Extras din referat
Exista doua tipuri importante de astfel de nave si anume nave pentru transportul gazelor naturale lichefiate (LNG) si nave pentru transportul gazelor petroliere lichefiate (LPG). Navele LNG transporta în principal metan care are punctul de lichefiere la -162 grade celsius. Deoarece el nu poate fi lichefiat doar prin presiune este transportat refrigerat la -162 grade celsius. Deoarece greutatea specifica a gazului în forma lichida
foarte redusa (0.474 pentru metan) aceste nave au nevoie de un volum foarte mare, însa ofera avantajul ca ele necesita un pescaj redus. În consecinta aceste nave au bord liber excesiv, iar tancurile depasesc puntea principala.
Aceste nave sunt aproape întotdeauna descrise din punct de vedere al capacitatii volumetrice. Navele LNG sunt complet dependente de instalatiile de încarcare/descarcare de la cheu, unde metanul este lichefiat. Pe parcursul voiajului o parte din marfa se delichefiaza si pentru a nu fi pierduta, este folosita drept combustibil pentru nava deoarece navele nu sunt dotate cu instalatii de lichefiere la bord. Pentru a reduce la maximum pierderile aceste nave sunt proiectate cu viteze considerabil mai ridicate decât tancurile petroliere si navele de transport marfuri solide în vrac.
Navele LPG transporta propan (punctul de lichefiere la -43 grade celsius), butan (cu puctul de lichefiere la 0 grade celsius) si propilen (cu punctul de lichefiere la -48 de grade celsius).
Aceste gaze pot fi lichefiate doar cu ajutorul presiunii si pot fi transportate temperatura mediului ambiant în tancuri sub presiune, refrigerate în tancuri izolate sau semirefrigerate în tancuri ce sunt atât refrigerate cât si sub presiune.
Navele mici au tancuri sub presiune sau semirefrigerate, în timp ce navele mari au tancuri refrigerate pentru a putea transporta gazul la -48 de grade celsius. Datorita cantitatii reduse de agent frigorific necesara, navele refrigerate sunt dotate si cu instalatii de lichefiere pentru a recupera gazul delichefiat.
Magaziile navelor LNG cât si ale navele LPG refrigerate trebuie racite înainte de încarcare. Atunci cînd în voiajul urmator se transporta acelasi tip de marfa este uzual a se pastra la bord o cantitate mica de marfa pentru a pastra tancurile reci. În cazul în care tancurile s-au încalzit este nevoie de la 24 pâna la 72 de ore pentru racire.
Volumul de marfă transportată si Construcţia de nave noi
RAPORTUL OFERTA ȘI CERERE a fost destul de echilibrat în 2012. In 2013 au fost de asemenea fluxuri mari de cereri care au generat mai multe locuri de munca..
Totuși, în timpul celui de al patrulea trimestru 2012, Indicele Baltic a scăzut, nivelul stocurilor la fel de mare și absența cererii in sezonul de iarnă distrus echilibrul.
INDICELE GPL la nivel mondial crescut cu 1% în 2012
Indicele mediu GPL rămâne la un nivel ridicat, și a crescut cu 1% în medie în 2012 comparativ cu anul precedent. 2012 a început cu o încetinire temporară a cererii și rafinăriile au intrat in revizie în regiunile intens exploatate.
Din mai până în august, ratele au crescut, determinand creșterea cererii din țările asiatice și disponibilitate de marfă în Orientul Mijlociu. La sfârșitul lunii august 2012, observațiile zilnice ale indicelui Baltic GPL planat puțin mai sus de 75 (fig. 1).
Fig.1.Indicele mediu lunar a depasit pragul de 75 in 2012
Cu toate acestea, în contrast puternic cu perioada anterioară, navele de mare tonaj (VLGC) au scazut tarifele în al patrulea trimestru al anului 2012, datorita intarzierii cererii in timpul iernii , ramanand rezerve mari in Orientul Îndepărtat.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Descrierea Navelor LNG-LPG - Navele Specializate in Transportul Gazelor.doc