Transportu Public de Persoane

Cuprins referat Cum descarc?

I. Introducere.pag.3
II. Scurt Istoric al transporturilor.pag.4
III. Drumuri rutiere europene.pag.5
IV. Transportul rutier public de persoane.pag.7
V. Mijloace pentru transportul rutier public de persoane.pag.13
VI. Clasificarea motoarelor utilizate pe mijloacele de transport rutier.pag.16
VII. Sanatatea in transporturile rutiere.pag20
VIII. Caracteristici si tendinte in evolutia transporturilor.pag.22
IX. Siguranta rutiera.pag.24
X. Concluzii.pag.27
XI. Bibliografie.pag.28


Extras din referat Cum descarc?

1. Introducere
Activitatea de transport consta in acele actiuni prin care se organizeaza si se realizeaza deplasarea calatorilor si a marfurilor in spatiu si timp prin diferite mijloace. Transportul reprezinta un amestec de industrie si servicii,dar care reprezinta aspecte specifice suscitand interes din partea diferitelor categorii de specialisti (decidenti,ingineri,economisti,sociologi), care de multe ori au interese contrare. 
Sistemul de transport specific unei tari este format din reuniunea subsistemelor de transport specifice modurilor de transport: rutier,feroviar,naval(fluvial sau maritime),aerian,pe cabluri,prin conducte,cu ajutorul benzilor,care actionand independent,partial sau complet coordonat,asigura satisfacerea cererilor de transport ale marfurilor si calatorilor. Initial sistemul de transport era abordat ca un sistem "static" format din: retea determinata de caile de comunicatii si mijloace tehnice plasate pe reatea cu ajutorul carora se transporta marfurile si calatorii. In acceptiunea moderna ST-ul unei tari a capatat un sens mai larg incluzand si legaturile dinamice existente in interiorul acestuia intre sistemele specifice fiecarui mod.
Transportul permite umanitatii sa integreze notiunile spatiu-timp prin satisfacerea nevoilor de deplasare ale bunurilor materiale,persoanelor si informatiilor reprezentand un factor de apropiere intre indivizi,comunitati,popoare,tari astfel nevoile de deplasare devin sarcini pentru sistemul de transport.
2. Scurt istoric al transporturilor 
Vorbim adesea de progresele comertului in Evul Mediu sau de caravane de negustori care, urmand marile drumuri comerciale, transportau marfuri dintr-o zona in alta. Totusi existau o multime de dificultati pe care le avea de invins chiar in Europa, circulatia oamenilor si a marfurilor. Negustorii intalneau in calea lor atatea piedici, incat, fata de atatea greutati, dezvoltarea comertului pare cu adevarat uimitoare.
Exista desigur, vechea retea de drumuri construita de romani. Dar aceasta fusese de mult lasata in paragina. Treptat, aparusera alte itinerare, legand noile centre ale puterii si averii, castele si manastiri. Peste masura de des, calatorilor li se cerea sa plateasca taxe. La intrarea intr-un oras sau la trecerea printr-un domeniu feudal negustorul platea, drept vama, o suma de bani sau o parte din marfa.
Obstacole naturale stanjeneau si ele transporturile terestre. De pilda, pentru legatura intre Europa si Italia de nord, la traversarea Muntilor Alpi, nu existau decat patru trecatori, cunoscute din antichitate. Deschiderea celei de a cincea s-a facut in 1237, prin construirea unui pod suspendat, care ingaduia un drum mai scurt intre Milano si valea Rinului. De cele mai multe ori cheltuielile pentru constructia drumurilor erau in seama celor care le foloseau. Cu o exceptie, in Italia de sud si Sicilia, unde regii au luat masuri in acest sens, dupa exemplul bizantinilor si al musulmanilor. Astfel, orasenii au cladit pe socoteala lor, marile poduri medievale peste Ron, la Avignion, peste Sena, la Paris, sau peste Tamisa, la Londra.
Cel mai obisnuit mod a de a calatori pe uscat era calare sau in carucioare usoare, pe doua roti, trase de cai.
In Romania, in anul 1864 reteaua de sosele era putin intinsa si nu se construise inca nici o cale ferata. Numai navigatia pe Dunare, facuta in buna parte cu vase straine, ajunsese la o mare dezvoltare, vasele impinse de forta motrice a aburilor avand un rol precumpanitor prin tonaj si rapiditate. Dezvoltarea capitalista a economiei tarii in urma reformei agrare din 1864 si a reorganizarii statului pe baze moderne impunea cu necesitate si dezvoltarea intensa a mijloacelor de transport pe uscat, in special construirea unei retele de cai ferate care sa lege Capitala, centrul economic cel mai important al tarii, cu celelalte centre economice si cu porturile Dunarii: Turnu Severin, Giurgiu, Braila si Galati. Construirea cat mai grabnica a retelei de cai ferate se impunea din cauza ieftinitatii, rapiditatii si masivitatii transporturilor ce se puteau face prin mijlocirea ei, pentru consolidarea unitatii politice a statului, precum si din motive strategice.


Fisiere in arhiva (1):

  • Transportu Public de Persoane.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. DOBROTA, SORIN: Transporturile rutiere internationale. Bucuresti: Transportul rutier, 1994.
2. FILIP, GHEORGHE: Dreptul transporturilor. Bucuresti: Sansa, 1993.
3. ILIES, LIVIU: Managementul Transporturilor. Cluj-Napoca: Risoprint, 2000.
4. CARAIANI, GHEORGHE - CAZACU, CORNEL: Transporturi si expeditii internationale. Bucuresti: Economica,1995.
5. SIMUT, VIOREL: Management strategic in transportul feroviar. Bucuresti: Publiferom, 2001.
6. CAPATANA, OCTAVIAN - STANCU, GHEORGHE: Dreptul transporturilor. Bucuresti: Lumina Lex, 2001.
7. http://ro.wikipedia.org/wiki/Transport_public#Transportul_rutier
8. http://lege5.ro/en/Gratuit/gi3danzwga/ordonanta-nr-27-2011-privind-transporturile-rutiere
9. Dudita, Fl. s.a. Mecanismele directiei automobilelor, Editura Tehnica, Bucuresti, 1977.
10. Fratila, Gh.,s.a. Automobile. Cunostinte, intretinere si reparare, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1996.Ghiulai, C. Mecanica automobilului, Editura Tehnica, Bucuresti, 1965
11. http://ro.wikipedia.org/wiki/Motor 
12. http://eu.ask.com/web?l=dis&o=16142&qsrc=2869&q=parametri+economici ai+automobilelor


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!