Istoria evoluției căilor ferate

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: ppt
Pagini : 23 în total
Mărime: 17.17MB (arhivat)
Publicat de: Gelu Petre
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Concurate de transporturile navale, rutiere şi aeriene, cele feroviare şi-au menţinut importanţa în multe ţări ale lumii datorită unor avantaje deosebite: capacitate, viteză, siguranţă în exploatare. Astfel dacă la transportul de călători se înregistrează, în general, scăderi, la cel de mărfuri,mai ales al celor voluminoase (minereuri, cărbuni, lemn etc) din regiuni geografice relativ izolate, aflate în condiţii climatice dificile (ecuatoriale, subpolare), de relief muntos sau deşertic ar fi aproape imposibilă fară o reţea de căi ferate.

Dezvoltarea economică a unei ţări, economiei mondiale in general, este de neconceput fără transporturi. Ele asigură buna desfaşurare a producţiei în industrie şi agricultură, circulaţia bunurilor materiale si a oamenilor.

Inceputul secolului al XIX-lea marcheaza nasterea caii ferate, adevarata aventura tehnica feroviara schimband viata si conditiile existentiale ale locuitorilor planetei.

Fac obiectul istoriei transportului feroviar primele linii din lemn, piatră și cele moderne din oțel, unde ca forță de propulsie s-a folosit, mai întâi caii, ca apoi să se introducă transportul mecanizat cu locomotive. Din anul 1820 putem vorbi de transportul modern, apărut în Anglia, de unde s-a extins în întreaga lume.

Locomitiva cu abur a fost inventată in Anglia de către George Stephenson care a experimentat-o prima dată in 1825 la Newcastle. Apoi, in premieră mondială la 16 noiembrie 1830 a fost inaugurată linia Liverpool -Manchester pe care a mers primul tren de persoane cu 130 pasageri, tractat de locomotivă cu abur, trenul a parcurs distanţa de 60 km in 90 minute cu viteza de aprox.35 km/h.

La nivel mondial, in repartiţia geografică a reţelei de căi ferate se observă o distribuţie inegală, ca o reflectare a nivelului de dezvoltare economica, o concentrare mare in America de Nord si Centrală (487.000 km.) Europa inclusiv Rusia ( 396.000 km), apoi Asia, America de Sud, Australia, Africa. Cele mai lungi reţele de cale ferată in funcţiune sunt in: -S.U.A. - 187.690 km; -Rusia- 87.125 km; -Germania- 48.833 km; -Canada - 59.240 km; -Franta - 32.731 km;

Sunt căile ferate care asigură un trafic mare de călători şi mărfuri în mai multe ţari sau continente, avînd o mare importanţă naţională şi internaţională. Magistrala feroviară cu cea mai mare lungime este pe teritorilul Rusiei (Transiberianul) are 9.302km este dublă şi complet electrificată.

In Europa principalele magistrale feroviare sunt: - Paris- Bruxelles- Amsterdam. - Barcelona- Madrid- Lisabona. - Atena- Istambul - Sofia -Bucureşti- Budapesta- Viena- Berlin.

Conținut arhivă zip

  • Istoria Evolutiei Cailor Ferate.ppt

Alții au mai descărcat și

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Pompa de Injecție în Linie

Aparitia primelor automobile este strâns legata de descoperirea si perfectionarea masinii cu abur si a motorului cu ardere interna primele...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Politica monetară și de credit BNR

INTRODUCERE RENASTEREA POLITICII MONETARE IN ROMANIA – EFECT SI CATALIZATOR AL TRANZITIEI ECONOMICE Sistemul comunist, de a carui esenta politica...

Terorismul internațional

TERORISMUL INTERNATIONAL I.CONSIDERATII INTRODUCTIVE Autopromovat pe lista problemelor fundamentale ale actualitatii, terorismul constituie o...

Istoria economiei naționale

1.1. Obiectul istoriei economice Din cadrul vieţii sociale, a sistemului social global al societăţii, subsistemul vieţii economice ocupă cel mai...

Economia Turismului

Capitolul 1 CONSIDERATII GENERALE PRIVIND DEZVOLTAREA ECONOMIEI TURISMULUI Dezvoltat ca o componentă distinctă a sectorului terţiar, în a doua...

Dreptul transporturilor și asigurărilor

Ca şi în alte domenii ale cercetării juridice pentru a desluşi temeinic raporturile juridice care au loc în activitatea de transport a bunurilor...

Ai nevoie de altceva?