IPOTEZELE CERCETĂRII Scop - În ianuarie 2020, a izbucnit o epidemie cauzată de un nou coronavirus (COVID-19) și s-a răspândit rapid în mai mult de o sută de țări din lume. Ne temem că COVID-19 înrăutățește transportul global. În consecință, este foarte important să ne supraveghem impactul asupra transportului global. Proiectare / metodologie / abordare - În această lucrare, folosim numărul global în scădere de nave containere în funcțiune pentru a măsura impactul epidemiei COVID-19. Constatări - descoperim că COVID-19 înrăutățește transportul global, analizăm această scădere din trei perspective: producție, consum și transport. Apoi, prezentăm impacturile potențiale ale epidemiei în mai multe aspecte pentru industria de transport maritim, port, compania de transport maritim și navigatori. În cele din urmă, insistăm asupra a trei priorități pentru a limita aceste impacturi și riscuri. Originalitate / valoare - Această contribuție își propune să ofere o perspectivă timpurie asupra epidemiei din perspectiva părților interesate din industria de transport maritim și să ofere implicații manageriale în politica de transport maritim. 1. Introducere În ianuarie 2020, o epidemie cauzată de un nou coronavirus (COVID-19) a izbucnit pentru prima dată în Wuhan din centrul Chinei, care era un important centru de transport intern și internațional cu o populație de peste 14 milioane de locuitori. Pe 27 ianuarie, Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a actualizat nivelul de risc COVID-19 de la „ridicat” la „foarte ridicat”. Până la scriere, epidemia se răspândise rapid în peste o sută de țări din lume. OMS a declarat COVID-19 „pandemie” globală pe 20 martie și frica a început să se manifeste pe piețele mondiale. Epidemia are un impact global. Ne temem că COVID-19 înrăutățește transportul global. În ultimul deceniu, doi factori au amenințat orice îmbunătățire a industriei de transport maritim. În primul rând, transportul global nu și-a revenit încă din criza din 2008. Indicele Baltic Dry (BDI) s-a prăbușit de la 10.844 puncte în mai 2008 la 747 puncte în decembrie 2008 în doar jumătate de an, apoi a atins cele mai mici puncte din istorie (290 puncte) în februarie 2016 (Lee și Yip, 2018) și a înregistrat acum doar 629 de puncte (economie comercială, 2020). În al doilea rând, politicile imprevizibile ale președintelui Trump au afectat comerțul global (Iqbal și colab., 2019). Figura 1 a raportat două momente de cotitură semnificative declanșate de fricțiunea comercială SUA-China. La sfârșitul anului 2019, Statele Unite și China au încheiat un acord comercial de fază 1, industria navală globală trebuia să asiste la diminuarea incertitudinii și, totuși, a fost apoi lovită de epidemia COVID-19. Figura 1. Numărul de nave containere globale peste 8000 TEU în funcțiune. (Sursa datelor: www.shipxy.com)
CHEN, H., GUO, J., WANG, C., LUO, F., YU, X., ZHANG, W., LI, J., ZHAO, D., XU, D. & GONG, Q. 2020 Caracteristicile clinice și potențialul de transmitere verticală intrauterină a infecției COVID-19 la nouă femei gravide: o revizuire retrospectivă a dosarelor medicale. The Lancet, 395, 809-815. GRAINGER, A. 2014. Costuri comerciale și de conformitate vamală la porturi. Economie și logistică maritimă, 16, 467-483. IQBAL, B. A., RAHMAN, N. & ELIMIMIAN, J. 2019. Viitorul comerțului global în prezența războiului comercial sino-american. Studii economice și politice, 7, 217-231. LEE, T. T.-H. & YIP, T. L. 2018. O cauză de supraofertă și eșec pe piața de transport maritim: măsurarea efectelor comportamentului de păstorire. Politică și management maritim, 45, 995-1006. MCCARTHY, D. 2020. Toate liniile majore de croazieră oceanică intră în suspendare voluntară de 30 de zile [online]. Disponibil: https://www.travelmarketreport.com/articles/All-Major-Ocean-Cruise-Lines-Enter-30-Day-Voluntary-Suspension. SCHULER, M. 2020. Operațiuni suspendate la terminalele de containere din Port Houston după ce testele lucrătorului au fost pozitive pentru COVID-19 [Online]. Disponibil: https://gcaptain.com/port-of-houston-container-terminals-suspend-operations-after-worker-tests-positive-for-covid-19/. THEWORLDBANK. 2020. Pregătirea pandemiei și consolidarea sistemelor de sănătate [Online]. Disponibil: https://www.worldbank.org/en/topic/pandemics. TRADINGECONOMICS. 2020. Baltic Exchange Dry Index [Online]. Disponibil: https://tradingeconomics.com/commodity/baltic. WORLDMARITIMENEWS. 2020 Sea Intelligence: Impactul COVID-19 duce la pierderea veniturilor transportatorilor la 1,9 miliarde USD [Online]. Disponibil: https://worldmaritimenews.com/archives/291923/sea-intelligence-covid-19-impact-pushes-carriers-revenue-loss-to-usd-1-9-bln/.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).