , Londra , Moscova , Mexico-City , Paris .

Numarul calatorilor mai este conditionat insa si de alti factori precum : viteza de circulatie (in general intre 30 – 80 km ), distanta dintre statii ( in general 1000-2000 m ) , numarul vagoanelor si capacitatea acestora , numarul de vagoane ce compun un tren ( intre 4 si 8 vagoane ) .

Daca un metrou se realizeaza cu costuri enorme ( in general cateva miliarde de dolari ) pretul unei calatorii este un element de protectie sociala . Normal , in tarile mai putin dezvoltate , unde venitul oamenilor este redus , pretul unei calatorii este accesibil ; metroul din Moscova a fost socotit cel mai ieftin din lume , timp de zeci de ani , in timpul URSS . Astazi pretul este mai mare dar el continua sa fie printre cele mai mici din lume .

Cu totul alta este situatia in tarile dezvoltate unde castigul lunar mediu este intre 2000-5000 dolari ; practic in toate tarile dezvoltate indiferent de continent , trebuie sa platesti intre 1-3 dolari pentru o calatorie . In Japonia si Germania sunt cele mai mari preturi .

Multe sisteme tarifare cuprind preturi diferite in functie de lungimea sectiunii parcurse , de zonele in care se circula , de combinatiile oferite cu alte mijloace de transport .

Aproape toate sistemele de tarifare contin si diferite variante de abonamente , unele avand incluse in pret chiar si vizitarea anumitor obiective turistice .

Preview document

Transportul cu Metroul - Pagina 1
Transportul cu Metroul - Pagina 2
Transportul cu Metroul - Pagina 3
Transportul cu Metroul - Pagina 4
Transportul cu Metroul - Pagina 5
Transportul cu Metroul - Pagina 6
Transportul cu Metroul - Pagina 7
Transportul cu Metroul - Pagina 8
Transportul cu Metroul - Pagina 9
Transportul cu Metroul - Pagina 10
Transportul cu Metroul - Pagina 11
Transportul cu Metroul - Pagina 12
Transportul cu Metroul - Pagina 13
Transportul cu Metroul - Pagina 14
Transportul cu Metroul - Pagina 15
Transportul cu Metroul - Pagina 16
Transportul cu Metroul - Pagina 17
Transportul cu Metroul - Pagina 18
Transportul cu Metroul - Pagina 19
Transportul cu Metroul - Pagina 20
Transportul cu Metroul - Pagina 21
Transportul cu Metroul - Pagina 22

Conținut arhivă zip

  • Transportul cu Metroul.doc

Alții au mai descărcat și

Sistemul Transporturilor în România

Introducere In cadrul dezvoltarii relatiilor economice internationale, a largirii si dezvoltarii schimburilor comerciale din state, un rol de...

Impactul Activității de Transport Rutier asupra Mediului Înconjurător

Consideratii introductive Prin transport rutier se întelege orice operatiune de transport care se realizeazã cu vehicule rutiere, pentru...

O perspectivă a transportului urban în Germania, Anglia, Franța și România

I. Transportul urban, componenta a transportului public. Prezentare generala 1. Transportul urban in Germania Sistemul de transport public din...

Metroul București - istoric, evoluție

Metroul din Bucureşti – cel mai utilizat mijloc de transport Scurt istoric Reţeaua de transport din România este destul de variată, această ţară...

Transportul Public în Bucuresti, Londra Bratislava

Bucureştiul are cea mai mare reţea de transport în comun din România, şi printre cele mai mari din Europa. Reţeaua este compusă dintr-un sistem de...

Rețeaua de Metrou din Madrid

Reteaua de Metrou din Madrid Introducere Metroul este cel mai utilizat mijloc de transport din Madrid si de aceea responsabilii acestuia lucrează...

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Economia transportului public - transportul public de călători în municipiul Iași

Regia Autonoma de Transport Public Iasi (R.A.T.P. Iasi) Introducere Regia Autonoma de Transport Public Iasi a fost infiintata la data de 19...

Te-ar putea interesa și

Studiu privind gradul de motivație și satisfacție al angajaților din cadrul companiei de transport Metrorex SA

Introducere În prezent, motiva.ia .i satisfac.ia joaca un rol foarte important în via.a angaja.ilor, iar angajatorii trebuie sa trateze aceste...

Transportul public din București și Londra

Capitolul I Serviciul public din Romania Serviciul public- prezentare generala Noţiunea de serviciu public este utilizată într-un dublu sens, şi...

Studiu comparativ privind serviciul public de transport cu metroul în București și în New York

Capitolul I Prezentarea serviciul de transport cu metroul 1.Bucuresti 1.1. Prezentarea serviciului de transport cu metroul furnizat de compania...

Studiu asupra Calității Serviciului de Transport Pulic cu Metroul în București

1. Introducere O influenţă puternică şi atotcuprinzătoare în societatea modernă o are transportul. Fie cuprins în activitatea de comerţ fie...

Evaluarea Nivelului de Calitate al Serviciului de Transport cu Metroul SC Metrorex SA

O influenta puternica si atotcuprinzatoare in societatea moderna o are transportul. Fie cuprins in activitatea de comert fie distinct de aceasta,...

Metroul București - istoric, evoluție

Metroul din Bucureşti – cel mai utilizat mijloc de transport Scurt istoric Reţeaua de transport din România este destul de variată, această ţară...

Prezentarea serviciului de transport public subteran din București

Capitolul I – Prezentarea serviciului de transport public subteran din Bucuresti 1.Denumirea organizatiei care furnizeaza serviciul In anul 1977...

Transportul Urban în Paris

Introducere Paris este capitala şi totodată cel mai mare oraş al Franţei reprezentând principalul centru economic, politic şi cultural. Oraşul...

Ai nevoie de altceva?