Referate pentru domeniul Transporturi

doc

Transporturile Auto. Studiu de Caz SC Atlassib SRL

Capitolul I : TRANSPORTURILE I.1. Importanta si nevoia transporturilor Importanta transportului in economia unei tari este una incontestabila si pe deplin verificata. Practic, preocuparea oamenilor a fost tot timpul posibilitatea de a se deplasa ei, respectiv anumite obiecte si materiale dintr-un loc in altul intr-un timp cat mai redus, pe distante cat mai scurte si la un cost cat mai profitabil. Transporturile reprezinta o latura importanta a productiei materiale,fiind compusa din totalitatea mijloacelor de deplasare in spatiu a marfurilor si persoanelor, a utilajelor, a cailor de comun... vezi detalii

docx

Calitatea Deservirii Calatorilor in TT Aerian

In domeniul transportului aerian de calatori, calitatea seviciului este reflectata de perceptia de catre pasageri a performantelor serviciului de transport. Indicatorii caracteristici performantelor serviciului care descriu aceste perceptii sunt diferiti de indicatorii economici utilizati de autoritati/operatori, dar si de cei utilizati de proiectanti. Calitatea serviciilor depinde in mare masura de deciziile operative aplicate in sistemul de transport aerian, in functie de limitele bugetului. Aceste decizii se refera in special la stabilirea traseelor de transport aerian, la frecventa si p... vezi detalii

doc

Transportul Feroviar de Carbune

Introducere Problema pe care am ales sa o studiem in acest referat, se refera la transportul feroviar de carbune. Mineritul este una din cele mai vechi activitati umane, fiind practicata inca din vechile perioade in care oamenii faceau toata activitatea de minerit in mod manual, doar cu sculele pe care le detineau, pentru a extrage zacaminte pe care pamantul le are (metale pretioase, carbuni). Carbunele se transporta inca din cele mai vechi timpuri, de pe vremea cand nu existau inca trenurile de marfa de astazi, si se transporta pe sine (de lemn sau piatra) trase de animale sau chiar de o... vezi detalii

doc

Metodologia tarifelor

1. Prezenta Metodologie a fost elaborata in scopul stabilirii unor principii unice de calculare, aprobare si aplicare a tarifelor pentru serviciile de transportare a calatorilor (pasagerilor) si bagajelor cu transportul auto (in continuare - tarife). 2. Metodologia stabileste: componenta consumurilor si cheltuielilor care se includ la calcularea tarifelor; modul de calculare, aprobare si aplicare a tarifelor pentru urmatoarea perioada tarifara. 3. Mecanismul aplicat la calcularea si reglementarea tarifelor se bazeaza pe urmatoarele principii: stabilirea tarifului plafonat pentru rutele... vezi detalii

doc

Transport Aerian

1. Istoric Aparute la inceputul secolului XX, primele avioane cereau mult curaj si indemanare pentru a le pilota. In acea vreme, ele nu erau nici rapide, nici incapatoare. Primul zbor cu aeroplanul a fost realizat in 1903, de catre fratii Orville si Wilbur Wright. Louis Bleriot a fost primul pilot care a traversat Canalul Manecii, in 1909. Charles Lindbergh a realizat prima traversare a Atlanticului, singur si fara escala, in 1927. In 1933, Wiley Post a fost primul pilot de avion care a facut singur turul lumii. A parcurs 25 000 km in 7 zile, 18 ore si 49 de minute. Avionul este o aerodin... vezi detalii

doc

Transporturile Romanesti in Asteptarea Aderarii

Deschiderea pietei europene pentru transportatorii romani nu pare sa creeze emotii competitorilor europeni. Starea tehnica dificila in care se gaseste flota fluviala autohtona, capitalizarea insuficienta a operatorilor fluviali, parcul feroviar invechit, situatia inca precara a companiei nationale aeriene Tarom sunt tot atatea motive pentru care liberalizarea pietei va fi doar un avantaj teoretic pentru transportatorii romani. Problemele enumerate mai sus cer alte rezolvari decat asimilarea integrala a acquis-ului comunitar in domeniu, capitol la care stam bine. Transporturile rutiere, sing... vezi detalii

doc

Instalatia de Ungere cu Carter Uscat

Teoria procesului de ungere Durabilitatea si economicitatea m.a.i. depind in mare masura de calitatea si eficienta sistemului de ungere, de calitatea materialelor suprafetelor in frecare si de proprietatile uleiului de ungere. Stratul de ulei introdus intre suprafetele in frecare are ca scop: a) micsorarea lucrului mecanic consumat pentru invingerea fortelor de frecare; b) reducerea uzurii pieselor aflate in miscare relativa; c) reducerea temperaturii pieselor in miscare; d) marirea etanseitatii camerei de ardere; e) evacuarea impuritatilor patrunse intre suprafetele in frecare. Pri... vezi detalii

docx

Transport Maritim

Cap. 1. Importanta, avantajele si exigentele transportului maritim Transportul maritim a avut intotdeauna o mare importanta economica, sociala, strategica si politica. El joaca si astazi rolul principal in transporturile internationale constituind o cale eficineta pentru schimburile economice de bunuri materiale. Este cel mai ieftin mod de transport si detine cel mai mare volum de marfuri transportate ( 90....95% din volumul total al marfurilor transportate pe plan international, procentul variind de la regiune la regiune). Pentru detinerea acestui loc s-au facut pasi importanti in cons... vezi detalii

doc

Istoria Transporturilor

Cresterea economica in societatea moderna este conditionata din ce in ce mai mult de dezvoltarea serviciilor de productie. Acestea cuprind ansamblul activitatilor de servicii utilizate ca factori intermediari de productie, atat pentru intreprinderile din sectorul productiei materiale cat si pentru cele din sectorul tertiar. Tipologia serviciilor pentru intreprinderi cuprinde o gama extrem de diversa de activitati, unele "clasice", cu o vechime de sute de ani si altele "moderne", cu o istorie mult mai recenta si ritmuri spectaculoase de evolutie. Transporturile reprezin... vezi detalii

doc

Activitatea de Lobby a Federatiei Operatorilor Romani de Transporturi

In analiza de fata avem in vedere explicarea fenomenului de "corporatism" si a celui de "lobby", astfel ca in Enciclopedia Britanica se mentioneaza despre corporatism: "conform teoriei, angajatorii si angajatii sunt organizati in corporatii industriale si profesionale avand rolul de a reprezenta politic organizatia si de a controla oamenii din jurisdictia lor". Originile corporatismului le regasim in Europa centrala, dupa Revolutia Franceza, ideea fiind aplicata abia la venirea lui Benito Mussolini in Italia. In ceea ce urmeaza aflam din Dictionarul politic... vezi detalii

doc

Transporturile in Economia Romaneasca

Transportul reprezinta o latura a activitatii economice a societatii omenesti, organizata in scopul invingerii distantelor. Prin activitatea de transport se realizeaza deplasarea in spatiu a lucrurilor si a oamenilor in vederea satisfacerii nevoilor materiale si spirituale ale societatii omenesti. Transportul este strans legat de societatea omeneasca si a aparut odata cu aceasta. Omul primitiv se deplasa dintr-un loc in altul in cautare de hrana si protectie impotriva vicisitudinilor naturii. Limitele fizice ale organismului uman in privinta distantelor ce puteau fi parcurse pe jos si a ca... vezi detalii

ppt

iDrive

iDrive este un sistem informatic, care este utilizat pentru a controla cele mai multe sisteme secundare din vehicul in multe autoturisme BMW. Interfata utilizatorulului a sist iDrve este constituita dintr-un panou LCD montat in tabloul de bord si un controler de nod montat pe consola centrala. iDrive permite soferului si pasagerului din dreapta (la ultimele autoturisme este disponibil si pentru pasagerii din spate, de asemenea) de a controla astfel de facilitati precum clima (aer conditionat si incalzire), sistemul audio (radio si CD player), sistemul navigare si sistemul de comunicatii... vezi detalii

doc

Compatibilizarea Pregatirii in Domeniul Logistic

Rezumat In lucrare sunt tratate unele aspecte care definesc importanta pregatirii in domeniul logisticii militare in institutii de invatamant ale armatei, cu accent pe pregatirea ofiterilor de logistica-serviciul tehnico-ingineresc care trebuie sa aiba dezvoltate deprinderi de analiza sistemica, de cautare nu numai a deciziilor, dar si a conexiunilor cauza-efect in sisteme complexe, care trebuie sa gandeasca si sa decida in mod independent, aplicand cunostintele lor in domeniul activitatilor specifice logisticii. Abstract In the paper are discussed some issues that define the importance... vezi detalii

doc

Perioadele de conducere ale soferilor auto profesionisti

Durata de conducere zilnica : Durata maxima de conducere continua: 4 ore si 30 minute. Durata de conducere zilnica este de 9 ore. Aceasta durata poate fi prelungita, de doua ori pe sapamana la 10 or Pauza : Dupa 4 ore si 30 de minute de conducere, conducatorul auto trebuie sa faca o pauza de cel putin 45 minute. Aceasta pauza poate fi inlocuita cu o pauza neintrerupta de minim 15 minute, urmata de o alta pauza de cel putin 30 minute luata la maxim 4 ore si 30 minute de onducere. vezi detalii

Hopa sus!