Evolutia automobilului Destinatia Constructia Deservirea tehnica Exploatarea Defectele in exploatare Reparatia Evolutia automobilului
Automobilul este un vehicul rutier, carosat si suspendat elastic pe cel putin trei roti - care se poate deplasa pe mijloace de propulsie proprii in diferite conditii diferite de teren - destinat transportului direct sau prin tractarea al unor incarcaturi ce pot fi bunuri, persoane. Primul proiect de automobil a fost opera lui Leonardo da Vinci (1452-1519), care preciza actionarea autovehiculului cu motor urologic (cu arc special). Proiectul nu a fost realizat niciodata. 1796 - prima realizare concreta : triciclul construit de capitanul francez de artilerie Joseph Cugnot. Triciclul era actionat de un motor cu abur. Realizari similare au Griffith (1821), Burstall si Hill (1824). 1845 - mecanicul Onesiphare Pecker inventeaza si aplica pentru prima oara mecanismul diferential. 1880 - Dumitru Vasescu construieste automobilul cu aburi ,,Vasescu". 1855 - Karl Benz realizeaza primul automobil cu motor cu ardere interna. 1890 - apar automobilele Panhard - Levassor, actionate de motoare cu combustie interna construite de Gottlieb Daimler. 1893 - Maybach realizeaza primul motor alimentat printr-un carburator cu jicloare. 1894 - are loc prima cursa automobilistica pe ruta Paris - Rouen (140 Km) castigata de un automobil cu abur. 1894 - Dunlop inventeaza rotile de automobil cu anvelope de cauciuc si camera de aer. 1899 - Camille Jenatzy stabileste primul record de viteza , depasind 100 Km/h, cu un automobil actionat de un motor electric. 1901 - Paul Daimler (fiul lui Gottlieb Daimler) realizeaza primul automobil cu forme si solutii constructive, moderne, asemanatoare celor de astazi. 1906 - firma Mercedes produce primul autoturism prevazut cu frane pe rotile din fata. 1906 - apar primele modele de automobile cu parbriz. 1909 - apare primul automobil fabricat in serie Ford T ( pana la acea data automobilele se executau la comanda). Modelul Ford T va fi fabricat pana in 1927 in 14662946 exemplare 1909 - Victor Hemery stabileste un nou record de viteza depasind 200 Km/h cu un automobil Benz cu motor cu benzina. 1912 - se introduce sistemul de pornire automata prin demaror, care se va generaliza. 1924 - Aurel Persu breveteaza automobilul cu forma aerodinamica, cu rotile in interiorul caroseriei. 1924 - uzinele MAN construiesc primul autocamion cu motor Diesel. 1926 - G. Constantinescu realizeaza prototipul unui automobil echipat cu un convertizor de cuplu. 1930 - se aplica pentru prima oara sistemele de alimentare cu pompa de benzina. 1930 - Traian Vuia a brevetat un automobil de 2,5 - 4 t , propulsat cu ajutorul generatorului cu abur Vuia , care a circulat pe strazile orasului Bruxelles. 1934 -1938 - apar in productie de serie automobilele ,,totul in fata" si ,,totul in spate" concomitent cu suspensiile independente. 1938 - se fabrica primele automobile echipate cu cutie de viteze automata. 1941- la uzinele IAR Brasov un colectiv condus de Radu Mardarescu realizeaza primul automobil romanesc de conceptie moderna - 002M 1950 - firma Rover construieste primul automobil actionat de o turbina cu gaz. 1952 - sunt construite primele autocamioane de tonaj greu la uzinele ,,23 August" Bucuresti. 1953 - apar primele automobile echipate cu frane disc. 1957 - la Brasov incepe productia autocamioanelor (Steagul Rosu). 1957 - la Campulung Muscel se produc primele autobuze. 1959 - firma N.S.U. construieste primul automobil actionat de un motor rotativ (Wankel). 1963 - uzina de autoturisme Pitesti produce primul autoturism ,,Dacia 1100".
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.