Referate pentru domeniul Transporturi

doc

Alegerea Furnizorilor de Transport

Transportul rutier de marfa are o influenta deosebita asupra structurii economice si sociale, asupra dezvoltarii oricarui stat, concureaza cu succes cu alte moduri de transport, in special la transporturile de marfuri in cadrul relatiilor economice externe, demonstrand avantajele sale incontestabile. Astfel, din an in an transportul auto valorifica un volum tot mai mare de marfuri transportate, intrand treptat intr-o concurenta dura cu principalul sau concurent - transporturile feroviare. Dezvoltarea accelerata a transporturilor rutiere favorizeaza un sir de factori tehnico-economici, ce c... vezi detalii

doc

Transporturile in Marea Britanie

Din punct de vedere istoric,Marea Britanie este considerata inovatoare si liderul mondial in multe forme de transport,de la cel maritim,pana la cel feroviar si aviatic. In prezent,multe companii britanice functioneaza sub steata,astfel,cat mai multe regulamente,cu privire la transportul maritim,ce include si salariile mai ridicate pentru echipaje. Cel mai importan port al Marii Britanii este Londra;alte porturi importante sunt Forth,Scotia si Grimsby si Immingham,in partea de est a Angliei. Transportul fluvial Canalele au fost construite pentru a se putea face legatura intre fluvii.In p... vezi detalii

doc

SMURD

Prezentare Gama interventiilor la care este solicitat SMURD include toate urgentele ce pun viata unei persoane sau mai multora in pericol imediat. Acestea includ accidentele rutiere, exploziile, accidentele de munca sau casnice, cum ar fi: caderea de la inaltime sau electrocutarea, starile de inconstienta ce includ si stopurile cardiorespiratorii, suspiciunile de infarct, insuficientele respiratorii acute si nu in ultimul rand accidentele cu multiple victime. Echipajul se deplaseaza indiferent de varsta victimei, aproximativ 7% din cazuri fiind copii sub varsta de 16 ani. Pe langa interve... vezi detalii

doc

Transporturile si caile de comunicatie

Transporturile prezinta un rol principal pentru ca asigura legatura intre producator si consumator, asigura deplasarea materiilor prime spre centrele de prelucrare, stabilind in acelasi timp legatura dintre localitati si a tarii noastre cu celelalte state. Asigura 4,8% din PIB si 5% din locurile de munca. Nu corespund cerintelor integrarii tarii noastre in structurile euroatlantice si europene datorita: repartitiei disproportionate in teritoriu, starii tehnice invechite, pregatirii reduse a personalului etc. Influentele factorilor naturali asupra dezvoltarii infrastructurii: -dispunerea ... vezi detalii

doc

Sistem cu Prelucrare Distribuita

SIstem COMputerizat de monitorizare a poluarii prin SUnete si Vibratii in aglomerarile urbane Obiectivul general Cresterea gradului de asimilare, aplicare si dezvoltare a cunostintelor, serviciilor si tehnicilor avansate, in domeniul protectiei mediului , sanatatii populatiei, tehnologiei informatiei, prin dezvoltarea si incorporarea in Romania de abilitati de cercetare si dezvoltare multidisciplinara, in scopul imbunatatirii performantelor tehnologice necesare implementarii normativelor si reglementarilor nationale si europene privind controlul poluarii mediului (poluare prin sunete si v... vezi detalii

doc

Transporturile Feroviare

In Romania primele cai ferate s-au construit pe traseele Oravita-Bazias (1856), Jimbolia -Timisoara (1857), Constanta - Cernavoda (1860), Oravita - Anina (1863), Bucuresti - Giurgiu (1869), Burdujeni - Roman (1869) si Pascani - Iasi. Reteaua feroviara are o lungime de 11300 km, din care 33% este electrificata. In tara noastra exista o linie ingusta, electrificata in anul 1922 (Arad - Pancota), iar prima linie ferata cu ecartament normal a fost Campina - Brasov, inaugurata in anul 1965. Densitatea retelei de cai ferate este de 48.1 la 1000 km2. Linii de ferry - boat se afla intre Calafat si... vezi detalii

doc

Combaterea Poluarii Aerului Produsa de Autovehicule

1. INTRODUCERE Transporturile rutiere realizate cu autovehicule echipate cu motoare cu ardere interna au o contributie insemnata asupra poluarii mediului inconjurator afectand practic toate ecosistemele. Industria de transport reprezinta peste 6% din produsul intern brut (PIB) al Uniunii Europene (UE), peste 6% din forta de munca, 40% din investitiile statelor membre si 30% din consumul de energie din UE. Acest sector a inregistrat o crestere constanta in ultimele doua decenii, de 2,3% pe an la transportul de bunuri si 3,1% la cel de pasageri. In acelasi timp, a crescut presiunea exe... vezi detalii

doc

Transportul Maritim

1. Caracteristici si avantaje ale transportului maritim international Avand in vedere progresul economic general al societatii, in ultimul deceniu s-a inregistrat o crestere fara precedent a comertului mondial, a transportului de materii prime de baza necesare industriei, agriculturii cat si a schimburilor de produse finite. Pe de alta parte, intensificarea schimburilor comerciale intre tari aflate in diferite zone geografice, participarea tarilor respective la acest proces reprezinta o conditie necesara pentru impulsionarea progresului economic si social al fiecarei regiuni geografice.... vezi detalii

doc

Contractele de Transport Aerian

Este indiscutabil ca transportul aerian - inca de la descoperirea si lansarea in trafic a primelor aparate - a constituit un mijloc care a polarizat atentia comunitatii internationale datorita unor avantaje certe in raport cu alte mijloace de transport si, mai ales, datorita rapiditatii si confortului1. Totodata, transportul aerian a ridicat si ridica unele probleme privind siguranta, a efectuarii fiecarei deplasari in conditii de deplina securitate. Tocmai datorita particularitatilor transportului aerian, s-a vadit necesara elaborarea unor norme cat mai complete, in masura sa garanteze nu... vezi detalii

doc

Tipuri de Remorci

Remorcile sunt reprezentate de o varietate de modele ce indeplinesc anumite sarcini fixe destinate pe tipuri de marfuri si volume de incarcare. In continuare vom incerca sa conturam cateva din aceste tipuri de remorci. Una din formele remorcilor mai frecvent intalnite este remorca pentru transportul materialelor lungi. Astfel de remorci sunt folosite la transportul trunchiurilor de lemn (rasinoase, etc.) , a traverselor de otel, a tevilor, a sinelor si a traverselor prefabricate din beton armat pentru cladiri si poduri, diametrul relativ ingust Scema amplasarii materialelor lungi pe o re... vezi detalii

pdf

Automatul de trafic

Automat de trafic Automatele de trafic sunt sisteme inteligente de dirijare a traficului ce inregistreaza performante ridicate in conditii de trafic aglomerat si imprevizibil, tipic drumurilor de astazi. Avantaje ale folosirii automatului de trafic: - siguranta traficului - solutie operationala cu eficienta ridicata - usor de folosit - usor de extins - o arhitectura deschisa pentru integrarea simpla cu alte sisteme - adaptabilitate pentru evolutia tehnologiilor - automatizarea managementului traficului; - managementul incidentelor si suport pentru servicii de urgente; Sistemele de a... vezi detalii

doc

Intretinerea si Reparatia Sistemului de Alimentare MAS si MAC

alimentare cu carburator Intretinerea tehnica a elementelor sistemelor de alimentare cu carburator Defactele in exploatare a elementelor sistemului de alimentare Repararea elementelor instalatiei de alimentare Instalatia de alimentare necesita o serie de operatii de intretinere specifice pentru buna functionare a motorului. 1- conducte metalice; 2- filtru de benzina; 3- indicatorul cantitatii de benzina; 4- gura de umplere; 5- rezervor de benzina; 6- filtru de aer; 7- carburator; 8- conducta flexibila; 9- pompa de benzina; 10- regulatorul petei calde; 11- colector de evacuar... vezi detalii

doc

Caracteristicile Generale ale Remorcherului

Capitolul I DESCRIEREA GENERALA A NAVEI 1.1.NOTIUNI GENERALE DESPRE REMORCHER. Caracterizarea din punct de vedere valoric a geometriei corpului navei se face prin intermediul dimensiunilor principale.Caracteristica de baza a unui remorcher este puterea masinilor, viteza de remorcaj si autonomia. 1.1.1. Lungimea navei. Lungimea pe plutirea de plina incarcare sau lungimea teoretica LCWL este distanta masurata in PD pe CWL intre punctele de intersectie ale acestei plutiri cu linia etamboului si linia etravei. Aceasta lungime este utilizata in mecanica navei. Lungimea intre perpendicular... vezi detalii

doc

Evolutia Transporturilor in Romania din 1990 pana in Prezent

Transportul de marfuri: Din punctul de vedere al marfurilor transportate in domeniul transportului feroviar observam ca exista un trend descendent. Cea mai mare valoare a fost inregistrata in anul 1990 dupa care a inregistrat scaderi considerabile. Valoarea minima a fost inregistrata in anul 1999. Motivul acestei scaderi poate fi aparitia altor cai de transport mai performante, mai rapide si la un pret mai mic. Acelasi trend descendent a fost inregistrat si in domeniul transportului rutier, care a atins maximul in anul 1990 si minimul in anul 2000. Motivul acestui trend descendent const... vezi detalii

doc

Evolutia Transportului in Romania

Prin asezarea sa geografica Romania reprezinta o zona de intersectie a mai multor magistrale de transport, care leaga nordul de sudul Europei si vestul de estul acesteia. Pe de alta parte, reteaua de transport din Romania asigura legatura intre reteaua de transport comunitara si reteaua de transport a statelor necomunitare din Europa de est si Asia. Romania are o retea de infrastructuri (drumuri, cai ferate, cai navigabile, canale navigabile, porturi maritime si fluviale, a eroporturi, cai aeriene) care asigura realizarea conectarii tuturor localitatilor la reteaua nationala de transport... vezi detalii

Hopa sus!