Serviciul de transport public Bucuresti

Extras din referat Cum descarc?

Primaria Municipiului Bucuresti se afla in slujba cetateanului si are ca domenii de activitate: asistenta sociala, evidenta proprietatilor, cadastru si patrimoniu imobilir, servicii publice termoficare, canalizare, iluminat public, infrastructura, servicii publice transport urban, salubritate etc.
Bucurestiul are cea mai mare retea de transport in comun din Romania, si printre cele mai mari din Europa. Reteaua este compusa dintr-un sistem de metrou, plus alte trei metode de transport de suprafata: tramvaie, autobuze si troleibuze. Desi exista multe puncte de corespondenta, sistemul de metrou si cel de transport de suprafata sunt administrate de organizatii diferite (Metrorex si RATB, respectiv) si folosesc bilete separate, facand transferul intre ele dificil de cele mai multe ori. Din aceasta cauza, cele doua retele de transport au fost unificate din 2007, sub Autoritatea Metropolitana de Transport. Rolul acestei noi institutii, ce este finantata atat de la bugetul de stat, de la bugetele locale si din alte surse precum venituri proprii sau provenite din credite, este planificarea, coordonarea, administrarea si intretinerea infrastructurii de transport public, managementul traficului si integrarea tarifara a transportului.  Pentru realizarea sistemului, a fost organizata o licitatie publica la care au participat firme de prestigiu, cum ar fi Ascom si Intrarom, Telvent, Indra si Imsat, Radcom etc. Licitatia a fost castigata de asocierea UTI International, in consortiu cu AP Trans, APB Prodata si UTI Retail Solutions
Sistemul de metrou are patru linii: M1, M2, M3 si M4. In total, are o lungime de 63 km si 45 de statii, cu o distanta medie de 1,5 km intre statii. Este printre cele mai rapide forme de transport din oras. Printre planurile Metrorex se numara si reducerea acestei distante, considera prea mare, prin construirea de statii intermediare pe magistralele existente.
RATB (Regia Autonoma de Transport Bucuresti) este principala companie de transport public de persoane din Bucuresti si Judetul Ilfov. Reteaua RATB este printre cele mai dense din Europa, fiind a patra cea mai mare de pe continent si transportand 1,7 milioane de pasageri pe zi pe 101 de linii de autobuz, 20 de linii de troleibuz, 30 de linii de tramvai si 3 linii de metrou usor. In schimb, sistemul este deseori foarte incarcat, fiind frecvent utilizat.
Relatia sector public-sector privat
Regia Autonoma de Transport Bucuresti este o companie cu capital integral de stat, inca neprivatizata.
Relatia dintre sectorul public si cel privat nu este una de interconditionare.
RATB apartine sectorului public. El poate doar oferi servicii mai bune, mai eficiente, in sensul oferirii unor conditii mai bune de calatorit. In cazul unor greve generale sau a unor disfunctionalitati, calatorii, din care unii sunt angajati ai sectorului privat, nu pot ajunge la locul de munca , lucru reflectat in productivitatea muncii zilnice, influentand astfel sectorul privat in sens negativ. Insa aceasta relationare nu este foarte des intalnita si nici nu prezinta o gravitate foarte mare decat in cazul unei greve generale de foarte lunga durata. De asemenea, in cazul unei greve, maxi-taxi-urile si taxiurile vor avea foarte mult de castigat deoarece preiau toti calatorii RATB. 
Mai este cazul reclamelor ce apar pe autobuze. In caz de greva acestora va trebui sa le fie restituite fondurile sau sa le fie acordate reduceri deoarece contractul nu este indeplinit in conditii normale. 
Puncte tari ale transportului public 
-	Zona traversata de magistrala rutiera europeana.
-	Transport feroviar asigurat in toate directiile de deplasare.
-	Repartizarea uniforma a retelei de transport public de suprafata pe intreg teritoriul capitalei.Suportul natural al Bucurestiului a permis o dezvoltare urbana radial-concetrica (raza maxima de extindere urbana este de 10 km) precum si conturarea tramei stradale dupa aceleasi principii (pe o suprafata de 228 km la care se adauga zona de influenta care insumeaza 365 km). Trama stradala cuprinde doua artere semi-inelare aflate la o distanta de 3 km respectiv 5 km fata de centru si 9 artere principale radiale care converg catre acesta. Dezvoltarea retelei de transport respecta configuratia tramei stradale.
-	Repartizarea relativ echilibrata, pe moduri de transport, a structurii retelei de transport public de suprafata, avand in vedere caracteristicile fiecarui tip de retea: -reteaua de tramvai reprezinta 22, 5% din totalul retelei de transport


Fisiere in arhiva (1):

  • Serviciul de transport public Bucuresti.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1)	www.ratb.ro
2)	Platis Magdalena, Analiza serviciului de transport public in comun
3)	www.capital.ro


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!