Procedura oficială de evaluare a siguranței

Referat
9/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 5620
Mărime: 80.04KB (arhivat)
Publicat de: Casandra Bogdan
Puncte necesare: 6
Constanta

Extras din referat

Siguranța navelor a fost o preocupare pentru marinari timp de secole. Conceptele de stabilitate a navei, posibilitatea de răsturnare, precum și integritatea structurală au fost recunoscute de către constructorii și operatorii de nave încă de la începutul industriei de transport maritim. Conceptele de metacentru și brațul de redresare, ca și criterii inițiale de stabilitate pentru unghiuri mici și metode practice pentru evaluarea acestora, au fost introduse în secolul al 18-lea.

Primele reguli de siguranță se referă la înălțimea bordului liber. Cele mai vechi recomandări de siguranță a navelor au fost găsite în codul venețian de drept maritim (secolul al 13-lea), care solicită marcarea și controlul marcajul liniei de încărcare. In zilele mai moderne, în a doua parte a secolului al 18-lea, Registrul Lloyd de Transport Maritim a emis recomandări pentru dimenisiunea bordului liber de 2 până la 3 inchi per 1 picior de adâncime a magaziei de marfă. Dezvoltarea recomandărilor de către comunitatea internațională privind siguranța a fost bazată exclusiv pe criterii de bord liber și această abordare a continuat până la dezastrul Titanicului. Din punct de vedere istoric, progresele înregistrate în dezvoltarea unor criterii de stabilitate au fost determinate de răspunsul la dezastrele maritime cele mai mediatizate. După tragedia Titanicului, prima Conferință internațională privind siguranța vieții pe mare (SOLAS) a avut loc în 1913-1914, dar recomandările privind subdiviziunea și deteriorarea stabilității nu au fost adoptate până la următoarea reuniune SOLAS din 1929.

După răsturnarea "Herald of Free Enterprise" 1987, a fost recunoscută necesitatea unei cercetări mai ample a siguranței transportului maritim. Raportul din 1992 privind accidentul, a identificat și a recomandat nevoia de înlocuire a normelor cu reglementările bazate pe performanță. Agenția pentru Siguranța Maritimă a Marii Britanii, în 1993, a sugerat Comitetului IMO pentru Siguranța Maritimă (MSC) conceptul de evaluare oficială a siguranței cu privire la proiectarea navei și a operațiunilor. Propunerea a fost acceptată și FSA a devenit o mare prioritate în ordinea de zi a MSC.

Procesul oficial de evaluare a securității a fost definit de către IMO ca: metodologie structurală și sistematică, care vizează consolidarea siguranței maritime, inclusiv protecția vieții, sănătății, mediului marin și al proprietății, prin utilizarea analizei de risc și evaluarea cost-beneficiu. Metoda se aplică pentru a lua în considerare siguranța navelor într-un sens global (toate sistemele) sau pentru a ține seama de subsistemele sau aspectele individuale ale operațiunilor în condiții de siguranță. Acestea ar putea fi aplicate în situațiile în care riscul trebuie să fie redus, dar deciziile necesare nu sunt clar definite și trebuie analizate. Se poate aplica în timpul etapelor de proiectare a navelor sau pentru a analiza aspectele operaționale singulare ale navelor existente. Procedeul poate fi utilizat pentru a valida existentele și / sau noile reglementari dezvoltate pentru aplicarea principiilor prescriptive sau pe bază de risc.

Acest articol dezbate aspecte legate de procedurile FSA și implementarea acestora în desfășurarea și validarea reglementărilor alternative pentru nave.

1. Introducere

Siguranța, în general, poate fi înțeleasă ca o măsură întreprinsă pentru minimizarea sau eliminarea condițiilor periculoase, pentru a preveni accidentele și pentru a face consecințele oricărui accident mai puțin grave pentru nave (și cele de pe bord), marfă și mediu. Din punct de vedere istoric, accidentele au loc, indiferent cât de atent sunt planificate și puse în aplicare procedurile de siguranță. Aceasta nu ar trebui totuși să oprească inginerii din proiectarea și planificarea celor mai sigure structuri posibile și operarea lor.

Siguranța navelor a fost o preocupare pentru marinari timp de secole. Conceptele de stabilitate a navei, posibilitatea de răsturnare și integritatea structurală au fost recunoscute de către constructorii de nave și operatori de la începutul industriei de transport maritim. Arhimede a definit pentru prima dată principiile fizice de stabilitate pentru sisteme plutitoare de geometrie simplă. Evaluarea proprietăților de stabilitate ale unui corp plutitor de o formă arbitrară în faza de proiectare a devenit o practică generală în secolul 18, datorită lucrărilor lui Pierre Bouguer și Leonhard Euler. Ei au propus independent conceptele de metacentru și bratul de redresare ca și criterii inițiale de stabilitate pentru unghiuri mici și metodologii practice pentru evaluarea acestor criterii. Guillame Clairin-Deslauriers a efectuat primul test de înclinare a unei nave nou construite. Testul a stabilit înaltimea metacentrica a navei la 1,8 m.

Din punct de vedere al reglementării, primele reguli de siguranță se referă la înălțimea bordului liber. Cele mai vechi recomandări de siguranță a navelor au fost găsite în codul venețian de drept maritim (secolul al 13-lea), care solicită marcarea și controlul marcajului liniei de încărcare. În zilele mai moderne, în a doua parte a secolului al 18-lea, Registrul Lloyd de Transport Maritim a emis recomandări pentru înalțimea bordului liber, de 2 până la 3 inchi per picior de adâncimea a magaziei de marfă. Dezvoltarea recomandărilor privind siguranța bazată exclusiv pe criterii de bord liber a continuat până la dezastrul Titanicului.

Din punct de vedere istoric, reglementările internaționale și naționale sunt, în cea mai mare parte, dezvoltate ca răspuns la dezastrele maritime cele mai mediatizate si sensibile publicului. Această abordare tinde să stabilească rapid o problemă la îndemână pentru a îndeplini obiectivele media / public, dar nu poate aborda problema de siguranță într-un sens ingineresc la nivel mondial.

Numai după răsturnarea navei CAPTAIN în 1870, precum și pierderea de șase nave de pescuit în Germania, în 1894 s-a dat seama că înălțimea metacentrică nu a fost o măsură suficientă pentru stabilitate. Recomandările pentru valoarea minimă și raza de acțiune a brațului de redresare au fost elaborate și emise.

În 1878 scufundarea navei de croaziera Princess Alice, după coliziunea cu cargoul Bywell Castle și pierderea a 640 de pasageri, s-a atras atenția asupra nevoii de pereți etanși.

După tragedia Titanicului (1912), prima Conferință internațională privind siguranța vieții pe mare a avut loc în 1913-1914. Acesta a stabilit standarde pentru siguranța navigației, construcțiilor de nave, montarea de echipamente radio, de salvare și protecție împotriva incendiilor. Au fost mai mult de patru convenții SOLAS, extinzând normele de siguranță în multe domenii. Recomandările privind subdiviziunea și daunele de stabilitate au fost adoptate în cadrul următoarei reuniuni SOLAS, în 1929. In 1960, SOLAS recomandă Organizației Interguvernamentale de Consultanță Maritima (IMCO, IMO din 1982) dezvoltarea standardelor de stabilitate pentru pasageri, nave de marfă și nave de pescuit. Până atunci, convenția SOLAS nu a menționat în mod direct stabilitatea intactă, cu excepția faptului că a inclus prevederea ca informațiile de stabilitate trebuie să fie puse la dispoziția comandantului.

Răspunsul la dezastre, cum ar fi cel al navei Morro Castle (1934), a fost construirea unor nave la care șansele să apară și să se răspândească incendii sunt mai mici, și să se asigure că, în cazul în

Bibliografie

1. Nowacki, H., Ferreiro, L.D., “Historical Roots of the Theory of Hydrostatic Stability of Ships”, 8th International Conference on the Stability of Ships and Ocean Vehicles (STAB 2003), Madrid, Spain, September 2003.

2. Kobylinski, L.K., Kastner, S., “Stability and Safety of Ships, Volume I: Regulation and Operation”, Elsevier Ocean Engineering Book Series, Volume 9, 2003.

3. http://www.plimsoll.org/WrecksAndAccidents/I mprovingSafety/Accidents/default.asp#2

4. http://www.imo.org/HOME.html

5. IMO, “Guidelines for Formal Safety Assessment (FSA), for use in the IMO Rule-making

Process”, MSC/Crc.1023, MEPC/Circ.392, April 2002.

http://www.imo.org/includes/blastDataOnly.asp/ data_id%3D5111/1023-MEPC392.pdf

6. Wang, J., Sii, H.S., Pillay, A., Lee, J.A., “Formal Safety Assessment and Novel Supporting

Techniques - Maritime Applications”, The Royal Institute of Naval Architects, 2002.

7. Dasgupta. J., “Quality Management of Formal Safety Assessment (FSA) Process”, SNAME

Transactions, Vol.111, pp. 331-352.

8. Skjong, R., Vanem, E., “Review of existing risk evaluation criteria”, Det Norske Veritas report T03-01-2004-09-15-REP-DNV-V2, 2004-10-15.

9. International Association of Classification Societies, “Formal Safety Assessment, Overview

and IACS Experience”, Presentation at MSC 75, May16

Preview document

Procedura oficială de evaluare a siguranței - Pagina 1
Procedura oficială de evaluare a siguranței - Pagina 2
Procedura oficială de evaluare a siguranței - Pagina 3
Procedura oficială de evaluare a siguranței - Pagina 4
Procedura oficială de evaluare a siguranței - Pagina 5
Procedura oficială de evaluare a siguranței - Pagina 6
Procedura oficială de evaluare a siguranței - Pagina 7
Procedura oficială de evaluare a siguranței - Pagina 8
Procedura oficială de evaluare a siguranței - Pagina 9
Procedura oficială de evaluare a siguranței - Pagina 10
Procedura oficială de evaluare a siguranței - Pagina 11
Procedura oficială de evaluare a siguranței - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Procedura oficiala de evaluare a sigurantei.doc

Alții au mai descărcat și

Convenția Internațională Privind Ocrotirea Vieții pe Mare Solas 1974

INTRODUCERE Istoria dezvoltării civilizaţiei aduce dovezi certe care demonstrează că navigaţia a fost una dintre cele mai vechi îndeletniciri a...

Implementarea amendamentelor Solas și ale codului ISPS în activitaea portuară. Planul de securitate al navei - navă portcontainer Diana

1. Introducere Noile măsuri şi proceduri de securitate adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională (IMO) stabilesc un cadru general de...

Plan de Securitate pentru SC Daewoo-Mangalia Heavy-Industries SA

CAPITOLUL I 1.1 Referinţe Planul de securitate al S.C.„Daewoo-Mangalia Heavy Industries”S.A.este întocmit în concordanţă cu actele normative...

Rolul managementului siguranței în operarea navelor

Ca formă a comerțului internațional cu servicii , transportul naval este supus tot mai mult procesului de liberalizare progresivă a schimburilor...

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Construcția navei - nomenclatura navei

1. Categorii şi tipuri principale de nave Nava este o construcţie complexã, amenajatã şi echipatã pentru a se deplasa pe apã sau sub apã în...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Controlul menținerii calității materiei prime într-o unitate de tip supermarket, privind activitatea de valorificare a produselor prin vitrină asistată

SELGROS este o companie de autoservire a comerțului cu ridicata ( „Cash & Carry“), care oferă clienților produse comerciale alimentare și...

Proiectarea unei secții de obținere a conservelor de fasole verde sterilizată

1. INTRODUCERE La baza întocmirii lucrării au stat experienţa muncitorilor şi tehnicilor din ţara noastră şi progresele realizate în...

Proiectarea unei linii tehnologice în vederea obținerii conservelor de fasole verde în saramură

I. MEMORIU JUSTIFICATIV 1. OBIECTIVUL PROIECTULUI Denumirea obiectivului proiectat Obiectivul proiectat îl constituie o linie tehnologică de...

Conjunctura economică în SUA și Canada

1.1.Aspecte generale 1.1.1.Canada Canada este un stat situat în extremitatea nordică a continentului american. Ca suprafaţă, Canada este cea mai...

Inspecția și legislația sanitar veterinară

STRUCTURA SISTEMULUI DE INSPECTIE SI LEGISLATIE SANITA-VETERNINARA IN ROMANIA HG nr. 1415/2009 privind organizarea si functionarea Autoritatii...

Prezentarea unei instituții publice - Direcția de Impozite și Taxe Locale, Sector 1, București

1.1. Denumirea institutiei, profil, obiect de activitate profesionala Institutia analizata: DIRECTIA DE IMPOZITE SI TAXE LOCALE, sector 1,...

Controlul și asigurarea calității produselor alimentare

CAPITOL I - CONSIDERATII GENERALE Deschiderea Romaniei catre pietele externe si perspectiva aderarii la UE impune necesitatea adaptarii la...

Fișa de Țară - Puerto Rico

Descoperită de Columb in 1493 si a devenit posesiunea spaniolă, insă Puerto Rico este cedată S.U.A prin tratatul de pace de la Paris (10.12.1898),...

Ai nevoie de altceva?