Tipuri de remorci

Referat
6.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 18 în total
Cuvinte : 4030
Mărime: 2.85MB (arhivat)
Publicat de: Nicu Sabău
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Remorcile sunt reprezentate de o varietate de modele ce îndeplinesc anumite sarcini fixe destinate pe tipuri de mărfuri şi volume de încărcare. În continuare vom încerca să conturăm câteva din aceste tipuri de remorci.

Una din formele remorcilor mai frecvent întâlnite este remorca pentru transportul materialelor lungi. Astfel de remorci sunt folosite la transportul trunchiurilor de lemn (răsinoase, etc.) , a traverselor de oţel, a ţevilor, a şinelor şi a traverselor prefabricate din beton armat pentru clădiri şi poduri, diametrul relativ îngust

Scema amplasării materialelor lungi pe o remorcă este arătată în figura de mai jos.

Forţa de tracţiune a autotractorului se transimite la remorcă prin masa transportată şi prin sitemul de tracţiune telescopic, cu ajutorul căruia ampatamentul se poate schimba în funcţie de lungimea materialului.

Pentru determinarea lungimilor L1, L2 şi L3 se fac următoarele consideraţii:

Lungimea L1, adică distanţa dintre capetele materialului şi cabina şoferului se stabileşte în aşa fel încât să fie posibilă întoarcerea remorcii la 90o faţă de autotractor, în ambele sensuri.

De valoarea distanţei L2 depinde înscrierea remorcii în curbă, cu cât L2 este mai mare, cu atât este mai mare şi ecartamentul real al autotrenului.

Repartizarea greutăţilor încărcăturii asuprea osiilor autotractorului şi remorcii depinde de lungimile L1, L2 şi L3

Pentru calculul lungimilor L2 şi L3 se foloseşte formula

(L1+0,5L2)/(L3+0,5L2) = (C1-M1)/(C2-M2)

În care:

- C1 etse capacitatea de încărcare a punţii din spate a autotractorului

- M1 este masa proprie a părţii din spate a autotractorului

- C2 este capacitatea de încărcare a remorcii

- M2 este masa proprie a remorcii

Remorci cu o singură osie pentru transportul materialelor lungi.

Aceste remorci sunt utilizate, de obicei, în combinaţie cu o placă turnată fixată pe autocamionul tractor, cu o singură osie pentru transportul materialelor lungi (figura de mai jos ).

Remorca constă din grinda rotativă 1 şi şasiul propriu zis care se poate roti faţă de şasiul 2, înălţimea grinzii este reglabilă pentru ca materialul transportat să se menţină în poziţie orizontală.

Grinda rotativă 1 are una sau două traverse prevăzute cu câte doi stâlpi verticali rabatabili 3 denumite „răcoanţe” legaţi între ei cu lanţurile 4; aceşti stâlpi au rolul de a menţime materialul în gabaritul prevăzut.

Uneori remorcile sunt înzestrate cu volanul 5 pentru ca grinda să se poată roti uşor faţă de şasiu; rotirea grinzii faţă de şasiu determină înscrierea mai uşoară a remorcii în viraje. Acest volan este necesar mai ales la transportarea trunchiurilpr pe drumurile de pădure.

Acţionarea acestui volan se face de către însoţitor care stă pe scaunul din spate a remorcii

În funcţie de încărcăturile transportate există mărimi diferite de asemenea remorci; în tabelul următor sunt indicate datele tehnice a trei remorci cu o singură osie cu încărcătura utilă de 6, 8, şi 10 tone.

Legătura dintre autocamion şi remorcă se realizează prin frecarea produsă de materialul transportat. În afară de acesta mai este prevăzut şi un sistem de cuplare între remorcă şi autocamionul tractor, care constă dintr-o ţeavă sau un profil laminat denumit „inimă”, care poate fi deplasat într-un orificiu şi fixat la lungimea necesară. La capătul acestei ţevi sau profil se găseşte un ochi de cuplare care este agăţat de cârligul de remorcă al autocamionului.

Preview document

Tipuri de remorci - Pagina 1
Tipuri de remorci - Pagina 2
Tipuri de remorci - Pagina 3
Tipuri de remorci - Pagina 4
Tipuri de remorci - Pagina 5
Tipuri de remorci - Pagina 6
Tipuri de remorci - Pagina 7
Tipuri de remorci - Pagina 8
Tipuri de remorci - Pagina 9
Tipuri de remorci - Pagina 10
Tipuri de remorci - Pagina 11
Tipuri de remorci - Pagina 12
Tipuri de remorci - Pagina 13
Tipuri de remorci - Pagina 14
Tipuri de remorci - Pagina 15
Tipuri de remorci - Pagina 16
Tipuri de remorci - Pagina 17
Tipuri de remorci - Pagina 18

Conținut arhivă zip

  • Tipuri de Remorci.doc

Alții au mai descărcat și

Incărcarea, descărcarea și transportul mărfurilor

ARGUMENT Lucrarea de fata are drept scop analiza modului de incarcare, descarcare si transport a marfurilor. Pentru aceasta proiectul este...

Organizarea și funcționarea tractoarelor

Tractorul reprezintǎ vehiculul fǎrǎ de care ar fi imposibilǎ producția cantitǎților impresionante de alimente necesare pentru populația globului,...

Proiectare unui Transport a 3000 T Sare pe Traseul Ocnele Mari-Frankfurt

Marfa care trebuie transportată este sarea, provenită din salina Ocnele Mari, judeţul Râmnicu Vâlcea, Romania si are ca destinaţie oraşul...

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Transportor Elicoidal

Transportoarele cu banda reprezinta tipul cel mai raspandit de transportor continuu, putand fi utilizat atat ca instalatie stationara cat si ca...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Acționări electrice la bordul navelor

CAPITOLUL I. CARACTERIZAREA GENERALĂ A ACŢIONĂRILOR ELECTRICE NAVALE 1.1. Sisteme de acţionare electrică a mecanismelor şi instalaţiilor de la...

Calculul și proiectarea vinciului de ancoră la o navă de 2000TDW

Calculul si alegerea cablului electric de alimentare a vinciului de ancora CAPITOLUL 1 Rolul si elementele principale ale instalatiilor de...

Sistemul de frânare ale remorcilor, construcția, funcționarea, reglarea și utilizarea lor

Argumentarea Proiectului În proiect este abordata tema : ,, Sistemul de Frînare ale remorcilor , construcţia, funcţionarea , reglarea şi...

Baze de date - firmă de transporturi

Descrierea Problemei: Fie subuniversul unei firme de transport intern alcătuit din angajaţi, camione, mărfuri şi companii cu care firma de...

Organe de mașini - cârlig de remorcare

INTRODUCERE Scopul proiectului de an la disciplina Organe de masini este sa dezvolte abilitatile practice ale studentilor de proiectare si...

Organe de mașini

Scopul proiectului de an la disciplina Organe de maşini este să dezvolte abilităţile practice ale studenţilor de proiectare şi sintetizare a...

Asigurarea Bunurilor pentru Pagube Cauzate în Timpul Transportarii

INTRODUCERE 1. Actualitatea temei. Istoria atesta faptul ca inca din timpuri stravechi, oamenii au fost preocupati de prevenirea si mai ales de...

Sistemul de Frânare

ARGUMENT Scurt istoric al dezvoltării motoarelor cu piston, în raport cu cerinţele evoluţiei tehnico-economice a societăţii în acest context...

Ai nevoie de altceva?