Manipularea Mărfurilor și Tehnologiilor de Exploatare Portuară

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 2 fișiere: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 1609
Mărime: 251.20KB (arhivat)
Publicat de: Violeta P.
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Dinu PAscale, Tulei Filis
A fost prezentat la Academia Navala Mircea cel Batran din Constanta, in cadrul cursului de TEP

Extras din referat

Să se stabilească tehnologia de manipulare a mărfurilor pentru elementele prezentate în tabel:

Nr

cond De la

la Marfa Distanţa de transport

5 Magazie

Navă Hrana animale pentru Slovacia

Saci – 50kg/sac In navă:20m

Nava-magazie:84m

In magazie:8m

a) activitatea de comerţ:

export (marfa provine din magazia din Romania şi este încărcată în navă, pentru Slovacia.

b) descrierea tehnologiei respective:

cantitatea=3t, 50kg/sac x 60saci = 3 paleţi

1 palet=20saci=1t

În magazie: 1 autostivuitor: - distanţa de parcurs-8m

-capacitatea de încărcare-1,25t

Magazie-nava: 1 tractor cu remorcă – distanţă de parcurs: 84m

- capacitatea de încărcare: 3t

Din magazie cu motostivuitorul, se încarcă tractorul şi se merge pe dană, în dreptul macaralei de cheu. Macaraua preia, pe rând, cei 3 paleţi de marfă şi se aduc în zona cea mai apropiată de locul de stivuire ( în dreptul gurii de ieşire a hambarului navei unde sunt transportaţi şi stivuiţi cu motostivuitoare în hambarul magaziei.

c) ruta de transfer:

ruta directă – marfa transportată din remorcă direct în navă , unde este depozitată

d) schema tehnologică adoptată, cu codificarea acesteia:

Magazie 120

Funcţie de schemă, căutăm în Anexa (cu desene-pagina 22) codul operaţiei 120, care se înlocuieşte în Tabelul 5, pagina 14 la simbolul operaţiei marfă.

Operaţiunea : Din magazie cu motostivuitorul, se încarcă tractorul şi se merge pe dană, în dreptul macaralei de cheu. Macaraua preia, pe rând, cei 3 paleţi de marfă şi se aduc în zona cea mai apropiată de locul de stivuire ( în dreptul gurii de ieşire a hambarului navei unde sunt transportaţi şi stivuiţi cu autostivuitoare în hambarul magaziei. Simbol operare: MN (magazie-navă)

Grupa de marfă se alege din Nomenclator (pagina 18): Gd6

e) elementele definitorii pentru alegerea tehnologiei:

Timp operativ pe schimb = durata schimbului -10h

Ciclu magazie-tractor : Ts- transport cu motostivuitorul

prindere – 25 secunde

transfer -- 98 secunde

depunere -- 47 secunde

retur gol -- 86

aşteptare -- 47 secunde

Durata timpului pe ciclu = 303 secunde => Ts = 0,084h

Ciclu tractor-nava : Alc - transfer cu macaraua din tractor în navă

prindere – 58 secunde

transfer -- 36 secunde

depunere -- 36 secunde => durata ciclu secunde

retur gol -- 22 secunde Ts = 0,042h

aşteptare -- 0 secunde

Durata timpului pe ciclu = 153secunde => Alc = 0,084h

Ds = durata schimb =10h

Tpi = Timp pregătire încheiere=40 minute=0,66h

Tdto=Timp descriere tehnico-organizatorică=8,52 minute=0,142h

Ton= Timp odihna necesităţi fireşti

Ton= = = 0,9028 = 9%

Tio = Timp întreruperi organizatorice

47 secunde + 86+22=155x4 = 620 secunde =>0,17h

Ts = Timp suplimentar =Tpi+Tdo+Tio+Ton = 1,872h

Top = Timp operativ pe schimb = Ds-Ts=10-1,872=8,128h

Q1 = greutate sarcina = 1T

Q2= capacitate de transport - autostivuitor = 1T x2buc=2T

- tractor cu 1 remorca 4T x 1 buc = 4T

- macara de cheu = 1T

D1 = distanţa de transport [m]si - pe cheu - autostivuitor = 40m

- tractor = 500m

- nava – autostivuitor = 40m

Alc= transfer cu macaraua (tractor - nava)

- prindere = 0,042h

Ttr = transport cu tractorul (magazie - nava)

- durata ciclu =514secunde=0,143h

- transfer = 38 secunde

- prindere = 58 secunde

- transfer nava = 360 secunde

- desprindere = 58 secunde

Preview document

Manipularea Mărfurilor și Tehnologiilor de Exploatare Portuară - Pagina 1
Manipularea Mărfurilor și Tehnologiilor de Exploatare Portuară - Pagina 2
Manipularea Mărfurilor și Tehnologiilor de Exploatare Portuară - Pagina 3
Manipularea Mărfurilor și Tehnologiilor de Exploatare Portuară - Pagina 4
Manipularea Mărfurilor și Tehnologiilor de Exploatare Portuară - Pagina 5
Manipularea Mărfurilor și Tehnologiilor de Exploatare Portuară - Pagina 6
Manipularea Mărfurilor și Tehnologiilor de Exploatare Portuară - Pagina 7
Manipularea Mărfurilor și Tehnologiilor de Exploatare Portuară - Pagina 8
Manipularea Mărfurilor și Tehnologiilor de Exploatare Portuară - Pagina 9
Manipularea Mărfurilor și Tehnologiilor de Exploatare Portuară - Pagina 10
Manipularea Mărfurilor și Tehnologiilor de Exploatare Portuară - Pagina 11
Manipularea Mărfurilor și Tehnologiilor de Exploatare Portuară - Pagina 12
Manipularea Mărfurilor și Tehnologiilor de Exploatare Portuară - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Manipularea Marfurilor si Tehnologiilor de Exploatare Portuara
    • Manipularea Marfurilor si tabel.doc
    • Manipularea Marfurilor si Tehnologiilor de Exploatare Portuara.doc

Alții au mai descărcat și

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Pompa de Injecție în Linie

Aparitia primelor automobile este strâns legata de descoperirea si perfectionarea masinii cu abur si a motorului cu ardere interna primele...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Transportul Containerizat

Introducere Portul Constanţa-perspectiva comercială şi de trafic Portul Constanţa are o poziţie strategică, la intersecţia rutelor dintre Europa...

Analiza Financiară a Întreprinderii SOCEP Constanța

1) Descrierea companiei Socep Constanta (Societatea Comerciala de Exploatare Portuara Constanta) a fost înfiinţată în anul 1991, ca societate pe...

Proiect Tehnologii de Exploatare Portuară

24 De la navă la magazie Baloţi bumbac China pentru Ungaria 240 kg/buc În navă: 16 m Navă-magazie: 63 m În magazie: 42 m Cerinţe: Să se...

Transport Multimodal

Transp multimodal reprez. prestatia din poarta in poarta cu cel putin 2 noduri de transp. pe baza unui document unic sub coordonarea unui operator...

Management Portuar - Note de Curs

CAPITOLUL I Portul maritim 1.1 Locul, rolul şi importanţa administrării eficiente a activităţilor economice ale unităţii portuare 1.2 Structura...

Ai nevoie de altceva?