Referate pentru domeniul Transporturi pagina 3 din 27

doc

Infrastructura și regulile de transport

1.ISTORICUL INFRASTRUCTURII DRUMURILOR IN EUROPA Transportul este strans legat de societatea omeneasca si a aparut odata cu acesta. Omul primitiv se deplasa dintr-un loc in altul in cautarea de hrana si protectie impotriva vicisitudinilor naturii. Limitele fizice ale organismului uman in privinta distanelor ce puteau fi parcurse pe jos si a cantitatii de bunuri materiale ce puteau fi transportate, au determinat, in timp, descoperirea unei game variate de mijloace ajutoare numite astazi 'cai si mijloace de transport". Acestea au cunoscut in permanent dezvoltare cantitativa, calitativa si st... vezi detalii

doc, pps

Instalații pentru Transportul și Comprimarea Gazelor Naturale

Instalatii pentru transportul si comprimarea gazelor naturale Instalatiile pentru transport si comprimarea gazelor sunt importante mai ales in rafinarii, unde se folosesc cantitati mari de gaze. Transportul gazelor prin conducte se realizeaza cu ajutorul pompelor pentru gaze. Deasemenea prelucrarea gazelor in diferite procese tehnologice in industria chimica, se face in general la presiuni ridicate fata de presiunea atmosferica. Transportul gazelor implica anumite particularitati fata de cel al lichidelor, legate in special de proprietatea gazelor de a fi compresibile, ca reactie secund... vezi detalii

doc

Plutăritul pe apele interioare românești

Raurile, fluviile, lacurile si malurile tuturor apelor din lume au constituit inca din epoca straveche si vechi locuri de atractie pentru oameni. Ei au fost ademeniti de ape datorita abundentei pestelui, ca mijloc de hrana, posibilitatii de a cultiva cereale pe maluri si mai apoi de a organiza asezari stabile pe langa ele. Cel mai simplu mijloc de plutire pentru pescuit si trecerea peste rauri a fost trunchiul de copac, pe care omul l-a deplasat, folosindu-su de maini, vaslind cu ele in apa. Dupa mii si mii de ani omul a facut noi descoperiri si, spre deosebire de trunchiul de copac pus la... vezi detalii

doc

Spații maritime

A. SPATIUL TERESTRU. Aceasta cuprinde partea uscata (sol si subsol) si poate fi formata dintr-o singura intindere terestra sau din mai multe insule despartite de ape maritime, care formeaza un stat arhipelag (de exemplu, Indonezia, Filipine). B. SPATIUL ACVATIC. Acesta este reprezentat de apele interioare (nationale) si marea teritoriala. La randul lor, apele interioare cuprind: cursuri de apa (fluvii, rauri, canale) lacuri, mari care se afla in intregime pe teritoriul aceluiasi stat, precum si apele maritime interioare. In ce priveste cursurile de apa, in afara celor situate in intregim... vezi detalii

doc

Componentele sistemului de transport

Fiecare tip detransport este compus din urmatoarele componenente de baza: 1) Caile de transport 2) Terminalele(porturile) 3) Mijloacele de transport. Caile de transport - reprezinta mediul prin care se petrece miscarea mijloacelor de transport in timpul indeplinirii functiilor sale.Exista urmatoarele cai de transport: (1) Caile detransport Naturale. Principalele cai naturale sunt: aerul,marile(ocean), riurile,lacurile; istoric sau mai folosit pustiurile,stepele, pentru efectuarae legaturilor comerciale. Din aceste considerente orasele principalele se instalau pe malurile apelor. Crestere... vezi detalii

doc

Tren de mare viteză - TGV

Intre pantograf si motoarelor de tractiune ale unui TGV exista un intreg set de electronica de putere, cu scopul de a "prelucra" o tensiune de la fix (monofazic C.A sau C.C) catenarelor pentru a produce o forta variabila la roti. Aceste componente de electronica de putere ocupa cea mai mare parte a spatiului din interiorul unui locomotive TGV. Urmarind lantul de putere de la pantograf la roti, in cazul specific al unui TGV Atlantique 24000 serie, masina de putere. TGV 24000 nu contine nici un fel de componente special exotice, si in principiu, imparte multe din caracteristicile sale cu ce... vezi detalii

doc

Statutul vagonului în Europa

Statutul vagonului in Europa Asistam la o revolutionare fara precedent a conceptiilor privitoare la transportul pe calea ferata in Europa. Toata aceasta dinamizare are la baza necesitatea elaborarii unui sistem de transport feroviar eficient intr-o economie tot mai agresiva si globalizata. Preocuparile privind transportul pe calea ferata la nivelul Uniunii Europene au fost reflectate prin adoptarea Directivei 91/440/CEE, modificata ulterior prin Directivele 12, 13 si 14 din 2001 privind liberalizarea transportului feroviar. Acest lucru a dus la crearea unei situatii juridice noi la nivelul... vezi detalii

doc

Transportul în Singapore

Singapore este un centru semnificativ de transport din Asia, fiind situat strategic pe rute principale maritime si aviatice. Istoria sa este puternic legata de cresterea industriei sale de transport, mai ales de portul sau maritim. Transportul produce peste 10% din PIB-ul tarii, desi economia de diversifica din ce in ce mai mult. Portul Singaporez este printre cele mai mari porturi din lume (situat pe locul intai mondial dupa tonaj brut). De asemenea, Singapore este un centrul mare de aviatie, fiind mai ales o escala importanta pe "Ruta Cangurului" intre Australia si Europa.Aeroportul Chang... vezi detalii

doc

Măsurarea vibrațiilor vehiculelor și analiza acestora

Sumar: Acest capitol introduce conceptul de baza al masurarii vibratiilor ,ilustreaza cerintele pentru testarea vibratiilor si mediul de testare si prevede moduri pentru instalarea obiectelor vibratiilor. Metoda citata pentru nivelele vibratiilor si metoda masurarii pentru modulele complexe si factorul de pierdere amortizata sunt deasemenea discutate. Principiile de izolare ale vibratiilor si amortizoarelor de vibratii sunt rezumate.Doua studii de caz sunt expuse pentru a ilustra cum sunt aplicate principiile si metodele pentru a rezolva probleme ingineresti. Introducere: Dupa ce completam... vezi detalii

docx

Obligațiile transportatorului

Capitolul I. Obiectul raspunderii transportatorului Raspunderea transportatorului-caraus in contractul de transport de marfuri este in primul rand reglementat de dispozitiile art. 425 din Codul comercial, care prevede ca transportatorul este - direct raspunzator de pierderea sau stricaciunea lucrurilor care i-au fost incredintate spre transport din momentul in care primeste pana la acela al predarii lor destinatarului. Regimul juridic al raspunderii este statornicit de reglementarile din dreptul comun, prin dispozitiile codului civil alaturi de prevederile codului comercial. Art.1073-1090 C... vezi detalii

doc

Transportul în Japonia

Introducere Transporturile reprezinta un domeniu important al activitatii economico-sociale pentru ca prin intermediul lor se efectueaza deplasarea in spatiu a bunurilor si oamenilor in scopul satisfacerii necesitatilor materiale si spirituale ale societatii omenesti. Dezvoltarea, diversificarea si modernizarea transporturilor au fost determinate de extinderea si intensificarea productiei si a circulatiei marfurilor, de adancirea diviziunii internationale a muncii. Avand in vedere necesitatea realizarii legaturilor dintre productie si consum, transporturile sunt acelea care deplaseaza bunu... vezi detalii

doc

Precizia Geometrică a Produselor Finite Toleranțe și Ajustaje

PRECIZIA GEOMETRICA A PRODUSELOR FINITE TOLERANTE SI AJUSTAJE 1. Probleme generale ale preciziei geometrice Respectarea parametrilor geometrici (liniari si unghiulari) ai pieselor si produselor este o conditie esentiala a calitatii acestora. Realizarea dimensiunilor ce definesc geometria piesei la valoarea lor nominala (teoretica) nu este posibila deoarece intervin erorile de executie si de masurare. Procedeele tehnologice de executie nu permit realizarea unei dimensiuni decat cu o precizie aproximativa fata de dimensiunea nominala, prescrisa. De asemenea, metodele de masurare nu permit... vezi detalii

docx

Trenuri de mare viteză - echipamente specifice

Trenurile de mare viteza sunt trenuri care pot dezvolta viteze mai mari de 200 km/h. In mod normal, viteza lor este Intre 200 km/h si 300 km/h, recordul unui tren pe sine fiind al unui TGV: 574,8 km/h, dar trenurile experimentale japoneze cu levitatie magnetica JR-Maglev au ajuns la 581 km/h. Maglev este un tren care utilizeaza campuri magnetice puternice pentru a-si asigura sustentatia si a avansa. Spre deosebire de trenurile clasice, nu exista contact cu sina, ceea ce reduce fortele de frecare si permite atingerea unor viteze foarte mari (anumite sisteme ajung la 550 km/h). Deoarece nu po... vezi detalii

doc

Transporturile Feroviare

Concurate de transporturile navale, rutiere si aeriene, cele feroviare si-au mentinut importanta in multe tari ale lumii datorita unor avantaje deosebite cum ar fi capacitate, viteza, siguranta. Astfel, daca la transportul de calatori se inregistreaza, in general, scaderi, la cel de marfuri, mai ales al celor voluminoase se mentin cote ridicate. De asemenea, exploatarea unor resurse (minereuri, carbuni, lemn etc.) din regiuni geografice relativ izolate, aflate in conditii climatice dificile, ar fi aproape imposibila fara o retea de cai ferate. Nu trebuie neglijat nici faptul ca prezenta tre... vezi detalii

ppt

Lumea în Expansiune

Calea Ferata importanta? Calea Ferata reprezinta...calea catre: - Dezvoltare economica; - Protectie pentru mediu; - Siguranta si Securitate; - Accesibilitate. Trenul este unul dintre cele mai vechi si mai folosite mijloace de transport. Povestea acestuia incepe acum 200 de ani, odata cu inventarea si construirea primelor cai ferate si a primelor vagoane, folosite initial in mine. De atunci si pana in prezent, evolutia trenurilor a fost continua. . Primele sine - facute din lemn - au fost rapid inlocuite cu cele din otel, locomotiva cu aburi a cedat locul celei electrice... Iar inv... vezi detalii

Hopa sus!