Smart ForTwo

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 2452
Mărime: 2.14MB (arhivat)
Publicat de: Iustin Roșca
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Istoric

Orice revolutie porneste de la o viziune. La inceputul anilor '70, Centrul de Design Mercedes-Benz de la Irvine face pasul indraznet de a incepe dezvoltarea conceptului de "autovehicul al viitorului". Criza petrolului si importanta din ce in ce mai mare acordata protectiei mediului indreapta atentia companiei catre dezvoltarea unor solutii pentru locuitorii din zonele urbane. In anul 1972, proiectantul Mercedes-Benz, Johann Tomforde, pune bazele acestui autovehicul futurist prin conceperea unui prototip de numai 2,5 metri lungime. Dar trebuie sa mai treaca 15 ani pentru ca Mercedes-Benz sa reuseasca sa se conformeze standardelor de siguranta necesare: la fel ca in cazul unui ou, interiorul moale este protejat de coaja dura. Apar primele autovehicule de prezentare, Eco Sprinter si Eco Speedster, si incepe proiectarea primului "stramos" al modelului actual smart fortwo, micro autovehiculul compact.

Premiera primului smart. In anul 1994 este infiintata compania Micro Compact Car AG la Biel, Elvetia, iar curand dupa aceea este anuntata fuziunea asteptata dintre Mercedes-Benz si SMH swatch (acum The Swatch Group Ltd.). Scopul acestei cooperari este crearea unui autovehicul care sa fie economic atat din punct de vedere al spatiului, cat si al resurselor. Munca de creatie a inceput in scurt timp, in orasul german Renningen, pentru "autovehiculul swatch Mercedes Art", sau, pe scurt, smart. Un an mai tarziu, smart prezinta un studiu de prototip la Salonul auto de la Frankfurt, iar in anul 1996 castiga Premiul european pentru design.

Smart isi indreapta atentia catre exterior. Este aleasa o locatie pentru productie: orasul Hambach din Franta, si se hotaraste crearea unei marci auto europene, avand sedii in Germania, Elvetia si Franta. Productia de serie a autovehiculului smart se apropie. Pe cand prototipul prezentat la Frankfurt revela publicului un posibil habitaclu al modelului smart, cel prezentat in acelasi an la Salonul Auto de la Paris a pus accent pe prezentarea unui concept cu doua materiale, cu celula de siguranta tridion si panourile caroseriei vizibile.

Se pun bazele. In anul 1997 sunt puse bazele productiei de serie ulterioare: autovehiculul smart city-coupe are premiera mondiala la Salonul Auto de la Frankfurt, iar pe 27 octombrie 2007 cancelarul Germaniei, Helmut Kohl, si presedintele Frantei, Jacques Chirac, au prezidat deschiderea uzinei smartville din Hambach. Smartville, cea mai moderna uzina de productie auto din lume, castiga premiul pentru protectia mediului si demonstreaza ca talentul inovator al modelului smart are efect pozitiv mai mult decat doar asupra eficientei si calitatii produsului. Marca se defineste ca o marca pentru individualistii increzatori si deschisi, iar acest lucru este subliniat de prototipul, mereu la moda, smart city-coupe.

Incepe productia de serie a unui nou concept. Pe 3 octombrie 1998 incepe in cinci tari europene productia celor mai neobisnuite autovehicule de serie din lume. Autovehiculul smart city-coupe este rezultatul tuturor prototipurilor si vehiculelor de testare anterioare si ofera toate caracteristicile cerute unui autovehicul urban modern: consum economic de carburant, costuri reduse de rulare, devalorizare foarte mica si posibiltiatea de a gasi spatiu pentru parcare foarte usor. Modelul smart city-coupe este disponibil initial in aproximativ 60 de centre din Europa. "Turnurile smart", ce pot fi gasite in diverse centre urbane europene reflecta conceptul inovator al marcii. Smart se autodefineste ca o marca plina de contraste, fiind promovata in reclame drept marca unui stil de viata urban.

Preview document

Smart ForTwo - Pagina 1
Smart ForTwo - Pagina 2
Smart ForTwo - Pagina 3
Smart ForTwo - Pagina 4
Smart ForTwo - Pagina 5
Smart ForTwo - Pagina 6
Smart ForTwo - Pagina 7
Smart ForTwo - Pagina 8
Smart ForTwo - Pagina 9
Smart ForTwo - Pagina 10
Smart ForTwo - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Smart ForTwo.docx

Alții au mai descărcat și

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Pompa de Injecție în Linie

Aparitia primelor automobile este strâns legata de descoperirea si perfectionarea masinii cu abur si a motorului cu ardere interna primele...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Analiza Celor Mai Importante Branduri din România

INTRODUCERE Prezenta lucrare îşi propune sǎ prezinte particularităţile dintre marcǎ şi brand, poziţia şi importanţa mărcii în economia de piaţa,...

Analiza fluxurilor de investiții străine directe în Franța

Capitolul 1.Fluxul de investitii directe In 2009, fluxul investitiilor directe sunt soldate de iesirile nete de capitaluri de 63 miliarde de euro...

Des Particularites Routieres dans L’Union Europeenne

Introduction La Roumanie est très proche du moment de l’adhésion à l’Union Européenne et de cette perspective, les institutions européennes auront...

Cercetarea de marketing - Tesla Inc

I. DENUMIRE, FORMĂ JURIDICĂ, SEDIU, WEBSITE, SIGLĂ, SLO-GAN, ANUL ÎNFIINȚĂRII, NR. ANGAJAȚI, ORGANIGRAMĂ Denumirea firmei analizate este Tesla...

Automobile Ecologice

1. Automobilele ecologice 1.1. Automobile ecologice – scurta prezentare Omul a incercat dintotdeauna sa valorifice resursele naturale pentru a-si...

Piața auto România

Analiza pieţei automobilelor din România 1. Produsul a. Istoric al automobilelor la nivel naţional şi internaţional Inca din cele mai vechi...

Automobile Ecologice

Omul a incercat dintotdeauna sa valorifice resursele naturale pentru a-si imbunatati calitatea vietii. Daca in trecut efectele activitatilor lui...

Relații publice - Dacia România

1. PROFILUL COMPANIEI Dacia, un actor major pentru economia nationala Dacia, primul constructor de automobile roman, a luat fiinta in anul 1966...

Ai nevoie de altceva?