Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 26 în total
Cuvinte : 5160
Mărime: 2.91MB (arhivat)
Publicat de: Adelaida Simon
Puncte necesare: 8

Extras din referat

Notiuni elementare

Pila de combustie este o celula galvanica in care energia libera a unei reactii chimice este transformata in energie electrica. In cazul unei pile de combustie clasice, care functioneaza cu hidrogen si oxigen, reactia care are loc este:

Functionarea pilelor de combustie

In principiu, pilele de combustie sunt dispozitive electrochimice ce produc energie electrica pe baza reactiilor de oxidare si reducere a celor doi reactanti care se aplica in flux continuu la electrozi. Functionarea este similara cu cea a bateriilor, cu mentiunea ca aici avem in plus un flux al reactantilor care intra in interiorul dispozitivului si unul al produsilor de reactie care sunt eliminati permanent. In general, se poate spune ca o pila de combustie este un dispozitiv ce realizeaza reactia inversa electrolizei.

Figura 1 - Schema de functionare a unei pile de combustie

Toate pilele de combustie au o structura asemanatoare: acestea contin doi electrozi separati de un electrolit si conectati intr-un circuit extern.

Anodul este alimentat cu combustibili lichizi sau gazosi, aici avand loc oxidarea lor directa, iar catodul este alimentat cu un oxidant (de regula, oxigenul din aer). Electrozii sunt permeabili si au o structura poroasa, pentru a permite trecerea moleculelor substantelor implicate in reactie. La o anumita temperatura, la electrozi, exista un echilibru intre molecule si ioni. Acoperirea electrozilor cu catalizatori (metale nobile) favorizeaza ionizarea, scazand energia de activare ce permite ruperea moleculelor.

Electrolitul trebuie sa aiba o permeabilitate cat mai scazuta la moleculele reactantilor. El separa fizic cei doi reactanti, permite conductia ionica si nu permite conductia electronica. Astfel, electronii circula prin circuitul extern pentru a face posibila reactia chimica si alimenteaza astfel sarcina electrica.

In majoritatea pilelor de combustie, reactantii folositi sunt hidrogenul si oxigenul aflate in stare gazoasa.

Functionarea acestora este, in mare, urmatoarea:

- hidrogenul este aplicat la anod iar oxigenul la catod;

- fiecare reactant difureaza in electrodul corespunzator (realizat dintr-un material poros)

- reactantii se ionizeaza

- unul dintre ioni migreaza prin electrolit catre electrodul opus

- are loc recombinarea ionilor si rezulta apa ca unic produs de reactie

- pentru a compensa conductia ionica ce are loc numai prin electrolit, prin circuitul exterior are loc o conductie electronica ce reprezinta curentul electric util al pilei de combustie

- reactia de la electrodul unde are loc recombinarea este exoterma, caldura rezultata fiind un alt produs (secundar) de reactie

Tipuri de pile de combustie

Pilele de combustie sunt clasificate de obicei dupa tipul electrolitului folosit. O exceptie este DMFC (Direct Methanol Fuel Cell) care este o pila de combustie in care metanolul este introdus direct in anod. Electrolitul acestei pile de combustie nu determina clasa din care face parte aceasta. O alta clasificare poate fi facuta in functie de temperatura de functionare.

Exista astfel pile de combustie de joasa temperatura si de inalta temperatura. Pilele de combustie de joasa temperatura sunt AFC (Alkaline Fuel Cell), PEMFC (Polymer Electrolyte Fuel Cell), DMFC (Direct Methanol Fuel Cell) si PAFC (Phosphoric Acid Fuel Cell). Pilele de combustie de inalta temperatura functioneaza la 600-1000°C. Aceste sunt de doua tipuri: MCFC (Molten Carbnate Fuel Cell) si SOFC (Solid Oxide Fuel Cell). O scurta descriere a tuturor tipurilor de pile de combustie este data in tabelul 1.

Preview document

Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie - Pagina 1
Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie - Pagina 2
Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie - Pagina 3
Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie - Pagina 4
Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie - Pagina 5
Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie - Pagina 6
Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie - Pagina 7
Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie - Pagina 8
Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie - Pagina 9
Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie - Pagina 10
Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie - Pagina 11
Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie - Pagina 12
Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie - Pagina 13
Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie - Pagina 14
Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie - Pagina 15
Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie - Pagina 16
Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie - Pagina 17
Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie - Pagina 18
Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie - Pagina 19
Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie - Pagina 20
Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie - Pagina 21
Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie - Pagina 22
Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie - Pagina 23
Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie - Pagina 24
Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie - Pagina 25
Propulsia cu hidrogen - pilă de combustie - Pagina 26

Conținut arhivă zip

  • Propulsia cu Hidrogen - Pila de Combustie.doc

Alții au mai descărcat și

Sisteme de tracțiune electrică pentru autovehicule - hybrid synergy drive

1. Introducere [1],[3] Sintagma automobil electric hibrid (HEV) este folosită, în mod current, pentru a defini un vehicul care are atât motor cu...

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Surse Alternative de Combustibili

Odata cu revolutia industriala , nevoile omului de energie au crescut exponential In ziua de azi , marea majoritate a energiei este generata prin...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Sistemul de Propulsie Hibridă al Autovehiculelor

1. PROPULSIA HIBRIDA A AUTOVEHICULELOR 1.1 Ce este un sistem hibrid? Un sistem hibrid de autovehicul combină două surse de putere efectivă, cum...

Pilă de combustie

REZUMAT O pilă de combustie este o pilă electrochimică care transformă energia chimică a unui combustibil (adesea hidrogen) și a unui agent de...

Surse de Energie ale Automobilului Electric

Introducere In principiu, orice automobil care are motor de tractiune electric este considerat automobil electric. Sursa de alimentare, aflata pe...

Sisteme neconvenționale de propulsie

Automobilul electric Din istoria automobilului electric Primele încercări de propulsie electrică sunt menţionate pe la începutul celui de-al...

Pile de Combustie

Pile de combustie O pilă electrică ce transformă energia intrinsecă a unui combustibil direct în energie electrică, şi direct în curent printr-un...

Pile cu Electrolit Acid Fosforic

CAP I. NOTIUNI GENERALE I.1.PILE DE COMBUSTIE Pilele de combustie sunt generatoare electrochimice capabile să convertească continuu energia...

Vehicule Hibride

Tema proiectului Sa se proiecteze un vehicul hibrid, care are urmatoarele date: - Puterea nominal: Pn=60[kW]; - Autonomia de mers:L=75[km]; -...

Studiul utilizării pilelor de combustibili

INTRODUCERE Unul dintre cei mai interesanti, poate intr-un fel cei mai promitatori combustibili alternativi pentru transport este hidrogenul. Este...

Ai nevoie de altceva?