Motoarelor termice cu piston

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Pentru propulsarea autovehiculelor cu roti,majoritatea motoarelor utilizate sunt motoare cu ardere interna cu piston.In afara acestor motoare clasice si larg raspandite,se mai intalnesc autovehicule cu motoare termice cu piston rotativ si cu turbina cu gaze.

De asemenea,trebuie sa amintim si incercarile din ce in ce mai raspandite de a folosi motoare electrice la tractiunea autovehiculelor,actionate de acumulatoare electrice,de grupuri electrogene proprii,formate din motoare cu ardere interna si generatoare electrice,sau--in perspectiva--de pile de combustie.

Motoarele termice cu piston,transforma energia chimica a combustibilului in energie mecanica si in energie calorica disipativa,energia mecanica manifestandu-se sub forma miscarii rectilinii si alternative a pistoanelor,care este modificata in miscare de rotatie a arborelui cotit cu ajutorul mecanismului

biela-manivela.

Existenta unei mari varietati de astfel de motoare pretinde mai multe criterii de clasificare.Astfel:

1.Dupa modul de aprindere al carburatului acestea se impart in doua categorii:

--motoare cu aprindere prin scanteie,la care aprinderea amestecului carburant este produsa de o scanteie electrica;

--motoare cu aprindere prin comprimare,la care combustibilul se autoaprinde datorita contactului cu aerul incalzit prin comprimarea lui in cilindru.

2.Din punct de vedere al durate ciclului motor(in sensul succesiunii proceselor care se repeta periodic)se impart in:

--motoare in patru timpi,care executa un ciclu complet in patru curse ale pistonului,adica la doua rotatii ale arborelui cotit;

--motoare in doi timpi,care executa un ciclu complet in doua curse ale pistonului,adica la o rotatie a arborelui cotit.

3.In functie de modul de umplere al cilindrului cu incarcatura proaspata

(aer sau amestec aer-combustibil),motoarele pot fi:

--cu admisie naturala,daca incarcatura prevazuta este introdusa in cilindru numai datorita depresiunii create prin deplasarea pistonului;

--cu admisie fortata la care incarcatura proaspata este comprimata-in prealabil

in exterior,apoi este introdusa in cilindru la o presiune mai ridicata decat cea atmosferica.

4.Dupa numarul combustibililor utilizati,motoarele pot fi:

--monocarburante;

--policarburante.

5.Dupa starea de agregare a combustibilului,motoarele se impart in:

--motoare cu combustibil:--gazos

--lichid

--solid(pulverizat)

--mixt

Parametrii de apreciere ai motoarelor de autovehicule sunt exprimati cu ajutorul unor caracteristici care sunt reprezentari grafice ale unor marimi ce permit compararea cu alte motoare similare si stabilirea comportarii in exploatare.

Pentru studiul dinamicii autovehiculelor se utilizeaza caracteristica de turatie la sarcina totala a motorului sau caracteristica externa,care reprezinta curba de variatie a puterii efective si momentul efectiv in functie de turatia sau

de viteza unghiulara a arborelui motor.In afara de acestea se reprezinta si curbule consumului specific de combustibil si consumului orar de combustibil.

Unele uzine constructoare de motoare prezinta caracteristicile de turatie la sarcina totala pe baza incercarilor efectuate fara ca acestea sa aiba montate elemente anexe:filtre de aer,ventilatoare,tobe de esapament,radiatoare,etc.

In prezent,standardele privitoare la metodele de incercare a motoarelor difera de la o tara la alta,in ceea ce priveste nr. de agregate anexe ce sunt montate pe motoare in timpul incercarilor,volumul lucrarilor de

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Motoarelor termice cu piston.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
6/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
3 pagini
Imagini extrase:
3 imagini
Nr cuvinte:
711 cuvinte
Nr caractere:
4 372 caractere
Marime:
8.02KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Transporturi
Tag-uri:
propulsie, motor, pistoane
Predat:
la facultate
Materie:
Transporturi
Sus!