Politica Transporturilor

Cuprins referat Cum descarc?

PARTEA I:
I.Evolutia politicii transporturilor si cadrul ei legislativ 
1.Liberalizarea sectorului de transport si efectele Cartii Albe din 1992.
2.Reforma propusa de Carta Alba din 2001 si impactul acesteia.
II.Cadrul legislativ al politicii de transport
III.Tipuri de transport: 
1.de marfuri
2.feroviar
3.aerian
4.maritime.
IV.Alte astecte ale politicii tranposportului
a) transportul pe cai navigabile interioare
b) coridoare paneuropene de transport
c) retele transeuropene de transporturi
2. Viitorul politicii europene al transporturilor
PARTEA a II a:
1. Organizarea politicii de transport in Romania (optiuni,strategie,obiective,programe,tipuri de transport)
2. Evolutia negocierilor de aderare si transport a aquis-ului comunitar.
PARTEA a III a:
1. Concluzii


Extras din referat Cum descarc?

I.Evolutia politicii transporturilor si cadrul ei legislative
1.Liberalizarea sectorului de transport si efectele Cartii Albe din 1992.
Carta Alba privind "Dezvoltarea politicii comune de transport" (1992), in cadrul careia au fost fi xate urmatoarele obiective comune:
- eliminarea ultimelor disfunctii in ceea ce priveste reteaua interna de transporturi a Comunitatii Europene;
- crearea unui sistem efi cient de transport care sa contribuie la libera circulatie a bunurilor, a persoanelor si a serviciilor;
- incurajarea competitiei intra-comunitare a industriei de transport.
Agenda de implementare a politicii comune a transporturilor pentru 1995-2000 (,,Programul de actiune pentru mobilitate durabila in Europa") care a pus accentul pe urmatoarele prioritati:
- ameliorarea calitatii prin dezvoltarea tehnologiilor avansate in transporturi, care sa contribuie atat la efi cientizarea serviciilor, cat si la protectia mediului;
- dezvoltarea pietei comune a transporturilor prin servicii efi ciente, bazate pe standarde sociale comune;
- deschiderea retelei interne de transporturi spre terti parteneri si spre alte piete ale transporturilor.
La aceste documente se mai adauga si principalele provocari cu care se confrunta Uniunea Europeana in domeniul transporturilor:
- pana in 2010 transportul de marfuri se preconizeaza ca va creste cu 38%, iar cel de pasageri cu 24%;
- ambuteiaje pe caile rutiere;
- presiuni legate de protectia mediului;
- probleme legate de siguranta si calitatea vietii.
Cadrul legislativ al politicii de transport: - Politica de transport in UE 
Principiile fundamentale ale Politicii Comune de Transport(PTC) au fost stabilite in 1957 prin Tratatul de la Roma,de infiintare a Comunitatii Economice Europene (CEE).PTC este guvernata de Capitolul IV (art. 74-78) al Tratatului.
Tratatul defineste fondul politicii comune de transport:
1. reguli commune aplicabile transportului international in Statele Membre.
2. conditii pentru autorizarea transporturilor nonrezidenti sa opereze servicii de transport pe teritoriul unui Stat Membru
3. masuri pentru imbunatatirea sigurantei in transport
4. limitarea aplicarii in totalitate a Capitolului la transportul feroviar,rutier si fluvial
5. consiliul poate decide,prin majoritate de voturi,daca trebuie stabilite reglementari pentru transportul maritime si aerian
Problemele de politica in sectorul de transport sunt supuse procedurii de co-decizie,cu exceptia reglementarilor ce pot avea un effect grav asupra standardului de viata si fortei de munca in unele zone sau asupra operatiunilor unitatilor de transport; astfel de reglementari sunt administrate prin procedura de consultare si votul in unanimitate in Consiliul European.
Pana in 1985,Congresul European al Ministrilor de Transport a ramas principala institutie ce coordona politicile de transport pan-europene.
Desi Tratatul de la Roma a prevazut o Politica Comuna de Transport,foarte putine realizari au fost inregistrate pana in anul 1985,deoarece statele member aveau ezitari in a ceda controlul lor asupra politicii de transport.Inexistenta unor progrese a fost atat de evidenta incat,in 1983,Parlamentul European a decis sa cheme in instanta Consiliul e Ministri,la Curtea Europeana de Justitie,pentru "nereusita in implementarea unei politici commune de transport,si in particular in stabilirea cadrului unei astfel de politici cu character obligatoriu",dupa cum fusese stability in Tratat.
Actorii institutionali ai politicii de transport:
Parlamentul European_ Comitetul de Transport si Turism
Ca si in cazul parlamentelor nationale,Parlamentul European are comitete ce se ocupa de anumite probleme(afaceri extene,mediu,transport etc.).Comiteul de Transport si Turism este responsabil de problemele legate de dezvoltarea unei politici commune pentru transportul feroviar,rutier,fluvial,maritime si aerian,in particular de:
1.elaborarea uneor reguli commune aplicabile transporturilor din cadrul UE
2.stabilirea si dezvoltarea retelelor trans-europene din domeniul infrastructurii de transport
3.asigurarea serviciilor si relatiilor de transport cu state din afara UE
4.siguranta transporturilor
5.relatiile cu organismele si organizatiile internationale din domeniul transporturilor


Fisiere in arhiva (1):

  • Politica Transporturilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!