Extras din referat
1.Introducere
După primele două faze, autovehiculul a par ticipat la faza a treia a proiectului privind siguranţa avansată a vehiculului ASV-3 condusă de Biroul de Transport al Ministerului Teritoriului, Infrastructurii și Transportului (MLIT) [1]. Scopul urmărit de Honda la proiectul ASV-3 a fost dezvoltarea tehnologiilor capabile să gestioneze accidentele cauzate de fenomene din afara câmpului vizual al șoferului sau greu de observat de către acesta. Acest lucru implică mărirea numărului de senzori de la bordul vehiculelor ce oferă informaţii externe și controlul dinamic al vehiculului. Amândouă sistemele au fost dezvoltate pentru ASV-1 și ASV-2. A fost de asemenea studiată o aplicaţie suplimentară a comunicării între vehicule (IVC) [2]. În plus, proiectul conţinea studiul unei tehnologii ce ajută la operaţiile de intervenţie în caz de accident. Acest articol oferă un rezumat și o introducere în conceptele tehnice sugerate de Honda prin programul ASV-3.
1.1. Scopul cercetării
O statistică a accidentelor din trafi c în Japonia arată că în anul 2000 (înaintea programului ASV-3) au fost peste 930.000 de accidente și peste 1.160.000 de accidente cu victime (cu 9.000 de morţi). Acestea continuă să fi e o problemă majoră socială. Conform procentajului de accidente soldate cu moartea și cu vătămări corporale grave (figura 1), accidentele în care sunt implicaţi pietoni au cea mai mare pondere în accidente fatale (30,9%).
Ciocnirile în intersecţii au cel mai mare procentaj pentru accidentele cu vătămărcorporale grave (27,9%). Figura 2 arată cauzele accidentelor ce au la bază factorul uman și au avut ca rezultat morţi și vătămări corporale grave. Accidentele cauzate de erori de recunoaștere (neasigurarea corectă și neatenţia la ce se petrece în faţă) reprezintă 71% din total. Următoarele cele mai frecvente cauzsunt erorile de judecată (20%) și erorile de manevrare (9%).
Având situaţia accidentelor din trafic descrisă mai sus, Honda a dezvoltat tehnologia ASV-3 ce va reduce coliziunile cu pietoni și pe cele din intersecţii. Trei abordări tehnologice au fost dezvoltate în perspectiva reducerii acestor accidente și au fost defi nite ca principalele principii ce stau la baza conceptului autovehiculului Honda ASV-3. Pe aceste considerente s-au creat și s-au dezvoltat sistemele de la bordul autovehiculului Honda ASV-3.
(1) Evitarea coliziunii
Aceasta este o tehnologie de prevenire și evitare a coliziunii. De exemplu, pune la dispoziţie informaţii despre prezenţa altor vehicule sau pietoni pentru reducerea erorilor de recunoaștere și oferă un sprijin conducătorului pentru evitarea erorilor de manevrare.
(2) Reducerea coliziunilor
Aceasta este o tehnologie de reducere a pagu- belor cauzate într-un accident de neevitat. De exemplu, se oferă suport operaţional pentru erori de judecată sau erori de operare.
(3) Salvator de vieţi
Este o tehnologie de asistenţă la activităţile de salvare, de exemplu prin anunţarea automată a gravitaţii accidentului și stării pasagerilor.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Honda.doc