Extras din referat
alimentare cu carburator
Intretinerea tehnica a elementelor sistemelor de alimentare cu carburator
Defactele in exploatare a elementelor sistemului de alimentare
Repararea elementelor instalatiei de alimentare
Instalatia de alimentare necesita o serie de operatii de intretinere specifice pentru buna functionare a motorului.
1- conducte metalice;
2- filtru de benzina;
3- indicatorul cantitatii de benzina;
4- gura de umplere;
5- rezervor de benzina;
6- filtru de aer;
7- carburator;
8- conducta flexibila;
9- pompa de benzina;
10- regulatorul petei calde;
11- colector de evacuare;
12- galerie de admisie;
13- teava de evacuare;
14- toba de evacuare;
Rezervorul si conductele necesita: verificarea elementelor de strangere, curatirea rezervorului de impuritati la 15 000 – 20 000 km, eventual prin barbotarea a 8 – 10 l de benzina (dupa demontare), eliminand-o prin busonul de golire.
Se exclude orice lovire cu corpuri metalice, pentru evitarea exploziei.
Intretinerea tehnica a instlatiei de alimentare
Operatii de verificare a instalatiei de alimentare prin carburator:
-verificarea etansietatii busonului de alimentare si a celui de golire.
-controlul starii conductelor (cele deformate se indreapta, iar cele imbatranite se inlocuiesc);
-verificarea etansietatii rezervorului si a conductelor, a racordurilor de legatura cu elementele componente.
Operatii de intrtinere a sistemului de alimentare prin carburator:
Filtrul de aer se sufla cu aer comprimat la fiecare 5 000 km (in conditii de lucru cu mediu de praf, la 2 500 km), iar la 15 000 km, respectiv la 10 000 km, se inlocuieste elementul filtrant. La filtrele combinate , uleiul se inlocuieste la aceeasi periodicitate.
Filtrul de combustibil se curata de impuritati, la fiecare 5 000 km, iar la 15000 km se inlocuieste elementul filtrant.
Pompa de alimentare necesita:
-demontarea filtrului decantor, spalarea in solvent si suflarea cu aer a tuturor orificiilor;c
-controlul starii organelor componente (fisuri, deformari), inlocuind pe cele defecte;
-verificarea etansietatii supapelor.
Se executa cu ajutorul unui tub transparent cu lungimea de 300 mm, montat la racordul de iesire.
Se pompeaza pana benzina ajunge la partea superioara, apoi se urmareste scaderea nivelului, care nu trebuie sa fie mai mare de 1 cm/s pentru supapa de refulare.
Supapa de admisie se controleaza prin introducerea tevii de intrare intr-un vas cu benzina si se astupa iesirea.
Se pompeaza de 5 – 6 ori acoperind iesirea, apoi se deschide dupa 5 – 6 s.
Daca benzina nu iese cu presiune, supapa nu etanseaza;
-controlul presiunii de debitare si al depresiunii cu un manometru si un depresiometru racordate la iesirea si respectiv la intrarea pompei. Conditia de calitate este o presiune de 3- 5 bar si o depresiune de 0,5 bar.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Intretinerea si Reparatia Sistemului de Alimentare MAS si MAC.doc