Extras din referat
Remorcile sunt reprezentate de o varietate de modele ce îndeplinesc anumite sarcini fixe destinate pe tipuri de mărfuri şi volume de încărcare. În continuare vom încerca să conturăm câteva din aceste tipuri de remorci.
Una din formele remorcilor mai frecvent întâlnite este remorca pentru transportul materialelor lungi. Astfel de remorci sunt folosite la transportul trunchiurilor de lemn (răsinoase, etc.) , a traverselor de oţel, a ţevilor, a şinelor şi a traverselor prefabricate din beton armat pentru clădiri şi poduri, diametrul relativ îngust
Scema amplasării materialelor lungi pe o remorcă este arătată în figura de mai jos.
Forţa de tracţiune a autotractorului se transimite la remorcă prin masa transportată şi prin sitemul de tracţiune telescopic, cu ajutorul căruia ampatamentul se poate schimba în funcţie de lungimea materialului.
Pentru determinarea lungimilor L1, L2 şi L3 se fac următoarele consideraţii:
Lungimea L1, adică distanţa dintre capetele materialului şi cabina şoferului se stabileşte în aşa fel încât să fie posibilă întoarcerea remorcii la 90o faţă de autotractor, în ambele sensuri.
De valoarea distanţei L2 depinde înscrierea remorcii în curbă, cu cât L2 este mai mare, cu atât este mai mare şi ecartamentul real al autotrenului.
Repartizarea greutăţilor încărcăturii asuprea osiilor autotractorului şi remorcii depinde de lungimile L1, L2 şi L3
Pentru calculul lungimilor L2 şi L3 se foloseşte formula
(L1+0,5L2)/(L3+0,5L2) = (C1-M1)/(C2-M2)
În care:
- C1 etse capacitatea de încărcare a punţii din spate a autotractorului
- M1 este masa proprie a părţii din spate a autotractorului
- C2 este capacitatea de încărcare a remorcii
- M2 este masa proprie a remorcii
Remorci cu o singură osie pentru transportul materialelor lungi.
Aceste remorci sunt utilizate, de obicei, în combinaţie cu o placă turnată fixată pe autocamionul tractor, cu o singură osie pentru transportul materialelor lungi (figura de mai jos ).
Remorca constă din grinda rotativă 1 şi şasiul propriu zis care se poate roti faţă de şasiul 2, înălţimea grinzii este reglabilă pentru ca materialul transportat să se menţină în poziţie orizontală.
Grinda rotativă 1 are una sau două traverse prevăzute cu câte doi stâlpi verticali rabatabili 3 denumite „răcoanţe” legaţi între ei cu lanţurile 4; aceşti stâlpi au rolul de a menţime materialul în gabaritul prevăzut.
Uneori remorcile sunt înzestrate cu volanul 5 pentru ca grinda să se poată roti uşor faţă de şasiu; rotirea grinzii faţă de şasiu determină înscrierea mai uşoară a remorcii în viraje. Acest volan este necesar mai ales la transportarea trunchiurilpr pe drumurile de pădure.
Acţionarea acestui volan se face de către însoţitor care stă pe scaunul din spate a remorcii
În funcţie de încărcăturile transportate există mărimi diferite de asemenea remorci; în tabelul următor sunt indicate datele tehnice a trei remorci cu o singură osie cu încărcătura utilă de 6, 8, şi 10 tone.
Legătura dintre autocamion şi remorcă se realizează prin frecarea produsă de materialul transportat. În afară de acesta mai este prevăzut şi un sistem de cuplare între remorcă şi autocamionul tractor, care constă dintr-o ţeavă sau un profil laminat denumit „inimă”, care poate fi deplasat într-un orificiu şi fixat la lungimea necesară. La capătul acestei ţevi sau profil se găseşte un ochi de cuplare care este agăţat de cârligul de remorcă al autocamionului.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Tipuri de Remorci.doc