Tehnologia de comunicație ATM folosită în transporturi

Referat
8.7/10 (3 voturi)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 3190
Mărime: 17.16KB (arhivat)
Publicat de: Ozana Demeter
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Gheorghiu Andrei

Extras din referat

Tehnica ATM (Asynchronous Transfer Mode) :

a. A fost dezvoltata in 1980 in laboratoarele AT&T si s-a dezvoltat ca o tehnica de comutatie orientata pe conexiune care sa transmita simultan voce/ video/ date in format de pachet cu dimensiune fixa de 53 Bytes.

b. Utilizeaza un “tub de biti” ce leaga abonatul de retea si cuprinde mai multe canale independente prin multiplexare in timp . Are ca element de baza comutatorul de esantioane.

c. Defineste mecanismele de access la fisiere aflate la distanta si de transfer de fisiere.

Intr-o retea ATM :

a. Terminalele sunt interconectate prin circuite dedicate cap-la-cap cu banda variabila si intre sisteme de comutatie individuale sunt posibile cateva legaturi (trunchiuri) cu capacitate variabila. ATM aloca banda de transmisie la cerere daca utilizatorii negociaza durata ocuparii si o elibereaza dupa terminarea transmisiei.

b. Terminalele sunt interconectate prin fire torsadate ce permit viteze de maxim 155 Mb/s fiecare. Banda de transmisie este fixa si se stabileste la configuratia retelei.

c.Terminalele sunt interconectate prin magistrala comuna de tip Ethernet si permit viteze de transmisie de max 10 Mb/sec. Un exemplu este reteaua ATM de tip 10BaseT

ATM (Asynchronous Transfer Mode) - CCITT a selectat in 1988 tehnologia ATM ca baza pentru realizarea retelei digitale cu integrare de servicii de banda larga (B-ISDN), pentru facilitatile ei de comutare, multiplexare si transmisie rapida a celulelor de lungime fixa de 53 bytes care contin simultan semnale video, voce si date (53 bytes = 5 bytes de control, 48 bytes cu informatia utila).

Tehnologia este considerata asincrona prin faptul ca fluxurile de informatii sunt trimise independent, fara coordonarea unuit tact comun. ATM poate fi descrisa logic ca fiind compusa din trei planuri: planul utilizatorului care asigura interfata dintre protocolul folosit (IP sau SMDS) si ATM, planul de administrare care coordoneaza niveluri ATM si planul de control care supravegheaza transmisia semnalelor si setarea circuitelor virtuale

- ATM este o tehnologie foarte complexa, poate cea mai complexa dezvoltata vreodata de industria retelelor de calculatoare.

- ATM promite latimi de unda scalabile si garantarea unui nivel de calitate a serviciilor (QoS) care vor facilita noi clase de aplicatii, mai ales de tip multimedia. Toate aceste beneficii au insa un pret. Amplasarea unei retele

- ATM necesita o infrastructura extrem de sofisticata de protocol la nivel de software. Aceasta infrastructura este ceruta atat de switch-urile

- ATM pentru a fi legate in retea, cat si pentru conectarea retelei cu altele situate in exterior.

Majoritatea retelelor LAN (Local Area Network) au o viteza relativ scazuta. Ethernet si Token Ring au fost proiectate cu multi ani in urma, cand retelele locale trebuiau sa transfere doar fisiere.

LAN ramane mediul de procesare al unui intreg sistem de aplicatii client - server. Dar aceste aplicatii trebuie sa ramana viabile si intr-o retea extinsa de tip WAN (Wide Area Network). Retelele de tip FDDI, proiectate pentru a atinge viteze de transfer de 100 Mbps, se pot scala pentru a corespunde latimii de banda tot mai mari ceruta de statiile de lucru, insa la baza ele raman o varianta a tehnologiei LAN cu puterea de a transmite informatia la cativa kilometri.

Retelele de tip LAN nu pot fi usor scalabile, intrucat sunt un mediu de date distribuit. Toti utilizatorii aceluiasi LAN trebuie sa-si imparta latimea de banda, fie ca este de 10 Mbps, sau de 100 Mbps. Cand o statie de lucru transmite, aceasta ocupa intreaga banda, iar celelalte vor trebui sa astepte terminarea transmisiei pentru a initia un proces similar.

Multimedia poate ucide o retea, consumand fiecare Kbps disponibil dintr-un LAN. Conferintele interactive, prezentarile, voce, sunet si imagine intr-un acelasi pachet de date, chiar daca trimise pe un backbone FDDI, in tehnologie

LAN nu pot ajunge la calitatea asteptata. Intarzierile pot fi admise in transmisia datelor, dar sunt inacceptabile pentru voce si imagine in timp real. Cu alte cuvinte, plimbarea printr-un LAN poate fi greoaie, asemanatoare cu umblatul pe asfalt incins, cu picioarele goale.

Prin urmare, ATM este solutia, ea putand integra retele LAN separate prin WAN. ATM este o tehnologie de comutare si nu de distribuire, care este foarte comuna in telecomunicatii.

Orientata pe pachete de lungime fixata si conceputa ca un standard de comutare a celulelor, ATM functioneaza la viteze cuprinse intre 1,544 Mbps si 1,2 Gbps.

Acceptat ca fiind cel mai bun mod de transfer pentru retelele B-ISDN (Broadband - Integrated Services Digital Networks), ATM poate prelucra in mod integrat orice tip de informatie: voce, date, imagine, text si video.

De asemenea, suporta toate serviciile existente si viitoare, utilizeaza extrem de eficient resursele retelei, minimizand complexitatea procesului de comutare, timpul de procesare intre noduri si numarul de buffere necesare intre acestea.

Intr-o retea ATM informatia circula in forma de celule de 53 octeti din care cei 5 octeti ai header-ului sunt folositi pen-tru a identifica celulele care apartin aceluiasi canal virtual de transmisie.

Preview document

Tehnologia de comunicație ATM folosită în transporturi - Pagina 1
Tehnologia de comunicație ATM folosită în transporturi - Pagina 2
Tehnologia de comunicație ATM folosită în transporturi - Pagina 3
Tehnologia de comunicație ATM folosită în transporturi - Pagina 4
Tehnologia de comunicație ATM folosită în transporturi - Pagina 5
Tehnologia de comunicație ATM folosită în transporturi - Pagina 6
Tehnologia de comunicație ATM folosită în transporturi - Pagina 7
Tehnologia de comunicație ATM folosită în transporturi - Pagina 8
Tehnologia de comunicație ATM folosită în transporturi - Pagina 9
Tehnologia de comunicație ATM folosită în transporturi - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Tehnologia de Comunicatie ATM Folosita in Transporturi.doc

Alții au mai descărcat și

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Pompa de Injecție în Linie

Aparitia primelor automobile este strâns legata de descoperirea si perfectionarea masinii cu abur si a motorului cu ardere interna primele...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Ai nevoie de altceva?