Dubai Ports World

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1466
Mărime: 8.34KB (arhivat)
Publicat de: Nichifor Man
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Dubai Ports World (DP World), unul dintre cei mai mari operatori de terminale maritime la nivel global, a inregistrat pe primele sase luni ale acestui an un trafic aproape dublu fata de capacitatea terminalului de containere Agigea Sud la preluare, in 2004.

La inceputul acestui an, DP World a pus pe jar Congresul American prin anuntul de a prelua administrarea porturilor New York, New Jersey, Baltimore, Philadelphia, New Orleans si Miami, dupa achizitia companiei britanice P&O.

In decembrie 2003, DP World a semnat un acord cu Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta, prin care oferea 85 de milioane de dolari (68 de milioane de euro) pentru a inchiria terminalul de containere din portul Agigea Sud pentru 18 ani.

Investitiile masive ale celor de la DP World in extinderea capacitatii de operare a terminalului Constanta South Container Terminal (CSCT) au determinat o crestere de 5,6 ori mai mare a cifrei de afaceri, de la 3,7 milioane de euro in 2004 la 20,9 milioane de euro in 2005, conform datelor furnizate de Ministerul de Finante.

Daca la deschidere CSCT avea o capacitate de operare de 200.000 TEU (Twenty-foot equivalent unit - echivalent unitati de container), datorita cererii mari de transport containerizat si a investitiilor in extinderea capacitatii de operare, terminalul a ajuns sa aiba pe primul semestru al acestui an un trafic de 397.442 TEU, cu 56% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut.

Factorii ce au contribuit la aceasta crestere au fost tendinta de crestere la nivel global a traficului containerizat, precum si atragerea de noi clienti prin confirmarea productivitatii serviciilor oferite, a declarat Roxana Daraban, commercial manager al CSCT.

Traficul total de containere inregistrat de CSCT pe 2005 a fost de 581.533 TEU.

Terminalul de containere CSCT, localizat in partea de sud a portului Constanta, in apropierea conexiunii bazinului portuar cu Canalul Dunarea - Marea Neagra, a fost conceput in trei etape de dezvoltare, urmand ca in etapa finala terminalul sa aiba o capacitate de operare de 800.000 - 1.000.000 TEU.

Prima faza a proiectului a necesitat o investitie de 88,3 milioane de dolari (78 de milioane de euro) si a fost finantata 25% prin contributie proprie de Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta (CN APMC) si 75% printr-un imprumut contractat de la Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala. Imprumutul pentru acest proiect este acordat CN APMC pentru o perioada de 20 de ani, cu 10 ani perioada de gratie si la o dobanda de 2,7%.

Cererea mare pentru transport containerizat in porturile de la Marea Neagra i-a determinat pe cei de la CSCT sa sara peste etapele de dezvoltare planificate initial, trecand la alte etape de dezvoltare. Capacitatea de operare a terminalului la inceputul anului a fost de 580.000 TEU, insa datorita proiectului de expansiune aflat in derulare, se urmareste atingerea capacitatii a 1.500.000 TEU. Aceasta expansiune vine in intampinarea cresterii continue de solicitari din partea clientilor, a explicat Daraban.

Suma alocata acestui proiect se ridica la 35 de milioane de dolari (28 de milioane de euro), investitie realizata in totalitate de DP World.

Data de incepere a proiectului de extindere a fost de 4 aprilie 2006, iar data de finalizare preconizata este 16 octombrie 2006. Cu toate acestea, aria destinata depozitarii containerelor goale a fost deja finalizata si predata spre operare la data de 6 iunie 2006.

Extinderea capacitatii de operare a terminalului constantean la 1.500.000 TEU ar putea genera o cifra de afaceri de 54 de milioane de euro, in conditiile in care CSCT a inregistrat o cifra de afaceri de 20,9 milioane de euro la o capacitate de 580.000 TEU.

Terminalul de containere se afla in a doua etapa de dezvoltare din cele trei prevazute din planul de dezvoltare alcatuit de CSCT pentru cinci ani. Capacitatea maxima de operare urmarita in urmatoarea etapa de dezvoltare este de 2.500.000-3.000.000 TEU, a spus Daraban.

Din containere operate de CSCT 7,8% sunt destinate importului, iar 12,3% exportului. Restul de 79,9% sunt destinate in cea mai mare parte Ucrainei (63%) si Rusiei (18%).

Beneficiind de marele avantaj al pozitiei geografice, Constanta ofera acces la una dintre cele mai mari piete din Europa Centrala si de Est. Situat pe coasta de vest a Marii Negre, la o distanta de 179 de mile marine de Bosfor si 85 de mile marine de Sulina, CSCT este cel mai mare terminal de containere din Marea Neagra, asigurandu-si pozitia de lider in aceasta zona, explica Daraban.

Preview document

Dubai Ports World - Pagina 1
Dubai Ports World - Pagina 2
Dubai Ports World - Pagina 3
Dubai Ports World - Pagina 4
Dubai Ports World - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Dubai Ports World.doc

Te-ar putea interesa și

Poziția județului Constanța în cadrul regiunii sud - est

ISTORIE - FONDAREA ORASULUI Constanţa (în turcă Kustendji sau Köstence) este cel mai vechi oraş locuit din România. Este un important municipiu...

Analiza Socep

1.1. Date de identificare NUME SOCEP Adresa: Constanţa, incinta Port Nou Dana, nr.34 Telefon: 0241-693856 Fax: 0241-693759 Email:...

Containerizarea

Containerul - o cutie mare pentru o lume mica Ȋn transporturile de marfă, containerul s-a dovedit a fi la fel de important ca motorul cu reacție...

Județul Constanța

Constanţa (în turcă Kustendji sau Köstence) este cel mai vechi oraş locuit din România. Este un important municipiu şi un centru cultural, economic...

Geopolitică strategică în securitatea alimentară - Strategia alimentară americană

Introducere Geopolitica este o concepție despre lume și în această calitate, este mai corect s-o comparăm nu cu științele, ci cu sistemele de...

Portul Constanța

Istoric port Istoria portului Constanta este strans legata de cea a orasului Constanta. Desi prima atestare documentara a Constantei este tarzie...

Dubai

1. Discutati conceptul de “branding” De ce produsele au nevoie de branding ? În accepţiunea actuală, brandingul este procesul de creare şi de...

Serviciul de Containerizare în Maersk

Introducere Conglomeratul Maersk ofera omul potrivit la momentul potrivit. Privitor la serviciile de containerizare, sunt cel mai mare furnizor de...

Ai nevoie de altceva?