ERTMS - European Rail Traffic Management System

Referat
9/10 (3 voturi)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1849
Mărime: 16.84KB (arhivat)
Publicat de: Nelu Iordan
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Minea Claudiu
Este un referat despre Sistemul de management al traficului feroviar bun pentru referat la feroviat

Extras din referat

UIC ERTMS - European Rail Traffic Management System-Sistem European de management al traficului feroviar-ERTMS este combiatia dintre ETCS-Sistem European de comanda a trenului-si GSM-R-noul system radiocomunicatii pentru voce si date permitand interoperabilitatea pe reteaua feroviara europeana.

Incepand din anii '80 pe plan mondial s-a accentuat tendinta de trecere la o noua generatie de instalatii de centralizare feroviara – instalatiile de centralizare electronica bazate pe o tehnica de calcul.

Din punct de vedere al filosofiei de realizare a instalatiei de centralizare electronica exista doua concepte unanim acceptate: principiul logicii majoritare si principiul diversitatii. Ambele moduri de abordare sunt principii probabilistice de realizare a sigurantei in functionare, ceea ce le deosebeste net de principiul clasic, fail-safe (cu siguranta intrinseca), utilizat in celelalte tipuri, anterioare, de centralizari feroviare.

ERTMS este realizat in ideea asigurarii interoperabilitatii pe caile ferate europene.

Calea Ferata Romana intentioneaza sa introduca ETCS nivelul I pe Coridorul IV paneuropean – Curtici-Brasov-Bucuresti-Constanta – cu ocazia reabilitarii si modernizarii pentru circulatia cu viteza de 160 km/h, pastrand in continuare si sistemul clasic INDUSI pentru trenurile care circula cu viteze de pana la 120 km/h. O prima actiune pentru introducerea ETCS nivelul I este proiectul transfrontalier Arad-Bekescsaba (Ungaria), in care sunt interesate caile ferate din Romania, Ungaria si Austria, care vor intreprinde actiuni comune pentru a-l promova.

In faza de elaborare a specificatiilor tehnice se afla si proiectul european LC-TCS (Low Cost-Train Control System), la care Calea Ferata Romana este participanta activa. Acest proiect se doreste a fi o varianta cu costuri mult mai reduse a sistemului ETCS, care sa fie utilizata pe liniile secundare.

Proiectul ERTMS a fost creat pentru a realiza un singur sistem de semnalizare pe calea ferata, conform standardelor UE, sistem care sa dea transportului feroviar siguranta si competitivitate. ERTMS înglobeaza sistemul de control-comanda (ETCS) si sistemul de comunicare wireless pentru voce si date (GSM-R)

Proiectul de sistem ERTMS include doua

componente de baza:

GSM-R, bazat pe standardul GSM, care utilizeaza însa frecvente diferite, specifice cailor ferate, precum si unele functii avansate. Este vorba de un sistem radio, utilizat pentru schimbul de informatii, de voce

si de date între sol si bord; ETCS – sistem european de control al trenurilor.

Un calculator, aflat la bordul trenului, denumit Eurocab, compara viteza trenului cu viteza maxima permisa, transmisa de la sol si frâneaza automat

trenul în cazul depasirii acesteia. Într-o anumita masura, ETCS este inclus în

ERTMS. La acestea se mai adauga un al treilea element referitor la managementul traficului propriu-zis, aflat în faza de testare pe coridorul Nord-Sud al retelei transeuropene (Rotterdam-Milano), în cadrul unui proiect-pilot denumit Europtirail.

Functionarea ETCS

Gratie acestui sistem, se transmit de la sol informatii care permit trenului calcularea permanenta a vitezei maxime permise. Pe liniile unde exista o

semnalizare laterala (lumini si panouri care permit conducatorului sa cunoasca viteza permisa), aceste informatii pot fi transmise prin balize-standard (eurobalize) pozitionate de-a lungul caii ferate.

Preview document

ERTMS - European Rail Traffic Management System - Pagina 1
ERTMS - European Rail Traffic Management System - Pagina 2
ERTMS - European Rail Traffic Management System - Pagina 3
ERTMS - European Rail Traffic Management System - Pagina 4
ERTMS - European Rail Traffic Management System - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • ERTMS - European Rail Traffic Management System.doc

Alții au mai descărcat și

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Pompa de Injecție în Linie

Aparitia primelor automobile este strâns legata de descoperirea si perfectionarea masinii cu abur si a motorului cu ardere interna primele...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Sisteme de supraveghere la trecerea la nivel

Capitolul 1.Introducere Clasificarea și descrierea instalațiilor de asigurare a circulației la trecerile la nivel O aplicare mai largă au...

Politică de transport în România și Uniunea Europeană

Istoricul politicii de transport în Uniunea Europeană Principiile fundamentale ale Politicii Comune de Transport (PCT) au fost stabilite în 1957...

Stadiul Actual al Sistemelor de Management al Traficului Feroviar

Introducere Dezvoltarea transporturilor a urmat îndeaproape dezvoltarea economică mondială, care a impus sporirea continuă a volumului de mărfuri...

Bune practici de promovare a transportului multimodal în Europa de Sud-Est

CUPRINS INTRODUCERE 6 CAP. 1. ELEMENTE PRIVIND DINAMICA TRANSPORTULUI ..8 1.1.Aspecte generale ale transportului multimodal 8 1.2. Logistica în...

Trenuri de mare viteză - echipamente specifice

Trenurile de mare viteza sunt trenuri care pot dezvolta viteze mai mari de 200 km/h. In mod normal, viteza lor este Intre 200 km/h si 300 km/h,...

Ai nevoie de altceva?