Modalități de eșec în sistemul de transport maritim - o abordare funcțională în analiza vulnerabilităților

Extras din referat Cum descarc?

REZUMAT: Sistemele de transport maritim sunt esentiale pentru comertul mondial; este crucial sa intelegi cum aceste sisteme pot esua pentru a-si mentine capacitatea. In aceasta lucrare, sistemul de transport maritim este considerat un mecanism de transfer; un sistem tehnic care isi atinge scopul prin transferul bunurilor pentru beneficiari. Intelegerea functiilor cheie si capacitatilor sunt o premisa pentru capacitatea de a muta marfuri, a caror pierdere creaza tipuri de esec, permite crearea unui "plan de continuitate a activitatii" pentru sistemul de transportul maritim.
Prin intermediul a doua sondaje si interviuri cu partile interesate din industria de transport maritim, s-a observat ca in timp ce partile interesate din industrie se concentreaza in mod frecvent asupra riscurilor operationale frecvente, exista o lipsa de constientizare a vulnerabilitatilor, precum si a metodelor de abordare si planificare a scenariilor de perturbare de joasa frecventa dar cu impact major. Abordarea prezenta ofera un set structurat de matrici a functiilor-cheie ale sistemului maritim de transport, permitand partilor interesate sa sporeasca rezistenta sistemului prin pregatire pentru a restabili un numar limitat de functii critice.
CUVINTE CHEIE: Rezilienta porturilor, modalitati de esec, managementul riscului lantului de aprovizionare, transportul maritim, planificarea continuitatii afacerii.
1. Introducere
"Planurile nu sunt nimic; planificarea este totul "- Dwight D. Eisenhower.
"Nici un plan de lupta nu supravietuieste contactului cu dusmanul" - Helmuth von Moltke Senior.
Esenta celor doua afirmatii de mai sus este ca ar trebui sa fi pregatit pentru orice. Cu toate acestea, nici un plan nu va fi perfect in domeniul managementul riscurilor, in cadrul lantului de aprovizionare vor aparea intreruperi.Se poate argumenta ca nici o parte de planificare initiala nu va impiedica aparitia evenimentelor nedorite. Prin pregatire pentru a restabili functionalitatea sistemului de transport, o buna planificare va spori intelegerea vulnerabilitatilor sistemului de transport si va ajuta la restabilirea capacitatii sale de a-si servi beneficiarii.
Transportul maritim este o componenta esentiala pentru comertul mondial, deoarece peste 80% din comertul global cu bunuri se face cu ajutorul navelor [ ]. In 2005, peste 7 miliarde de tone de marfuri au fost transportate pe cale maritima intre 160 de tari [ ], ceea ce reprezinta o mare parte a comertului international. Valoarea din 2004 a importului global de marfuri a fost de 7,2 trilioane de dolari, in care transportul maritim a fost un factor vital. Un element cheie in aceasta imagine sunt porturile maritime, care actioneaza ca un conector intre nave, furnizorii, transportul terestru si beneficiari. Cu toate acestea, exista o cercetare disponibila limitata pe fiabilitatea serviciului pentru acest nod vital in lanturile globale de aprovizionare si modul in care interactioneaza cu celelalte elemente ale sistemului de transport maritim.
Tendintele generale in transportul maritim sunt consolidarea si privatizarea; terminalele sunt din ce in ce mai mult operate de marii operatori de terminale transnationale care inlocuiesc partenerii locali si astfel companiile de transport maritim isi maresc sfera de control in lantul comercial [ ]. Hyper-optimizarea lanturilor de logistica a fost accentuata in raportul Forumului Mondial al Riscurilor Globale din anul 2008 al Forumului Economic Mondial [ ] drept unul dintre cele patru riscuri globale in crestere. Cresterea nivelui de securitate in transportul maritim prin introducerea unor initiative si reglementari, cum ar fi Operatorul Economic Autorizat [AEO], Parteneri in Protectie [PIP], Initiativa pentru Securitatea Containerelor [CSI], Vama-Comert, Parteneriatul impotriva terorismului [C-TPAT] au ca efect cresterea complexitatii in fluxuri de bunuri [ , ]. Cresterea numarului de reglementari si de dezvoltare industriala are ca rezultat o cuplare mai stransa si interactiuni mai complexe intre componentele sistemului de transport maritim, sporind astfel vulnerabilitatea sistemului [ ].
Lanturile de aprovizioanare maritima sunt expuse multor surse de perturbare, ceea ce duce la aparitia unor intreruperei ale sistemului in fiecare an. Aceasta pare sa fie o conceptie in crestere in comunitatile de cercetare, prin care sistemul de transport maritim nu poate fi vazut ca un alt set de noduri din lantul de aprovizionare, ci mai degraba ca si componente integrate, in care esecurile creaza consecinte severe. De Martino si Morvillo [ ] sustin ca pana in prezent porturile nu au fost vazute ca si componente integrate in lantul de aprovizionare, desi concentrarea asupra lor este importanta. Carbone si De Martino au sustinut anterior ca cercetarile existente asupra porturilor intr-o perspectiva de afaceri este modesta [ ]. De asemenea, Robinson sugereaza ca porturile ar trebui sa fie incluse ca elemente in directiile de dezvoltare ale componentelor sistemelui [ ].


Fisiere in arhiva (1):

  • Modalitati de esec in sistemul de transport maritim - o abordare functionala in analiza vulnerabilitatilor.docx

Imagini din acest referat Cum descarc?

Bibliografie

?1] UNCTAD, Review of Maritime Transport. 2009, United Nations Conference on Trade and Development: New York and Geneva.
? ? STOPFORD, M., Maritime Economics 3rd edition. 2009, Oxon: Routledge.
[ ] SLACK, B. and FREMONT, A., Transformation of Port Terminal Operations: From the local to the global. Transport Reviews, 2005. 25(1): p. 117-130.
[ ] WEF, Global Risks 2008 - A Global Risk Network Report. 2008, World Economic Forum.
[ ] BARNES, P. and OLORUNTOBA, R., Assurance of security in maritime supply chains: Conceptual issues of vulnerability and crisis management. Journal of International Management, 2005. 11: p. 519-540.
[ ] CSI, Chain Reaction, in Cargo Security International. 2008.
[ ] PERROW, C., Normal accidents. Living with high-risk technologies. 1984, New York: Basic Books.
[ ] DE MARTINO, M. and MORVILLO, A, Activities, resources and interorganizational relationships: key factors in port competitiveness. Maritime Policy and Management, 2008. 35(6): p. 571-589.
[ ] CARBONE, V. and DE MARTINO, M., The changing role of ports in supply-chain management: An empirical analysis. Maritime Policy and Management, 2003. 30(4): p. 305-320.
[ ] ROBINSON, R., Ports as elements in value-driven chain systems: the new paradigm. Maritime Policy and Management, 2002. 29(3): p. 241-245.
[ ] BIRD, F. and GERMAIN, G.L., Loss Control Management: Practical loss control leadership, 1996, Det Norske Veritas (U.S.A.) Inc.
[ ] KAPLAN, S. and GARRICK, J.B., On The Quantitative Definition of Risk. Risk Analysis, 1981, 1(1).
[ ] MENTZER, J.T., et al., Defining Supply Chain Management, Journal of Business Logistics, 2001, 22(2).
[ ] ASBJORNSLETT, B.E. and RAUSAND, M., Assess the vulnerability of your production system. Production planning and control, 1999, 10(3) p. 219-229.
[ ] JUTTNER, U., PECK, H., and CHRISTOPHER, M., Supply chain risk management: outlining an agenda for future research. Internation Journal of Logistics: Research and Applications, 2003, 6(4): p. 197-210.
[ ] RICE, J., B. JR. and CANIATO, F., Building a secure and resilient supply network Supply Chain Management Review, 2003. 7(5): p. 22.
[ ] MCDERMOTT, R., MIKULAK, R., and BEAUREGARD, M., The Basics of FMEA 2nd ed. 2009, New York: Taylor & Francis group, LLC.
[ ] RAUSAND, M. and HOYLAND, A., System Reliability Theory; Models, Statistical Methods and Applications 2nd ed. 2004, New York: Wiley.
[ ] DOT, An Assessment of The U.S. Marine Transportation System - a report to congress. 1999, U.S. Department of Transportation.
[ ] MANUJ, I. and MENTZER, J.T., Global Supply Chain Risk Management. Journal of Business Logistics, 2008, 29(1).
...


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 5 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!