Extras din referat
EVOLUTIA MIJLOACELOR DE TRANSPORT
Istoria transportului din Romania este legata de dezvoltarea economica , politica, sociala si culturala a tarii de-a lungul secolelor.
Cand un oras ajunge la un anumit nivel de dezvoltare, creste numarul populatiei, distantele devin prea mari si greu de parcurs pe jos, sa pus problema introducerii transportului in comun.
EVOLUTIA MIJLOACELOR DE TRANSPORT
Basterna - mijloc de transport de persoane, aparut la romani, purtat de barbati pe umeri.
Litiera romana purtata de cai, magari…
EVOLUTIA MIJLOACELOR DE TRANSPORT
Carruca, nume de origine celta, numea un car cu patru roti destinat transportului de persoane folosit mai ales la drum lung.
Cel mai comun vehicul destinat exclusiv transportului de persoane era insa reda, cu patru roti, cu arcus tras de cai.
DILIGENTA FACE LEGATURA INTRE CAPITALA SI PROVINCIE
1847 FRANZ KERNNER aduce la cunostina publicului bucurestean faptul ca infiintase un serviciu de diligente rapide, pe distanta Brasov – Bucuresti si retur: “Aceasta este cea mai dintai grabnica trasura care vriodata a trecut peste muntii Carpatilor, subliniindu-se dificultatile de teren ce au trebuit sa fie invinse cu acest prilej pentru amenajarea drumului in regiunea Predeal. Calatoriile incep la 1 aprilie 1847 si au loc de doua ori pe saptamana cu trecerea prin Ploiesti.”
APARITIA SI DEZVOLTAREA OMNIBUSELOR
Omnibuse = egal pentru toti (latina)
Mijloace de transport cu care puteau circula toate categoriile de oameni fara a se face vrio discriminare.
Aceste omibuse aveau o marime aproape asemanatoare cu cea a diligentelor care faceau curse prin oras, avand in general 14 locuri si fiind trase de trei cai.
18 mai 1848 gasim si in capitala tarii noastre asemenea mijloace de transport.
Conținut arhivă zip
- Istoria Transportului Urban in Romania.ppt