Securitatea transporturilor navale

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere .. 3
1. Preocupari ale organismelor internationale referitoare la salvarea pe mare . 4
1.1 Pozitia statului roman fata de cautarea, salvarea si acordarea primului ajutor pe mare .. 5
1.2 Agentia romana de salvare a vietii omenesti pe mare -  ARSVOM.. 6
1.2.1. Generalitati ... 6
2. Actiunile SAR ale comandantilor de nave .. 7
3. Indatoririle ofiterului cu navigatia .. 9
4. Indatoririle ofiterului de cart . 9
5. Serviciul de salvare maritima . 10
6. Contractul de salvare ... 11
7. Salariul pentru serviciul de salvare . 12
8. Anexe .. 15
9. BIBLIOGRAFIE 18


Extras din referat Cum descarc?

Avand in vedere sinistrele navale precum si pericolele la care sunt expusi navigatorii, ambele cu aparitie imprevizibila, fie ca sunt datorate erorilor factorului uman fie disfunctionalitatilor majore aparute la bordul navei, intreg personalul aflat la bord trebuie sa posede cel putin un volum de cunostinte minimale privind supravietuirea si salvarea pe mare.
In vederea dobandirii acestora si familiarizariii cu actiunile ce trebuiesc intreprinse, navigatorii executa la bordul navei instructaje si antrenamente periodice pentru a fi pregatiti sa faca fata cu succes oricarei situatii de urgenta, astfel incat sa cunoasca in momentul aparitiei acesteia, actinunile ce trebuiesc intreprinse, fie ca se afla la bord si s-a ordonat adunarea la puntea barcilor sau abandonul navei, fie ca se afla in apa sau la bordul ambarcatiunilor de salvare.
In oricare din aceste situatii, chiar si pentru cel mai favorabil caz din cele enumerate, nu trebuiesc neglijate pericolele la care inca este expus supravietuitorul unui sinistru.
Activitatile de transport naval sunt insotite de un important factor de risc si cu toate masurile tehnico-organizatorice si manageriale luate de companiile de navigatie si de autoritati, accidentele navale se produc cu consecinte insemnate, dintre care cele mai importante sunt pierderile de vieti omenesti, pierderile materiale sau afectarea mediului marin prin poluare.
Evenimentele care se produc impun necesitatea unor interventii rapide si de amploare care sa conduca la reducerea la minimum a pierderilor materiale si la salvarea vietilor omenesti aflate in pericol.
Organizatia Maritima Internationala (IMO) ca organizatie interguvernamentala a Organizatiei Natiunilor Unite, infiintata in 1948, a adoptat o serie de instrumente internationale care au creat cadrul juridic corespunzator organizarii si functionarii activitatilor de interventie pentru salvare sau in caz de poluare. Locul central al preocuparilor acestui organism international il ocupa ocrotirea vietii omenesti pe mare si prevenirea poluarii marine.
Romania a devenit membru al acestei Organizatii prin Decretul Consiliului de Stat nr.114/1965 cu privire la aderarea Republicii Populare Romania la Conventia privind crearea Organizatiei Maritime Consultative Interguvernamentale incheiata la Geneva, la 6 martie 1948.
Principala Conventie adoptata de Organizatia Maritima Internationala este Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, incheiata la Londra la 1 noiembrie 1974 care, printre altele, prevede: ,,Fiecare guvern contractant se angajeaza sa ia toate masurile necesare pentru a asigura supravegherea coastelor si salvarea navelor aflate in pericol aproape de coasta. Aceste masuri trebuie sa includa instalarea, utilizarea si intretinerea unor echipamente de siguranta maritima considerate necesare si realizabile, tinand cont si de intensitatea traficului maritim si de pericole de navigatie si trebuie sa furnizeze, pe cat posibil, mijloace adecvate pentru reperarea si salvarea persoanelor aflate in pericol".
1. Preocupari ale organismelor internationale referitoare la salvarea pe mare
Salvarea pe mare a stat in atentia armatorilor de nave inca de la inceputul transportului maritim, care, initial, a fost reglementat prin uzuri pastrate prin traditie si, mai tarziu, prin norme de drept maritim. Avand in vedere valorile mari implicate intr-un transport maritim, precum si riscurile la care sunt supuse aceste valori pe durata transportului, armatorii, navlositorii si toti ceilalti interesati in expeditia maritima s-au preocupat si se preocupa in continuare pentru gasirea de solutii care sa reduca, cat mai mult posibil, punerea in pericol a vietii umane, a navei, a marfurilor transportate si a mediului inconjurator. Aceste preocupari sunt materializate intr-o serie de conventii internationale. Dintre toate bunurile transportate pe mare cel mai de pret este viata umana, motiv pentru care organismele internationale care se ocupa de activitatile desfasurate pe mare s-au preocupat in primul rand de stabilirea unor reguli obligatorii care sa ocroteasca viata pe mare. Astfel, in 1914, a fost convocata la Londra o conferinta internationala care, luand in discutie pierderile de vieti omenesti suferite in diferite naufragii, au adoptat prima conventie pentru ocrotirea vietii umane pe mare. Datorita izbucnirii primului razboi mondial conventia nu a intrat in vigoare. 
Dupa razboi s-a constatat ca, datorita progreselor tehnice, aceasta conventie nu mai corespundea, motiv pentru care in anul 1929 s-a convocat o noua conferinta internationala finalizata cu semnarea unei noi conventii care cerea statelor participante sa adopte noi reguli uniforme cu privire la constructia si dotarile tehnice ale navelor.
Nici prevederile acestei conventii nu au satisfacut o perioada prea mare de timp astfel ca dupa cel de-al doilea razboi mondial, in 1948, s-a convocat o noua conferinta care a adoptat Conventia Internationala de Ocrotire a Vietii Umane pe Mare (C.I.O.V.U.M. 1948). Tot cu acest prilej a fost creata si Organizatia Interguvernamentala pentru Consultare Maritima (I.M.C.O.), care mai tarziu a devenit Organizatia Maritima Internationala (I.M.O.). De asemeni, in cadrul acestei organizatii s-a infiintat un Comitet al Securitatii Maritime.In anul 1960 se adopta o noua conventie, C.I.O.V.U.M. 1960 a carei structura s-a mentinut pana astazi.
In anul 1974 Conferinta Internationala a analizat continutul conventiei din 1960 si amendamentele ulterioare, si a adoptat C.I.O.V.U.M. 1974, cunoscuta sub denumirea de S.O.L.A.S. 1974. Aceasta conventie a fost imbunatatita pe baza protocolului din 1978 si a amendamentelor ulterioare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Securitatea transporturilor navale.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

-  Conf.univ.dr. Caraiani, Gheorghe; Serescu Mihai; Transporturile Maritime, Editura Lumina Lex, Bucuresti, 1998. 
-  Basic Sea Survival Course (Course Notes) - Southampton Institute of Higher Education, Warsash Campus, Newtown Road, Warsash, Southampton
-  Nicholls`s Seamanship and Nautical Knowledge - Revised Edition 1995, Brown, Son & Ferguson, Ltd., Glasgow
-  Model course 1.19 - Personal Survival, Model course developed under the IMO - Norwegian programme.
-  Supravietuirea pe mare, Victor Teodoru, CPLMC Constanta


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!