Necesitatea propulsiei hibride Necesitatea incadrarii in normele antipoluare actuale si din viitorul apropiat determina constructorii de automobile sa considere, din ce in ce mai mult, sisteme alternative de propulsie pentru automobile. Normele LEV, ULEV, sau chiar ZEV (Zero Emission Vehicle) impun in timp relativ scurt (de ordinul a cativa ani), necesitatea considerarii unor sisteme de propulsie adecvate pentru o parte din noile autovehicule. Alternativa imediata: vehicule (pur) electrice - EV Aparent, EV rezolva problema poluarii, cel putin la bordul autovehiculului, insa aici apar problemele: in primul rand, EV necesita autonomie de functionare (raza de actiune) si un cost redus. Daca, aparent, motorul electric este, structural si constructiv, mult mai putin complex, in sine, fata de motorul termic, in schimb acesta din urma beneficiaza de un atu important: tehnologiile legate de conceptie, fabricatie exploatare, reciclare sunt testate intr-un secol, si puse la punct foarte bine. Scurt istoric al automobilelor hibride Primul autovehicul hibrid nu este unul termic - electric, ci unul electric - mecanic. Acesta, creat in 1894, avea sistemul principal de propulsie de natura electrica, si sistemul secundar constituit dintr-un sistem de resorturi elastice, capabile de a asigura un ,,demaraj prin impuls". Un bun exemplu de hibridizare a unui automobil coventional - Ford Escort Autonomie 50km in mod ZEV demaraj 0-50 km/h in 6,8 secunde si o viteza de 97 km/h Principii de baza ale vehiculelor hibride Prin definitie, un vehicul hibrid dispune de un grup motopropulsor (GMP) ce se alimenteaza la cel putin doua surse de energie diferite Folosirea motorului termic este, asa cum am precizat, simpla si ieftina constructiv, insa nociva pentru mediu si costisitoare in exploatare, prin randamente mici realizate. A doua sursa de energie trebuie sa fie reversibila, pentru a permite recuperarea energiei, cel putin temporar, in timpul deplasarii autovehiculului. Ea poate fi electrica, pneumatica, hidraulica sau mecanica. Formal, punctul unde cele doua fluxuri energetice fac jonctiunea se numeste nod- pot fi arhitecturi hibride serie sau paralel. Acest nod poate fi unul electric - caz in care avem de-a face cu un sistem de propulsie hibrid serie - sau unul mecanic - caz in care avem un sistem de propulsie hibrid paralel In cazul arhitecturii hibride serie, diversele componente ale sistemului de propulsie isi desfasoara ,,activitatea" in ,,serie", vehiculand si transformand energia unul dupa altul. in cazul hibridulul paralel ,,nodul" care insumeaza fluxurile energetice ale celor (cel putin) doua surse este unul mecanic. Un mare avantaj al arhitecturii pararel este acela ca, in anumite conditii, ambele fluxuri de putere pot fi aditionate
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).