CAPITOLUL 1. STUDIUL TEORETIC 2 1. Trecerea de la ,,Logistica" la ,,Lant Logistic (de aprovizionare)" 1 2. Lant Logistic (de aprovizionare) 3 3. Managementul lantului de aprovizionare 5 4. Obiectivul SCM 7 5. Arhitectura unui sistem SCM 8 6. Contributii personale - Actorii generici ai unei aplicatii SCM 8 7. Edificiul SCM 9 8. Noua Funtie SCM 10 9. Optimizarea SCM 12 10. Tehnologii Informationale SCM 13 11. SCM pe piata Romaneasca 13 12. SCM software 14 CAPITOLUL 2. STUDIUL ANALITIC 16 1. Prezentarea Firmei 16 2. Serviciile Firmei 17 3. Tendinte 18 4. Analiza SWOT a firmei 19 CAPITOLUL 3. GENERALITATI SI PROPUNERI 20 Bibliografie 21
CAPITOLUL 1. STUDIUL TEORETIC 1. Trecerea de la ,,Logistica" la ,,Lant Logistic (de aprovizionare)" Logistica este procesul de planificare, implementare si control al fluxurilor si depozitarii eficiente si eficace a materiilor prime, stocurilor in curs de productie, produselor finite, si a informatiilor referitoare la acestea, de la punctul de origine la punctul de consum al acestora, cu scopul conformarii cerintelor consumatorilor. In prezent Logistica este considerata drept o resursa strategica a firmei, o sursa de avantaje competitive. Logistica reprezinta un domeniu evolutiv, care a cunoscut si cunoaste numeroase transformari determinate de caracteristicile mediului economic in care se insereaza. Prin urmare, asistam la trecerea logisticii de la o activitate operationala la una tactica si chiar strategica. In acest mod, s-a ajuns sa se extinda logistica in afara intreprinderii si sa se contureze conceptia de lant logistic (supply chain). In schema de jos este prezentata evolutia logisticii: Figura 1. Evolutia logisticii in cadrul firmei. In acest sens se vede clar ca logistica a parcurs citeva etape pina ce i s-a conturat conceptul de ,,management al lantului de aprovizionare (supply chain management)" care prevede defapt logistica integrata. 2. Lant Logistic (de aprovizionare) O definitie generala a conceptului de lant de aprovizionare ( supply chain) al unei intreprinderi include toti furnizorii, capacitatile de productie, centrele de distributie, depozitele si clientii, impreuna cu materiile prime, stocul de produse semifabricate si stocul de produse finite si cu toate resursele si informatiile implicate in satisfacerea cerintelor clientilor. Alta definitie, mai concreta, afirma ca lantul de aprovizionare este un proces economic (business process) care leaga furnizorii, producatorii, depozitele, logistica, distribuitorii si clientii finali si are forma unei colectii integrate de aptitudini si resurse ce are ca scop livrarea de servicii si produse catre clienti. El include toate activitatile si fluxurile de informatii in ambele sensuri si este are asociate transformarile prin care trece materia prima pentru a ajunge produs finit. Tabelul 1. Lantul de distributie: componente, date, participanti si utilizatori Proces din lantul de distributie Informatii partajate Furnizori si utilizatori de in- formatii Proiectarea pro- dusului Specificatii de produs si fisiere CAD (computer-aided design) Planurile de proiect Detinator de marca Furnizori Personal de proiectare si markg. Etapa de finantare Date de plan (previziuni, cerere) Specificatii de produs Informatii de comert international Detinator de marca Cumparatori Furnizori Parteneri de logistica Lucratori vamali Aprovizionare de la furnizor Date din tranzactii (comenzi, note de receptie, facturi, etc.) Dep. aprovizionare Dep. financiar Banci Furnizori , Transportatori Productie Situatia liniilor de fabricatie, comenzi individuale Dep. aprovizionare Partener de logistica Transport de la furnizor Date privind deplasarea produselor (unde se gasesc in lantul de aprovizionare) Monitorizarea conditiilor de transport in cazul bunurilor sensibile (temperatura, presiune etc.) Furnizor Transportator Dep. logistica Banci Stocare si/sau reambalare Monitorizarea conditiilor de stocare Dimensiuni de expediere - marime si greutate Cerinte de ambalare Furnizor Transportator Intermediar Personal depozit Expeditie cu un al doilea transportator Monitorizarea conditiilor de transport Date privind manipularea si stocarea Transportator Furnizor Vamuire Informatii vamale si de comert international Furnizor Cumparator Banci Plata Informatii financiare -- costul total bunurilor si transport Detalii scrisori de credit Aprovizionare Banci Transport la locurile de receptie pentru distributi Monitorizarea conditiilor de transport Date privind cerintele de receptie si stocare Transportator , Personal depozit Dep. aprovizionare Dep. vanzare Prelucrare comenzi pen tru distributie Date privind comenzile Date privind conditiile de transport Personal Vanzari Personal Depozit Transportator Detailisti Receptie la distribuitor /magazin desfacere Monitorizarea conditiilor de stocare Personal distribuitor/magazin Dep. financiar Dep. vanzare Vanzare catre clientul final Informatii despre client Date de la punctul de vanzare Vanzatori Furnizor Dep. Vanzari si/sau Marketing Dep. plan , aprovizionare Retururi, service, reparatii Date despre activitatile de service Dep. Design , Personal depozit Furnizor Personal de service Lantul de distributie consta in numeroase puncte de stocare si incarcare intre furnizorii de materii prime, producatori si detailisti. Aceasta se poate ilustra: Flux al ordinelor Flux al bunurilor Figura 2. Lant Logistic. Lantul de distributie are numeroase si distincte trasaturi: un flux al informatiei, tipice ordine sau semnale de cerere, insemne de comenzi pentru furnizorii de produse si in sens invers fluxul de materiale si produse finite ce satisfac cererea. De asemenea apare fluxul de plati ca si cel al informatiilor ce se ofera la plata produselor catre furnizori. Semnalele comenzilor pe tot fluxul lantului de furnizare variaza in functie de frecventa lor si de volumul produselor comandate. Fluxul materiilor prime variaza in timp dupa cum se completeaza (ca ordonare dupa timp) si dupa cum ordinul este complet si in timp (ca nivel al serviciului). Astfel de lanturi de distributie consta in: - un sistem fizic (mecanismul pentru miscarea si inmagazinarea materialelor si bunurilor); - demersul comercial pentru aprovizionarea si furnizarea resurselor cerute; - procesele afacerii care definesc cum poate fi realizat operational lantul; - masurile pentru prezentarea standardelor de performanta si control al costurilor; - organizare pentru planificarea si conducerea operatiei; - fluxul informatiei pentru intarirea organizatiei si a permite operatia; - aplicatii de sistem pentru optimizarea efectivitatii operatiilor si fluxului informatiei Multi producatori si detailisti sunt directionati catre caile de optimizare a acestui mix de activitati si de integrarea managementului lantului de aprovizionare/furnizare in reingineringul procesului afacerilor lor. Aceasta cere o buna intelegere a naturii lantului de aprovizionare si importanta fundamentala a efectivitatii afacerilor.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).