Stabilirea în comun a prețurilor în caadrul alianțelor aeriene

Extras din referat Cum descarc?

Obiectivul acestei lucrari este de a efectua o analiza comparativa a literaturii existente pe tema aliantelor aeriene si efectele asupra biletelor de avion si bunastarea pasagerilor. Atentia este concentrata asupra modelarii teoretice si a solutiilor analitice care incearca sa descrie intalnite constatari, impreuna cu concluziile proprii ale autorului. 
Aliantele aeriene sunt acorduri strategice in care liniile aeriene coopereaza pentru a extinde retelele si de a crea noi conexiuni pentru pasageri, consolidand in acelasi timp avantajele competitive ale companiilor implicate. Prin coordonarea orarele de zbor, localizand portiile si programele de zbor cele mai frecventate, aliantele pot crea beneficii pentru pasageri. Cei mai multi consumatori prefera sa zboare cu o companie aeriana mare, care are o retea internationala vasta. Ca raspuns la preferintele pasagerilor si restrictiile privind serviciile internationale codificate in diferite acorduri bilaterale, aliantele unei companii aeriene internationale s-au extins rapid in ultimele decenii. 
In mediul international, barierele de reglementare exista pentru a proteja liniile aeriene nationale de concurenta din partea companiilor aeriene din tari straine. Aceste asa-numitele libertati ale companiilor aeriene limiteaza patrunderea companiilor aeriene straine pe piata, reducand astfel capacitatea sa de a furniza servicii catre destinatii internationale. Prin formarea de aliante, companiile aeriene internationale pot crea o experienta de calatorie fara intreruperi pentru pasagerii de pe itinerarii codeshare interline intre tari.
Sunt posibile diferite scenarii in care aliante de partajare de cod sunt create. Stimulentele de stabilire a preturilor si efectele concurentiale ale unei aliante codesharing depinde atat de caracteristicile partenerilor codesharing si prezenta (sau absenta) concurentei pentru a deveni un partener (Chen, 2006) . Zou et al . (2010) abordeaza aceasta problema prin clasificarea aliantelor in doua categorii distincte: aliante complementare si paralele. Intr-o alianta complementara companiile aeriene participante, retelele originale nu s-au suprapus in timp ce intr-o alianta paralela, companiile aeriene au concurenti pe unele rute.S-a aratat ca efectele de pret sunt distincte intre aceste doua tipuri de aliante. Eliminarea dublei marginalizari si o crestere a eficientei sistemului prin aliante complementare ar trebui sa determine reducerea tarifelor. Pe de cealalta parte a spectrului, aliante paralele apar cu pierderea concurentei in mod implicit. Rezultatele ar trebui sa difere in mod semnificativ de aliante complementare. 
Fara a diferentia tipurile de aliante, Brueckner (2000), demonstreaza ca aliantele ar trebui sa stimuleze traficul si sa reduca tarifele in alte situatii decat cele pe care concurenta a avut loc initial. Pierderea concurentei determina cresterea tarifelor.Deci, el este capabil sa scoata in evidenta efectele ambelor aliante complementare si paralele, intr-un singur cadru. 
In 2003, Brueckner extinde activitatea sa, demonstrand ca o buna cooperare intre companiile aeriene in fixarea preturilor biletelor de avion, conduce la beneficii mari pentru pasagerii si companiile aeriene deopotriva. 
Autoritatile de reglementare, in general, sunt preocupati de faptul ca, prin acordarea scutirii de la urmarirea penala in conformitate cu legile antitrust, o reducere a concurentei pe pietele afectate ar provoca cresteri bruste ale tarifelor de reducere a surplusului consumatorului si a bunastarii economice. 
Aceasta lucrare este organizata in felul urmator. In prima sectiune, sunt prezentate metodologii diferite folosite de autori. Modelele si conditiile specifice utilizate in fiecare lucrare sunt descrise impreuna cu o vedere simplificata a analizelor empirice.Descoperirile sunt descrise pe scurt. In ultima sectiune un rezumat al constatarilor si concluziilor la care a ajuns fiecare autor sunt puse mai departe pentru comparatie. Vom vedea ca, desi modelele reprezinta imprejurari diferite, in care pot fi formate aliante, in concluziile generale sunt complementare. In cazul in care are loc stabilirea preturilor de cooperare, exista un castig pentru companiile aeriene si pasagerilor. Cu toate acestea, atunci cand o alianta este formata prin eliminarea concurentei. 
1. Modelarea teoretica
Modelele de retea creeaza o ilustrare simplificata a unei operatiuni aeriene intr-o situatie specifica de interes pentru autor. Figura 1 prezinta modelele studiate in aceasta lucrare. In oricare dintre aceste modele, fiecare punct reprezinta un aeroport in care opereaza compania aeriana studiata. Notatiile adoptate pentru aeroporturi sunt litere cu majuscule A, B, C si asa mai departe.Liniile actioneaza ca rute de fapt, pilotat de compania aeriana. In studiul aliantelor al unei companii aeriene, mai mult de o companie aeriana va functiona in reteaua exemplificata. Pe orice traseu dat, mai mult de o companie aeriana poate fi prezenta. Fiecare linie colorata reprezinta o companie aeriana diferita. In plus, notatie care desemneaza compania aeriana este majuscula A, urmat de un numar: A1, A2, A3 si asa mai departe.Toate abordarile ilustreaza reteaua inainte si dupa ce alianta este formata, in scopul de a analiza diferentele au avut loc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Stabilirea in comun a preturilor in caadrul aliantelor aeriene.docx

Imagini din acest referat Cum descarc?

Bibliografie

1. Brueckner, J.K., "The economics of international codesharing: an analysis of airline alliances", International Journal of Industrial Organization, vol. 19, 2001, pp.1475-1498.
2. Brueckner, J.K., "International airfares in the age of alliances: The effects of codesharing and antitrust immunity". Review of Economics and Statistics vol. 85, n.1, 2003, pp.105-118. 
3. Chen, Y., Gayle, P.G., "Vertical contracting between airlines: an equilibrium analysis of codeshre alliances". International Journal of Industrial Organization vol. 25, 2006, pp.1046-1060.
4. Park, J.H., "The effects of airline alliances on markets and economic welfare". Tranportation research: Part E. Logistics and Transportation Review vol. 33, n. 3, 1997, pp.181-195. 
5. Wan, X., Zou, L., Dresner, M., "Assessing the price effects of airline alliances on parallel routes". Transportation research: Part E. Logistics and Transportation Review vol. 45, n.4, 2009, pp.627-641. 
6. Zou, L., Oum, T. H., Yu, C., "Assessing the price effects of airline alliances on complementary routes". Transportation Research Part E: Logistics and Tranportation Review vol. 47, n.3, 2010 pp.315-332.


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 5 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!