Impactul Transporturilor Rutiere de Marfa asupra Mediului Inconjurator

Cuprins referat Cum descarc?

1. Rezumat pag 3
2. Analiza situatiei existente in transport si mediul inconjurator pag 4 
3. Prelucrarea legislatiei si a reglementarilor in vigoare in scopul degradarii atmosferice provocata de industria transporturilor rutiere de marfuri pag 4
4. Efecte nocive ale poluarii provocate de transporturile rutiere de marfuri pag 5
5. Evolutia transporturilor rutiere de marfuri si actiuni desfasurate in scopul reducerii emisiilor din transporturi pag 6
6. Concluzii si propuneri pag 8
7. Bibliografie pag 10


Extras din referat Cum descarc?

1. Rezumat
Prezenta lucrare este o analiza a degradarii atmosferei provocata de industria transporturilor rutiere, urmarind delimitarea valorilor normale de cele anormale in capitolul aer (noxe, poluanti) si evaluarea impactului de mediu aparut in ultimii ani datorita acestui poluator major.
Scopul acestei lucrari este de a identifica problemele de poluare atmosferica legate strict de industria transporturilor si de a incerca sa gaseasca solutii viabile pentru limitarea degajarii in atmosfera a emisiilor produse de motoarele cu ardere interna.
2. Analiza situatiei existente in transport si mediul inconjurator
Transportul reprezinta in jur de o treime din totalul consumului final de energie in tarile membre UE si mai mult de o cincime din emisiile de gaze cu efect de sera. De asemenea, acesta este responsabil de o mare parte a poluarii aerului in mediu urban, precum si de poluarea fonica. Mai mult, transportul are un impact semnificativ asupra peisajului deoarece acesta imparte suprafetele naturale in mici portiuni cu serioase consecinte asupra plantelor si animalelor.
In acelasi timp, transportul este un element esential pentru societatea noastra moderna: acesta asigura accesul la locuri de munca, bunuri si servicii, educatie, activitati turistice si de agrement.
Volumul de transport este in crestere: anual 1,9% pentru pasageri si 2,7% pentru transportul de marfuri. Aceasta crestere depaseste imbunatatirile realizate in eficienta energetica a diverselor mijloace de transport. Ca urmare, consumul energetic si emisiile de gaze cu efect de sera determinate de transport sunt in crestere. Acestea sunt exacerbate in plus printr-o trecere de la un transport mai eficient din punct de vedere ecologic, pe calea ferata si cu autobuzul, la masini si aeronave.
In ciuda cresterii transportului, emisiile asociate de substante nocive precum monoxidul de carbon, hidrocarburile nearse, particulele si oxizii de azot sunt in scadere deoarece sunt impuse norme mai stricte de emisii pentru autovehicule si camioane. Totusi, concentratiile de pulberi in suspensie (PM) si ozon nu au aratat, in general, nici-o imbunatatire din 1997. 
Zgomotul din trafic afecteaza o mare parte a populatiei. Organizatia Mondiala a Sanatatii estimeaza ca aproximativ 40% din populatia UE este expusa zgomotului din traficul rutier la niveluri care depasesc 55 dB si ca peste 30% din aceeasi populatie este expusa unor niveluri care depasesc 55 dB pe timpul noptii.
Scopul acestei lucrari este de a identifica problemele de poluare atmosferica legate strict de industria transporturilor si de a incerca sa gaseasca solutii viabile pentru limitarea degajarii in atmosfera a emisiilor produse de motoarele cu ardere interna.
Obiectivele urmarite sunt :
- identificarea principalilor poluanti atmosferici care provoaca degradarea atmosferica;
- analiza efectelor nocive ale poluantilor asupra mediului si asupra sanatatii;
- analiza poluarii chimice a aerului cu emisii de gaze nocive degajate de motoarele cu ardere interna;
- identificarea metodelor de reducere a poluantilor atmosferici produsi de autoturisme aplicate combustibililor.
3. Prelucrarea legislatiei si a reglementarilor in vigoare in scopul degradarii atmosferice provocata de industria transporturilor 
Degradarea atmosferica este un proces de modificare a compozitiei chimice normale a mediului aerian, prin propagarea in acesta de substante chimice agresive sau de discomfort, din cauza activitatilor multiple ale omului in scopul cresterii calitatii vietii materiale a speciei umane.
In Conventia de la Geneva, din noiembrie 1979, ratificata de Romania prin Legea nr. 8/25 ianuarie 1991, la art. 1 se precizeaza ,,Expresia poluarea atmosferica desemneaza introducerea in atmosfera de catre om, direct sau indirect de substante sau energie care au o actiune nociva de natura sa puna in pericol sanatatea omului, sa dauneze resurselor bilogice si ecosistemelor, sa deterioreze bunurile materiale si sa aduca atingere sau sa pagubeasca valorile de agrement si alte utilizari legitime ale mediului inconjurator ".
Regulamentul Consiliului 3821/85/CEE cu privire la aparatul de inregistrare (tahograf) in transportul rutier. Are drept scop stabilirea cerintelor aplicabile
tahografelor montate pe autovehicule conform regulamentului 3820/85/CEE in ceea ce priveste constructia, montarea, utilizarea si controlul lor. Regulamentul impune
prevederi stricte privind:
- perioada de conducere intre doua perioade de odihna zilnica sau intre o perioada de odihna zilnica si o perioada de odihna saptamanala;
- perioada de pauza;
- perioada de odihna zilnica;
- perioada de odihna saptamanala.


Fisiere in arhiva (1):

  • Impactul Transporturilor Rutiere de Marfa asupra Mediului Inconjurator.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!