Planul de securitate a navei

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1582
Mărime: 28.81KB (arhivat)
Publicat de: Ghenadie Bălan
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Planul de securitate a navei (SSP) este un plan care este formulat pentru a se asigura că măsurile prevăzute în acesta cu privire la securitatea navei sunt aplicate la bord. Acesta este creat pentru a proteja personalul, mărfurile, unitățile de transport de marfă (navele), magaziile etc. de orice riscuri legate de securitate. Planul specifică responsabilitățile și procedurile pentru a contracara orice amenințare anticipată pentru navă și încărcătura ei.

Codul ISPS face obligatoriu ca o navă să aibă un astfel de plan la bord. SSP trebuie să stabilească măsurile de protecție pentru fiecare nivel de securitate în ceea ce privește activitățile legate de navă, controlul accesului la bord, monitorizarea zonelor restricționate, manipularea mărfii, primirea de mărfuri / bagaje etc. CSO (Ofițerul de Securitate al Companiei) trebuie să se asigure că nava este prevăzută cu astfel de plan care să fie in concordanță cu Codul ISPS. SSP este un document critic, a cărui informație trebuie să fie restricționată la personalul desemnat la bord și nu este împărtășită în mod deliberat; planul trebuie să fie protejat de accesul neautorizat.

1. Nivelurile de securitate din codul ISPS

Nivelurile de securitate din codul ISPS descriu scenariul actual legat de amenințarea la adresa securității pentru țară și regiunea sa de coastă, inclusiv navele care vizitează țara respectivă. Nivelurile de securitate sunt decise prin cooperarea navei și a autorității portuare, păstrând condițiile actuale de securitate națională și internațională. Administrația locală stabilește nivelul de securitate și asigură informarea statului și navelor portului înainte de a intra în port sau de a fi amarat în port.

Tot personalul de la bordul navelor și personalul statului portuar exercită atribuții de securitate, care sunt diferite pentru persoane de diferite poziții / funcții. Mai mult decât atât, sunt efectuate frecvente exerciții de securitate la bordul navelor.

De îndată ce nivelul de securitate a fost decis conform codului ISPS, acesta este afișat proeminent pe nava în zona de acces a acesteia.

Trebuie menționat că nivelul MARSEC al navei ar trebui să fie întotdeauna același sau mai mare decât nivelul MARSEC al portului.

1.1 MARSEC Nivelul 1

Nivelul normal pe care nava sau facilitattea portuară funcționează zilnic. Nivelul 1 asigură că personalul de securitate menține securitatea minimă corespunzătoare 24 de ore din 24.

În acest sens, trebuie verificați toți cei ce urcă la bord. Frecvența acestora trebuie specificată în SSP. Astfel de percheziții trebuie efectuate în coordonare cu facilitatea portuară. Este important să se respecte drepturile omului ale persoanei căutate și căutarea nu ar trebui să încalce demnitatea acesteia.

- Măsurile minime de securitate sunt întotdeauna menținute la bord și în port.

- Operațiunile navelor și portului se realizează conform planului de securitate al navei și al facilității portuare.

- Facilitatea portuară asigură menținerea în permanență a zonelor „fără acces”.

- Nava și autoritatea portuară supraveghează reciproc operațiunea de încărcare și descărcare a mărfurilor și magaziilor, asigurând controlul accesului și alte criterii minime de securitate.

- Accesul minim la navă este menținut în permanență.

1.2 MARSEC Nivelul 2

Un nivel ridicat pentru o perioadă de timp în timpul unui risc de securitate care a devenit vizibil personalului de securitate. La acest nivel de securitate vor fi luate măsuri suplimentare adecvate.

La acest nivel, SSP ar trebui să stabilească măsurile care trebuie aplicate pentru a proteja împotriva riscului crescut. Aici se exercită mai multă vigilență și un control mai viguros în ceea ce privește securitatea navei.

- Alocarea de personal suplimentar pentru patrularea zonelor de acces.

- Determinarea accesului la navă.

- Creșterea frecvenței de inspectare a persoanelor care urcă sau coboară la bordul anvei.

- Escortarea tuturor vizitatorilor de la bord.

- Informații suplimentare de securitate pentru personalul navei pentru a pune accentul în raport cu nivelul de securitate.

- Efectuarea unei căutări complete sau parțiale a navei.

Bibliografie

- https://www.marineinsight.com/marine-safety/security-levels-under-isps/

- https://www.marineinsight.com/marine-safety/understanding-ship-security-plan-board-ships/

- https://www.marineinsight.com/marine-safety/what-are-the-duties-of-ship-security-officer-sso/

- https://www.marineinsight.com/marine-safety/what-are-the-duties-of-company-security-officer-cso/

Preview document

Planul de securitate a navei - Pagina 1
Planul de securitate a navei - Pagina 2
Planul de securitate a navei - Pagina 3
Planul de securitate a navei - Pagina 4
Planul de securitate a navei - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Planul de securitate a navei.docx

Alții au mai descărcat și

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Safe Sea Net

SafeSeaNet, o Platforma Europeana pentru Schimbul de Date Maritime intre autoritatile maritime ale Statelor Membre, este o solutie de...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Asigurarea logistică pentru o misiune internațională în cadrul Forțelor Navale

Introducere Domeniul pentru care această lucrare își îndreaptă atenția este reprezentat de spațiul științific masteral, cu scopul analizei unui...

Convenția Internațională Privind Ocrotirea Vieții pe Mare Solas 1974

INTRODUCERE Istoria dezvoltării civilizaţiei aduce dovezi certe care demonstrează că navigaţia a fost una dintre cele mai vechi îndeletniciri a...

Proiectarea voiajului unei nave port-container de 5400 teu pe ruta San Diego - Melbourne (Australia). studiul rentabilității tehnico-economice a voiajului pentru transportul a 5200 containere

INTRODUCERE Dezvoltarea traficului containerizat În ceea ce priveşte transportul mărfurilor uscate în general, în perioada 2000-2004 acesta a...

Unele Considerații Privind Criza la Marea Neagră

I N T R O D U C E R E Sfârşitul secolului douăzeci a fost bogat în evenimente care au provocat modificări profunde în planul mediului de...

Sisteme integrate de management implementate la navele portcontainer

1.1Noțiuni introductive Sistemul de management integrat (SMI) poate fi definit ca fiind un set de procese interconectate care folosesc aceleași...

Implementarea amendamentelor Solas și ale codului ISPS în activitaea portuară. Planul de securitate al navei - navă portcontainer Diana

1. Introducere Noile măsuri şi proceduri de securitate adoptate de Organizaţia Maritimă Internaţională (IMO) stabilesc un cadru general de...

Plan de Securitate pentru SC Daewoo-Mangalia Heavy-Industries SA

CAPITOLUL I 1.1 Referinţe Planul de securitate al S.C.„Daewoo-Mangalia Heavy Industries”S.A.este întocmit în concordanţă cu actele normative...

Dreptul Transporturilor

Rezumat Transportul, ca obiect al dreptului transporturilor, presupune, o deplasare în spatiu; obiectul acestei deplasari îl reprezinta...

Ai nevoie de altceva?