Extras din referat
1930 la un an dupa ce a preluat BMW uzinele Dixi din Eisenach si a debutat ca fabricant de automobile cu licenta Austin, a inceput traditia roadsterelor ca marca inregistrata rotind elicea motoarelor sub cerul albastru Bavarian.
BMW 3/15 Wartburg Sport
De la BMW 3/15 PS din 1929 au evoluat primele roadstere fabricate de bmw. Un model mai mic al lui Austin 7, care a fost considerat cea mai buna masina din clasa mica, a fost un remarcabil model de patru locuri, cu un motor de patru cilindrii dezvoltand o putere de 15CP la 750 cmc, obtinand viteza maxima de 70 km/h.
Date tehnice:
Perioada de fabricatie: 1930 – 1932
Numarul de cilindrii: 4 in linie
Cilindreea: 748.5 cmc
Putere: 13kW (15CP) la 3500 rpm
Transmisia: cutia de viteze manuala 3 trepte + R
Suspensia fata: dependenta
Suspensia spate: cu arcuri in foi
Sistem de franare: mecanic
Frana de mana: actionare prin cablu
Dimensiuni:
Ampatament: 1905 mm
Ecartament fata/spate: 1000/1030 mm
L/l/H: 3100/1150/1300 mm
Cauciucuri: 4.00 x 18
Viteza maxima: 70 km/h
Nr. de exemplare: 150
Doar 150 de exemplare au fost facute in Einsenach prelucrate manual pana in 1932. Acest model urma sa revolutioneze industria constructiei de automobile.
Dupa acest model de succes au urmat alte modele care au fascinat lumea prin constructia motoarelor tot mai performante, cu sisteme de siguranta tot mai evoluate. La testele EuroNCAP atingand rezultate exceptionale. Seria 3 a obtinut rezultatul de 5 stele alaturi de Mercedes C-Klass, Renault Megane II, Renault VelSatis, Saab 9-3.
A obtinut rezultate bune si la cursele de Grand Tourisme, castigand numeroase
premii de-a lungul timpului. In zilele noastre in curse are ca rivali pe Alfa Romeo 156 si Volvo S40, S60, V40 si T40, VW Passat, Audi A4.
BMW Seria 5 Touring
1. DATE TEHNICE
Designul la seria 5 a fost realizat plecand de la ideea ca spatele sa nu determine o aparitie socanta in disonanta cu restul. Privita din fata, masina nu tradeaza nimic din surpriza posterioara. Mutand privirea de a lungul automobilului, ochiul descopera incet un break ingenios integrat limuzinei. Iar un prim rezultat il constituie coeficientul de rezistenta la inaintare Cx = 0,30, considerat ca foarte mic pentru asemenea categorie
Tot un record este si lungimea maxima a portbagajului (prin rabatarea banchetei din spate) de 1,86 m, dimensiune neintalnita la concurenta. Un asemenea spatiu permite o sarcina utila de 650 kg (inclusiv calatorii). Puntea din spate a fost reproiectata de o maniera foarte spectaculoasa. Pentru a largi suprafata portbagajului, constructorul bavarez a renuntat la folosirea verticala clasica a amortizoarelor preferand dispunerea oblica a acestora sub panoul portbagajului, iar arcurile sunt foarte scurte. In plus, puntea din spate a fost realizata din aliaje usoare. Pe unele versiuni suspensia pneumatica este chiar standard.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Istoria Scurta a BMW-ului.doc