Transportul Aerian in UE

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere 3
Politica Transporturilor - Elemente introductive 4
Transportul aerian 8
Informatii generale 8
Acquisul comunitar 9
Legislatia romana 11
Concluzii 12
Bibliografie 13


Extras din referat Cum descarc?

Introducere
In cadrul dezvoltarii relatiilor economice internationale, a largirii si dezvoltarii schimburilor comerciale din state, un rol de seama revine transporturilor si expeditiilor internationale de marfuri. 
Dezvoltarea economica a unei tari, a economiei mondiale in general, sunt de neconceput fara transporturi. Ele asigura buna desfasurare a productiei in agricultura si industrie, circulatia bunurilor materiale, a oamenilor si a informatiei. Transporturile faciliteaza legaturile intre regiunile cu materii prime si cele in care se prelucreaza, precum si desfacerea si redistribuirea produselor in centrele consumatoare, circulatia oamenilor, apropierea intre asezarile umane, intre tari, continente.
Transporturile reprezinta o latura importanta a productiei materiale care prin rolul lor de deplasare a marfurilor influenteaza puternic si celelalte ramuri ale economiei mondiale, inclusiv comertul international. 
Constituind mijlocul material efectiv pentru concretizarea relatiilor economice interstatale, transporturile internationale pot fi considerate, pe drept cuvant, aparatul circulator al intregii economii. 
Nivelul de dezvoltare al cailor de comunicatii si transport depinde de gradul de dezvoltare economica a fiecarui stat, de programul stiintei si de tehnici, de intensitatea traficului de marfuri si calatori. De asemenea, aceasta dezvoltare, depinde, in mare masura de conditiile naturale. 
Politica Transporturilor - Elemente introductive
Importanta unor structuri de transport integrate a fost recunoscuta inca de la Tratatul de la Roma (1957), dar progresele inregistrate pana in a doua jumatate a anilor '80 au fost destul de mici. Aparitia Cartii Albe asupra finalizarii pietei interne (1985) a facut o serie de recomandari privind garantarea libertatii de prestare de servicii si a stabilit liniile directoare pentru politica comuna in domeniul transporturilor. Aceste linii directoare au fost aprobate de Consiliul de Ministri care a adoptat si un plan de actiune ce avea ca obiective principale:
- dezvoltarea infrastructurii de interes comunitar;
- reducerea controalelor si formalitatilor la frontiere;
- imbunatatirea sigurantei transportului.
Introducerea la 1.01.1993 a pietei comune, a reprezentat o schimbare in domeniul transporturilor. Avand in vedere limitarea granitelor dintre statele membre si masurile de liberalizare (cum ar fi cabotajul) se poate observa natura constrangerilor care s-au ivit, acestea referindu-se in principal la:
- Constrangerile de ordin social, prin care libertatea de a presta servicii de transport sa nu duca la nerespectarea legislatiilor nationale mai stricte;
- Constrangerile de ordin economic, prin care investitiile in infrastructura, in special in domeniul transportului rutier, sa nu fie exploatate de beneficiari ce nu au contribuit la finantarea respectivelor investitii;
- Constrangerile legate de garantarea rutelor, in asa fel incat introducerea noilor factori concurentiali sa nu afecteze continuitatea furnizarii serviciului;
Masurile ce au fost luate pentru liberalizarea transporturilor au fost adaptate specificului fiecarui tip de transport (rutier, feroviar, maritim, aerian si fluvial), avandu-se in vedere particularitatile furnizarii serviciilor internationale (transportul intre doua state membre) si cabotajului (transportul in interiorul altui stat membru).
La sfarsitul anului 1992 a fost adoptata Cartea Alba asupra dezvoltarii viitoare a politicii comune in domeniul transporturilor, document ce marcheaza abordarea integrata a diferitelor tipuri de transport bazata pe mobilitatea durabila. Aceasta inseamna organizarea transportului astfel incat consumul de energie, timpul de transport, ca si rutele si conditiile de transport sa fie optime. Planul de actiune pe perioada 1995- 2000 era axat pe imbunatatirea calitatii transporturilor prin introducerea sistemelor integrate bazate pe tehnologii noi, in legaturile lor de transport cu terte tari si prin sprijinirea operatorilor comunitari pe pietele externe. Cartea Verde referitoare la politica fiscala in domeniul transporturilor (1995), considera taxele ca o modalitate prin care statul poate avea impact asupra acestui sector.
Dezvoltarea accelerata a noilor tehnologii, in special a celor informationale si de comunicare, conduce la introducerea aplicatiilor telematice ce dezvolta servicii de informare, radio-navigare si telecomunicatii moderne, specifice fiecarui tip de transport.
Comisia Europeana pledeaza pentru o strategie europeana privind reteaua globala de navigare prin satelit, retea ce ar permite Europei sa controleze serviciile de pozitionare si navigare de pe intregul sau teritoriu pentru toate tipurile de transport.


Fisiere in arhiva (1):

  • Transportul Aerian in UE.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!