Integrarea rețelelor de transport aerian

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: pdf
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 7105
Mărime: 161.54KB (arhivat)
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Mihalcea, Florina

Extras din referat

Transporturile aeriene reprezintao arie de comert in care aeronavele sunt angajate pentru a

transporta pasageri, marfa si posta. Companiile de transport aerian opereaza servicii pe rute aeriene

locale, regionale, nationale si internationale.

Originea si dezvoltarea transportului aerian international

Primele servicii de pasageri au inceput din 1910, cand dirijabilele au inceput sa opereze intre

cateva orase din Germania.

Prima cursa regulata de pasageri a inceput din 1914 in Statele Unite.

inainte de primul razboi mondial au avut loc cateva curse experimentale de transport postal din

Anglia spre India, in cateva tari din Europa si Statele Unite, dar mentinerea lor cu regularitate nu a avut

loc decat dupa razboi.

In 1918 Departamentul Oficiilor Postale din Statele Unite si-a achizitionat primul escadron de

avioane si a inaugurat serviciile aeriene ce faceau legatura dintre principalele orase de la Coasta de est.

Serviciile aeriene transamericane (de pe o coasta pe alta) au inceput din 1921, numai zboruri de

zi, dar dupa 3 ani si cele de noapte a caror aterizare era asigurata de un lant de faruri asezate de-a

lungul pistelor bazelor aeriene, care se aprindeau si se stingeau facilitand aterizarea.

Cu legatura pe care o faceau Serviciul Aerian Postal, in 1925, Departamentul Oficiilor Postale

din Statele Unite a inceput sa se debarcheze de propria flota si sa transfere operatiile sale companiilor

particulare. Spre sfarsitul anului 1920 cateva din aceste companii au inceput sa asigure servicii de

transport de pasageri folosind monoplane mari cu cabina inchisa(ex.: trimotorul Ford cu o capacitate de

15 pasageri).

Pentru ca transportul la sol a fost ingreunat, consecinta a primului razboi mondial, multe

guverne au dezvoltat extesiv un sistem aerian de transport de calatori, urmand, bineinteles si

transporturile postale. Cu toate ca servicile aeriene de posta(sau PAR-AVION) din Europa nu se puteau

compara cu cele americane care erau destul de rapide (de stilul “de la o zi la alta”), transportul

pasagerilor in Europa a devenit mult mai sofisticat. Din 1929, Anglia opera o ruta comerciala din

Londra catre India, si pana in 1930 mai multe state europene au inceput sa opereze zboruri combinate

de posta, marfa si pasageri pe distante lungi catre Orientul Mijlociu, Orientul indepartat, Africa si

America Latina.

Anii dintre 1919 si inceputul celui de al doilea razboi mondial in 1939 au inclus o serie de

descoperiri semnificative in ceea ce priveste prezicerea vremii, echipamentele de navigatie,

aerodinamica.

Pe durata celui de-al doilea razboi mondial, caile aeriene erau parte integranta din sistemul

national de aparare din majoritatea statelor europene precum si din Statele Unite ; aproximativ jumatate

din activul de aeronave existent la momentul acela a servit transporturilor militare. Cursele de calatori

internationale s-au dezvoltat in perioada imediat urmatoare razboiului; spre mijlocul anilor `50 numarul

pasagerilor ce calatoreau cu avionul pe deasupra Atlanticului a depasit cu mult numarul tuturor

pasagerilor de pe cursele oceanice. Pa teritoriul Statelor Unite, din punct de vedere al distantei de

parcurs, liniile aeriene au inlocuit caile ferate. La sfarsitul anilor `50 introducerea turbojeturilor in

trasportul national, international si continental a insemnat un avantaj major in ceea ce priveste timpul

de zbor. O nouageneratie de avioane cu reactie si-a inceput operatiile in 1970, iar anglo-francezul

Concorde, o aeronavasopersonica, a intrat in serviciile aeriene de pasageri in 1976.

Operatiile de transport aerian sunt monitorizate si reglate de cateva corporatii nationale si

internationale. in Statele Unite, Actul de Comert Aerian din 1926 a inceput prin stabilirea standardelor

pentru aeronave si piloti.In 1940, noua Administratie Civila(CM) a continuat cu activitati similare, iar

separat Comitetul Aeronautic Civil (CAC,organizatie similara existand si in Europa- ECAC) a primit

un mandat prin care era autorizat sa optimizeze rutele aeriene de pasageri precum si sa investigeze

accidentele aeriene. O alta reorganizare a avut loc in 1958, cand, Comitetului pentru Siguranta

Transporturilor i-a fost acordata exclusivitatea investigatiilor accidentelor, si Administratia

AerinauticaCivilaa fost redenumita in Agentia Federalade Aviatie, care a devenit din 1967

Administratia Federalaa Aviatiei. Dezvoltarea extraordinara a transporturilor aeriene in perioada

imediat urmatoare razboiului a dus la formarea Organizatiei Internationale a Aviatiei (ICAO), afiliata

Natiunilor Unite. De cand a fost fondata in 1947, ICAO a facilitat stabilirea standardelor la nivel

mondial privind protectia si siguranta navigatiei, si a participat cu regularitate la perfectionarea

legislatiei in domeniu. Pentru Europa exista o astfel de organizatie numita Organizatia Europeana

pentru Siguranta Spatiului Aerian - EUROCONTROL.

Transporturile aeriene moderne presupun, prin importanta lor, si servicii auxiliare cum ar fi:

intretinerea aeronavelor si motoarelor, pregatirea personalului (care include pilotii, insotitorii de bord,

agentii, echipajele de sol, s.a.).

Transporturile aeriene o componentaa trasporturilor internationale

Cea mai dinamic amodalitate de transport este cea aeriana.Traficul international de marfuri s-a

dublat la fiecare 5 ani. Astazi in traficul international nu numai marfurile asa numite clasice ca

supliment de bagaj la trasportul calatorilor, ci au aparut linii aeriene specializate in trasportul de

marfuri.La acestea au contribuit in primul rand operativitatea si rapiditatea derularii expeditiei, dar si

reducerea in mod constant a pretului de transport, confortabilitatea primirii si expedierii marfurilor,

siguranta si nu in ultimul rand cooperarea existenta intre companiile aeriene ceea ce simplifica foarte

mult actrivitatea benificiarilor de trasport.

Aceste facilitati au fost posibile de realizat ca urmare a dezvoltarii bazei tehnico-materiale. in

intreaga lume, trasportul pasagerilor si a marfurilor in trafic international se desfasoara numai cu

permisiunea autoritatilor din statul respectiv. Fiecare stat a stabilit reguli proprii ceea ce a complicat

foarte mult activitatea de transporturi internationale pe calea aerului.

Chiar in prezent, dupa semnarea, elaborarea si adoptarea unui mare numar de conventii

multilaterele, traficul aerian nu se desfasoara uniform, dar se deruleaza normal avand la baza si unele

intelegeri bilaterale.

Preview document

Integrarea rețelelor de transport aerian - Pagina 1
Integrarea rețelelor de transport aerian - Pagina 2
Integrarea rețelelor de transport aerian - Pagina 3
Integrarea rețelelor de transport aerian - Pagina 4
Integrarea rețelelor de transport aerian - Pagina 5
Integrarea rețelelor de transport aerian - Pagina 6
Integrarea rețelelor de transport aerian - Pagina 7
Integrarea rețelelor de transport aerian - Pagina 8
Integrarea rețelelor de transport aerian - Pagina 9
Integrarea rețelelor de transport aerian - Pagina 10
Integrarea rețelelor de transport aerian - Pagina 11
Integrarea rețelelor de transport aerian - Pagina 12
Integrarea rețelelor de transport aerian - Pagina 13
Integrarea rețelelor de transport aerian - Pagina 14
Integrarea rețelelor de transport aerian - Pagina 15
Integrarea rețelelor de transport aerian - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Integrarea Retelelor de Transport Aerian.pdf

Alții au mai descărcat și

Transport Aerian

Transporturile aeriene reprezinta o arie de comert în care aeronavele sunt angajate pentru a transporta pasageri, marfa si posta. Companiile de...

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Sistemul Transporturilor în România

Introducere In cadrul dezvoltarii relatiilor economice internationale, a largirii si dezvoltarii schimburilor comerciale din state, un rol de...

Racordarea sistemului de transporturi al României la cel european

INTRODUCERE In cadrul dezvoltarii relatiilor economice internationale, a largirii si dezvoltarii schimburilor comerciale din state, un rol de...

Despre Mercosur

MERCOSUR a fost fondata în 26 martie 1991 de Brazilia, Argentina, Uruguay si Paraguay, în urma semnarii Tratatului de la Asunción, tratat dezvoltat...

Aspecte Privind Acquis-ul Comunitar în Transporturi

I. NOTIUNI INTRODUCTIVE Importanta unor structuri de transport integrate a fost recunoscuta înca de la Tratatul de la Roma (1957), dar progresele...

Transportul urban de călători

Transporturile constituie una dintre cele mai importante componente ale vietii socio-economice. Cand ne referim la transporturi trebuie sa abordam...

Ecowas - Proiect Negocieri

ECOWAS este o comunitate formata din 15 state vest africane si anume : Benin, Burkina Faso, Capo-Verde, Cote-d’lvoire, The Gambia, Ghana, Guinea,...

Ministerul transporturilor

l.Date generale Ministerul Transporturilor (MT) este organul de specialitate al administrației publice centrale care stabilește politica în...

Ai nevoie de altceva?