Norme Europene in Transporturi

Extras din referat Cum descarc?

Parlamentul European a adoptat, miercuri, un raport privind armonizarea regulilor pentru transportul marfurilor periculoase si o propunere conform careia utilizarea vehiculelor de marfuri de 60 de tone sa fie permisa doar pentru anumite rute. 
Conform raportorului Boguslaw Liberadzki (PSE, PL), propunerea de armonizare vizeaza o singura lege europeana care sa cuprinda prevederile curente pentru transportul rutier si feroviar si care sa includa si dispozitii pentru caile navigabile interne.
Se asteapta ca aprobarea in prima lectura a raportului Liberadzki sa duca la un acord direct in Consiliu.
Deputatii considera ca propunerea, o data acceptata, va contribui la o simplificare legislativa si la conditii mai sigure de transport. 
Cantitatea totala de marfuri periculoase transportate anual in Uniunea Europeana este de aproape 110 miliarde tone, dintre care 58% prin transport rutier, 25% prin transport feroviar si 17% prin cai navigabile interne. 
Comisia va trebui sa fie informata cu privire la astfel de dispozitii si isa informeze corespunzator, la randul sau, celelalte State Membre.
Interventii deputati romani:
Silvia-Adriana Ticau (PSE) a spus, in cadrul dezbaterii: "Prin aderarea Romaniei si Bulgariei aproape intreg cursul Dunarii devine cale navigabila interna. Dunarea trece prin sapte capitale europene si pe langa multe aglomerari urbane si, de aceea, siguranta transportului produselor periculoase pe Dunare este extrem de importanta. Consider ca este esential ca masurile privind transportul produselor periculoase sa fie dublate de masuri privind interventia serviciilor de urgenta in accidentele in care sunt implicate astfel de transporturi. Adesea exista un numar mare de victime, chiar in randurile celor care trebuie sa intervina in caz de accident." 
Logistica transportului de marfuri in Europa - conditii stricte pentru vehiculele grele 
Parlamentul European a adoptat, miercuri, o propunere conform careia utilizarea vehiculelor de marfuri de 60 de tone sa fie permisa de Executiv doar pentru anumite rute, la cererea si in cadrul unui Stat Membru. 
Deputatii saluta intentia Executivului de a prezenta, in toamna 2007, un Plan de Actiune pentru Logistica transportului de marfuri in Europa si sprijina consultarea partilor interesate relevante, in vederea gasirii unor solutii pentru blocajele existente. Securitatea transporturilor constituie una din temele pe care Comisia Europeana intentioneaza sa le abordeze in Planul sau de Actiune. 
Cu ocazia evaluarii intermediare facute de Comisia Europeana privind strategia de transport 2001, Parlamentul European a organizat o audiere publica pe acest subiect. Deputati europeni, membri ai parlamentelor nationale si experti ai industriei s-au reunit pentru a examina relatia dintre transportul european si mobilitate, cresterea economica, dezvoltarea sociala si protectia mediului inconjurator. 
Revizuirea intermediara a cartei albe a Comisiei Europene propune cateva actiuni concrete, construite in jurul a patru piloni centrali:
1. mobilitate durabila: inlaturarea barierelor tehnice care ingreuneaza cooperarea companiilor feroviare peste granite; revizuirea si finalizarea proiectului ,,Cer European Unic"; promovarea cailor navigabile interne
2. protectie: drepturile pasagerilor trebuie implementate in toate formele de transport; protejarea mediului inconjurator prin reducerea zgomotului si a emisiilor de bioxid de carbon, folosirea combustibililor alternativi si a noilor tehnologii
3. inovare: noile tehnologii pot contribui la reducerea ambuteiajelor si a emisiilor de bioxid de carbon; sistemul de pozitionare si navigatie prin satelit Galileo ar putea juca un rol cheie in ,,Sistemele de transport inteligente" (introducerea noilor tehnologii in infrastructura de transport si automobile)
4. dimensiunea internationala: companiile europene controleaza 30% din transportul aerian global si 40% din flota maritima, de aceea UE trebuie sa fie unita si sa conduca pe scena transportului international. 
Potrivit Parlamentului, ,,transportul trebuie adaptat" 
In deschiderea audierii, presedintele Comisiei pentru transport, Paolo Costa (ALDE, Italia), a spus ca ,,transportul trebuie adaptat" pentru a face fata provocarilor ca extinderea UE, globalizarea, incalzirea globala, terorismul si pretul energiei. Domnul Costa si-a manifestat si preocuparea fata de faptul ca nu se pune indeajuns accentul pe schimbarea ,,modului" transportului european de la un transport care polueaza la unul care utilizeaza energie refolosibila si protejeaza mediul inconjurator.
Potrivit proiectului de raport redactat de deputata europeana maghiara Etelka Barsi-Pataky (PPE-DE) si prezentat de Comisia pentru transport saptamana aceasta, ,,Parlamentul European nu este multumit de progresul facut de politica europeana de transport" si recomanda luarea catorva masuri: 
- inter-conectivitatea transportului cu alte zone, ca energia, mediul inconjurator, inovarea
- punerea in aplicare de catre Comisia Europeana a legislatiei europene existente in domeniul transportului
- extinderea noilor modalitati de finantare - alternative si inovatoare
- institutiile europene si statele membre trebuie sa faca tot posibilul pentru a exploata din plin creditele alocate transportului in cadrul fondului de coeziune
- recurgerea la mijloacele de transport care respecta mediul inconjurator, de exemplu transportul feroviar, maritim si fluvial
- folosirea sistemelor de transport inteligente si a inovatiilor tehnologice pentru a facilita traficul, a evita ambuteiajele si a ameliora protejarea mediului inconjurator.
Sursa: Parlamentul European
Jonathan Scheele, directorul pentru retele transeuropene de transporturi din cadrul Directiei Generale de Transport a Comisiei Europene, a afirmat recent la Bruxelles, in cadrul unei intalniri cu peste 20 de primari din judetele Dolj, Valcea si Olt, ca, in acest moment, Romania nu are infrastructura rutiera necesara pentru a asigura dezvoltarea economica si sociala adecvata, informeaza Rompres. 
Potrivit lui Scheele, in Romania lipseste aproape in totalitate legatura dintre zona de sud si cea de nord, precum si legatura de transport dintre Ardeal si Moldova.
In ceea ce priveste zona de sud a tarii, Scheele a spus ca, personal, cat a stat in Romania ca sef al Reprezentantei Delegatiei Europene, nu a mers niciodata pe drumul de la Bucuresti la Craiova prin Alexandria si Caracal, ci numai prin Pitesti si Slatina, intrucat prima varianta de transport nu exista pe harta.
,,In Romania, nu aveti o infrastructura de transport potrivita pentru a asigura dezvoltarea economica si sociala adecvata. Trebuie investit pentru a asigura o infrastructura adecvata. Pentru mine, problema Romaniei consta in refacerea capacitatii cailor ferate pentru transportul de marfuri si de a dezvolta o infrastructura rutiera la toate nivelurile", a spus Scheele.
El a aratat ca pentru a asigura competitivitatea unei zone cu alte regiuni din lume este nevoie de infrastructura de transport, energetica si telecomunicatii, care sa ofere libertate de miscare in cadrul Uniunii Europene.
Unul dintre obiectivele UE a fost acela de a crea proiecte prioritare, iar daca, la inceput, au fost doar 12 astfel de proiecte, astazi exista 30 de proiecte prioritare, din care trei sunt pentru Romania.
,,Cele trei proiecte prioritare pentru Romania sunt proiectul prioritar 7, fostul Coridor IV, de la Nadlac pana la Constanta prin Bucuresti, si pana la Calafat; proiectul prioritar 22, tot fostul Coridor IV, pentru caile ferate, de la Curtici, Arad, Alba-Iulia, Brasov, Bucuresti, Constanta si Arad, Timisoara, Lugoj, Drobeta Turnu- Severin, Craiova, Calafat; cel de-al treilea proiect prioritar, cu numarul 18, fostul Coridor 7, are in vedere Dunarea, din Germania pana la Marea Neagra", a mai afirmat Scheele.


Fisiere in arhiva (1):

  • Norme Europene in Transporturi.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!