Piața serviciilor de transport maritim

Extras din referat Cum descarc?

1. Analiza structurala a costurilor de transport asupra importurilor mondiale
Serviciile de transport, ale caror tarife constituie costuri ale comercializarii marfurilor, afecteaza in mod diferit tarile, astfel incat tarile in dezvoltare sunt relativ mai impovarate de aceste servicii decat tarile dezvoltate. Urmarind datele inregistrate in tabelul urmator ne permite sa avem o viziune cronologica.
Tabelul 1. furnizeaza sumele totale de plati pentru importuri ca procent din valoarea importurilor totale pe grupuri de tara. In timpul anului 2005, valoarea marfurilor totala mondiala importate au crescut cu 13,4% comparat cu anterior an, in timp ce costurile de transport totale platite pentru serviciile de transport au sporit cu 31,2%. Partea platii costului de transport totale din valoarea de import are o pozitie de 5,9% in 2005 - superioara fata de 2004. Partea costului de transport din valoarea de import a fost in 1990 si 2000, 5,3% si 5% respectiv.
Tarile dezvoltate au cel mai scazut cost de transport, pentru 2005 valoarea totala a importurilor a sporit cu 1,8% in timp ce costurile de transport estimate au sporit cu 15,1%. Ca rezultat, costurile de transport ca procent din valoarea importurilor au crescut, ajungand la 4,8%. Aceasta parte a fost 4,7% in 2004, 4,3% in 2000 si 4,4% in 1990. In tarile in dezvoltare valoarea importurilor in 2005 a crescut in apropiere de 16,8% si costul de transport a sporit cu 49,8%. Rezultatul raportului a crescut de la 6% in 2004 la 7,7% in 2005, iar in 1990 -2000 s-a inregistrat 8,6% respectiv 6,6%. Economia in tranzitie, pentru partea lor, valoarea importurilor in 2005 au crescut in apropiere de 22,4%, in timp ce costul de transport estimat a sporit cu 69,7%, iar raportul de valoare a importurilor a fost astfel 7,6% in 2005, 5,5% in 2004, 6,6% si 7,8% in 1990 si respectiv 2000.
Factorii potentiali care explica platile costurilor de transport includ cresterea comertului, cresterea pretului de combustibil in foarte putin timp, inflorirea economica. Costurile de transport totale a tarilor in dezvoltare au crescut cu 49,8% in 2005 , o crestere care intr-o oarecare masura reflecta importante provocari infruntate in regiunile in dezvoltare, acestea includ constrangerile de infrastructura si accesul limitat la sistemele globale comerciale. In plus, pentru un numar mare de mici zone in dezvoltare, distanta lunga fata de majoritatea partenerilor de comert, volume de incarcatura mici, inalte transbordari si costurile de alimentare de asemenea contribuie la nivele inalte ale costurilor de transport.
In grupul tarilor in dezvoltare, Africa a inregistrat o crestere in costurile de transport de 13,4% iar costurile de transport din valoarea importurilor a scazut foarte putin pentru a atinge 10% in 2005. In 2005 Asia a justificat 77% din valoarea importurilor si 58,9% din platile costului de transport din grupul tarilor in dezvoltare, in 2004 partile acestea au insemnat respectiv 77% si 75%. In America valoarea de import totala de grup a fost 13,1% in timp ce partea lor la costurile de transport a fost estimata la 7,5%. Aceste parti au insemnat 15% si 11% in 2004. Oceania este inferioara Africii vizualizat in raportul costului de transport care a scazut la 9,6% fata de 10% in 2004. Toate tarile in dezvoltare continua sa inregistreze cel mai mare divizor comun al costului de transport, urmat de economiile in tranzitie si in cele din urma de tarile dezvoltate
In urma acestei analize se observa impovararea mult mai mare a tarilor in dezvoltare pentru serviciile de transport. Este rezultanta printre altele: a structurii marfurilor comercializate de aceste tari, de nivelul modest al seviciilor de transport care a determinat o mare vulnerabilitate la oscilatiile pietei mondiale a serviciilor de transport, dar si a dependentei acestor tari de actiunea conferintelor.
Tab. 1 : Estimarea costurilor totale de transport aferente importurilor
Calcule bazate pe UNCTAD Handbook of Statistics 2006/2007, IMF Balance of Payments
Statistics and IMF Direction of Trade Statistics.
2. Cererea serviciilor de transport maritim
Din initierea in economia politica se cunoaste ca omenirea este confruntata cu nevoie nelimitate si cu resurse limitate si se concentreaza astfel pe modul in care se pot aloca resursele deficitare in vederea obtinerii unei sastisfaceri cat mai depline ale nevoilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Piata Serviciilor de Transport Maritim.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!